Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#7487
welke olie moet er in en wat is de interval :shock:
waar moet ik opletten als ik mijn tt quatro 2000-2 132 kw op ga halen van de auto dealer henk kuiper staphorst.
3 febr is het zo ver

wat rijd/vliegt dat
.
Gebruikersavatar
door MARK
#7492
Hallo Gea,


http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7000845


Deze zou het goed moeten doen......ik rijd er zelf ook mee (elke 15.000 verversen). De olie kost ongeveer 15,- tot 17,- Euro /Liter...Dat lijkt veel maar bedenk dat de olie het belangrijkste is voor het goed blijven functioneren van de motor.

Waar je op moet letten.....eigenlijk op alles!

Test gewoon alle functie's welke de TT bezit zoals....

- Airco (informeer naar de onderhoudshistorie van de airco...zonodig laten afpersen/vacumeren)
- Elektrische ramen
- Tankklepje
- Achterklep
- Ruitenwissers/sproeiers
- Radio
- Schakelen (schakeld de wagen goed)
- Vreemde geluiden tijdens rijden (maak een uitgebreide proefrit en probeer alles uit ....stadsrit......snelweg...parkeren..achteruit enz.)
- Controleer de onderhoudshistorie......elke 15.000 km service klein....elke 30.000 service groot (hoe staat het met de distributieriem?)


Veel Succes!!
door Gea
#7496
bedankt mark.

mijn man is wel technies maar een audi tt heeft hij nog niet eerder gezien 8)
de tt krijgt een grote beurt en nw waterpomp spanrollen en riemen.
hij krijgt zeer hoge korting op onderdelen 10% boven de inkoop prijs van lasaulec dat is erg veel.olie is dus maar 10 eurovoor mijn man :D
ook verkopen ze de castrol olie 5w 40 waarom geen 0w 30 ??? :oops: nu gaat (henk kuiper al 20 jaar in de inport handel)
er elf 0w30 in doen ;versnelingbak en dif door smeren , nw rem olie.
de proef rit zoals je zij is in allen wegen uit gevoert van klinkers tot snel weg ramen oke radio oke banden een conti hobellen een bolder kar er komen toyo s op zij hij eerst zien dan geloven maar ook deze levert lasaulec maar de merken ken ik niet.
henk kuiper lijkt mij een zeer nuchter noordenling toe . :shock:
airco hoe test je dat tis winter? :oops:
de rechter spiegel trilt als je 100 of meer rijd hij zal er naar kijken.
Gebruikersavatar
door MARK
#7497
:) Ik weet niet wat de afstanden per dag worden.....maar zijn deze vrij kort dan zou ik er geen 0W30 in doen!!

Wanneer de olie niet op temperatuur komt, zal deze een deel brandstof gaan bevatten waardoor op het gegeven moment tijdens extreme belasting of lange ritten grenssmering kan optreden! Dun is niet altijd goed....

Succes met je keuze :wink:
door Gea
#7502
oke mark
n n
we gaan er mee aande slag ik rij 20 km heen en 20 terug mijn man hem mee neemt 50 neen en 50 terug hoe kommen we aan een werkplaats boek?
zo dat hij hem zelf kan onderhouden geen haast de outo is in zeer goede staat

tot ziens
door Gea
#7503
mark wat is dat voor werk? :oops:
Field Technician Rotating Equipment
mijn man is werktuigkundege op de grootste gas gestookte centrale van europa eemscebtrale 2500 mw :D steg 5 keer 370mw en oude centrale 660 mw :twisted:

gr bob :shock:
Gebruikersavatar
door bob
#7516
toetsen boord is te klein. :oops:
sorry eems centrale staat in het hoge noorden :idea:
ik kan nu op mijn eigen naam reageren. :D
door krieltje
#7519
Gea schreef:mark wat is dat voor werk? :oops:
Field Technician Rotating Equipment


gr bob :shock:
Dit betekend dat Mark de TT uit elkaar kan slopen en geblindoekt, dronken, en slapende hem weer in elkaar kan zetten,binnen een half uurtje :D
Gebruikersavatar
door MARK
#7521
:D :D :D .......... :roll:


Buitendienstmonteur......voor o.a. Turbines, pompen en andere draaiende apparatuur......voornamelijk Turbines. Ben er net mee begonnen. Eens iets anders proberen!

:)
door emanuel
#7540
Mark, mijn dealer houdt intervallen van 30.000 Km aan met zgn long Life olie. Hij krijgt dan eens in de 60.000Km een grote beurt. Jij ververst je olie 2x zo vaak, is dat dan wel nodig?

Groeten,

Emanuel
Gebruikersavatar
door MARK
#7555
Als jouw TT voldoet aan het LongLife-systeem is dat idd mogelijk......trouwens rijd jij niet op gas?? Dat is al een stuk schoner qua verbranding dan benzine waardoor de olie minder snel vervuild!

Maar mij maakt het niet uit.......30.000 of 15.000 na een jaar moet ie er toch uit in verband met Oxidatie van de olie door het in contact zijn met zuurstof. Je gooit je tank net zo makkelijk vol voor 70 Euri....waarom zou je dan bezuinigen op een paar flesjes olie?!
Gebruikersavatar
door bob
#7560
zoals je weet moet de tt nog komen maar ik en mijn collega's moeten nog een revies begeleiden op de eemsentrale .
kan de tt op gas????

is er ervaring mee???

tt komt pas 11 febr ff w8

bob
Gebruikersavatar
door MARK
#7566
:( ........Op gas moet je koken......en ja, ja kan er een Turbine mee voeren....maar een 20 Klepper?? :? ...Liever niet (maar ja, da's mijn mening) :)
door ps amazon
#7571
ook voor dit soort motoren bestaan er al zeer goede gasinstallaties, maar je kunt je afvragen of het nou echt wel zo handig is; een goede gasinstallatie + inbouw/aanpassing zal voor deze auto niet echt goedkoop zijn en dan moet je wel errug veel gaan rijden om het terug te verdienen danwel aan over te houden; waar plaats je overigens de gastank als je nog een beetje bagageruimte wil overhouden? en wat gebeurt er met de wegligging/vering als zo'n relatief lichte auto er standaard achterin zo'n kilo of 60 bijkrijgt?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]