- di jan 30, 2007 21:25
#7616
Ik rijd ruim 30.000 Km per jaar, dus met longlife olie zou ik eens per jaar naar de dealer moeten voor een beurt + APK, leek mij perfect. Wat houdt het in dat de auto moet voldoen aan het longlife systeem? Waar kan ik dat zien?
Even over rijden op LPG. Ik heb sinds eind december een TT en heb hier zelf een Prins gasinstallatie in laten monteren. Kosten waren 2700 euro all in. Met het aantal Km's wat ik per jaar maak zou ik voor ruim 4000,- euro aan benzine verstoken (ik reken dan 1:10) op gas is dat 1700,- (verbruik 1:8 ), een besparing van 2300 euro. Goed, ik betaal meer wegenbelasting (ik weet nog steeds niet hoeveel, moet de eerste afrekening nog krijgen) Daarbij spaar ik ook nog eens ons milieu Als het goed is verdien ik die installatie binnen 2 jaar helemaal terug. Daarna bespaar ik alleen nog maar veel geld
Het fijne van LPG rijden is dat je veel gemakkelijker de auto pakt om ergens heen te rijden wat iets verder weg is, voor de kosten hoef je het niet meer te laten, en iedere Km in een TT is een leuke Km
Ik heb een tank waar ruim 50 Liter LPG ingaat en daardoor is de vloer van de kofferbak een cm of 8 de lucht in gegaan. Ik heb er nog een versterker en de navigatie computer van mijn pioneer onder liggen die dus geen extra ruimte meer opsnoepen. Er past nog voldoende bagage in voor een weekeinde weg. Over de wegligging heb ik geen klagen, op een auto van 1400 Kg merk je die 50 Kg van de tank niet hoor. (Ik heb een Quattro, die is al wat zwaarder)
. In een TT zonder quattro komt de vloer een stukje minder omhoog, die hebben een diepere bak voor het reserve wiel.
Even over rijden op LPG. Ik heb sinds eind december een TT en heb hier zelf een Prins gasinstallatie in laten monteren. Kosten waren 2700 euro all in. Met het aantal Km's wat ik per jaar maak zou ik voor ruim 4000,- euro aan benzine verstoken (ik reken dan 1:10) op gas is dat 1700,- (verbruik 1:8 ), een besparing van 2300 euro. Goed, ik betaal meer wegenbelasting (ik weet nog steeds niet hoeveel, moet de eerste afrekening nog krijgen) Daarbij spaar ik ook nog eens ons milieu Als het goed is verdien ik die installatie binnen 2 jaar helemaal terug. Daarna bespaar ik alleen nog maar veel geld
Het fijne van LPG rijden is dat je veel gemakkelijker de auto pakt om ergens heen te rijden wat iets verder weg is, voor de kosten hoef je het niet meer te laten, en iedere Km in een TT is een leuke Km
Ik heb een tank waar ruim 50 Liter LPG ingaat en daardoor is de vloer van de kofferbak een cm of 8 de lucht in gegaan. Ik heb er nog een versterker en de navigatie computer van mijn pioneer onder liggen die dus geen extra ruimte meer opsnoepen. Er past nog voldoende bagage in voor een weekeinde weg. Over de wegligging heb ik geen klagen, op een auto van 1400 Kg merk je die 50 Kg van de tank niet hoor. (Ik heb een Quattro, die is al wat zwaarder)
. In een TT zonder quattro komt de vloer een stukje minder omhoog, die hebben een diepere bak voor het reserve wiel.
Waarom zou je een auto kopen als je een TT kan rijden ?
Audi TT Quattro 165 Kw LPG G3
Audi TT Quattro 165 Kw LPG G3