Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#7616
Ik rijd ruim 30.000 Km per jaar, dus met longlife olie zou ik eens per jaar naar de dealer moeten voor een beurt + APK, leek mij perfect. Wat houdt het in dat de auto moet voldoen aan het longlife systeem? Waar kan ik dat zien?

Even over rijden op LPG. Ik heb sinds eind december een TT en heb hier zelf een Prins gasinstallatie in laten monteren. Kosten waren 2700 euro all in. Met het aantal Km's wat ik per jaar maak zou ik voor ruim 4000,- euro aan benzine verstoken (ik reken dan 1:10) op gas is dat 1700,- (verbruik 1:8 ), een besparing van 2300 euro. Goed, ik betaal meer wegenbelasting (ik weet nog steeds niet hoeveel, moet de eerste afrekening nog krijgen) Daarbij spaar ik ook nog eens ons milieu :lol: Als het goed is verdien ik die installatie binnen 2 jaar helemaal terug. Daarna bespaar ik alleen nog maar veel geld :D

Het fijne van LPG rijden is dat je veel gemakkelijker de auto pakt om ergens heen te rijden wat iets verder weg is, voor de kosten hoef je het niet meer te laten, en iedere Km in een TT is een leuke Km :D

Ik heb een tank waar ruim 50 Liter LPG ingaat en daardoor is de vloer van de kofferbak een cm of 8 de lucht in gegaan. Ik heb er nog een versterker en de navigatie computer van mijn pioneer onder liggen die dus geen extra ruimte meer opsnoepen. Er past nog voldoende bagage in voor een weekeinde weg. Over de wegligging heb ik geen klagen, op een auto van 1400 Kg merk je die 50 Kg van de tank niet hoor. (Ik heb een Quattro, die is al wat zwaarder)
. In een TT zonder quattro komt de vloer een stukje minder omhoog, die hebben een diepere bak voor het reserve wiel.
Gebruikersavatar
door Frank
#7625
Let ook zeker op het instrumentenpaneel. Dit is een zwak punt.
Kijk bv. of de brandstofmeter en de boordcomputer kloppen.
Bij mij gaf de meter aan dat de tank 3 kwart vol zat.
Volgens de boordcomputer kon ik nog 20km rijden.
Gebruikersavatar
door reindertt
#15177
Ga naar www.kroon-olie.nl en dan zie je wat je nodig hebt voor de TT
Gebruikersavatar
door reindertt
#15970
Kijk in mijn topic voor de olie en voor de wijze waarop te verversen: het is echt simpel. Brughuur bij doe hetzelf garage: 10 eur/uur
Gebruikersavatar
door bob
#16955
wat is dat nu weer long life olie van castrol het moet niet gekker worden :smt013

in de duits supermarkt stond olie die voor vw500.505 was 0w40 met de tekst longlife olie

weer jullie er ietsvan :oops: dan hoef ik het filter allen maar te vervangen :smt097 :pottytrain5: :sign2: :wav: :gib: schiet mij maar lek

vaag wel eens bij shell
Gebruikersavatar
door reindertt
#18084
Jongens, ik snap dit niet hoor. Je kunt een TT kopen, dus wees alsjeblieft niet zuinig met de olie.

Een voorbeeld: ZF versnellingsbakken zijn zowaar de beste bakken. De automaten schijnen (onafhangelijk van merk/type auto overigens) nooit hun olie te verversen. Uit de praktijk blijkt dat je ook hier het beste je olie eens in de 100.000 kunt vervangen. Er komt namelijk drap uit.

Zo is het met je TT precies hetzelfde: gooi hier de BESTE synthetische olie in en ververs je olie regelmatig (liever te vaak dan te weinig). Het blijven bewegende delen uit een metaallegering: je olie raakt dus ALTIJD vervuild.

Ik kan hier echt een beetje pissig om worden: geld als water uitgeven aan pimpen en poetsen, maar een beetje op de prijs van de olie gaan zitten letten en gaan zitten bezuinigen met een soort van 'longlife' olie. Dat is net zoiets als V-Power, Brandstofcapsules, Vanish etc etc etc. Sterker nog: dat is net zoiets als je kleding netjes wassen, maar nooit je lichaam. Dat werkt ook niet op lange termijn ;)

Ik rij al jarenlang met de duurste en beste synthetische olie, maar ook die olie is ranzig bij de intervallen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]