Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#8189
Hallo TT-ers,

Al sinds de aanschaf van mijn TT rij ik met 12mm spacers.
Mijn wielen zijn multisteek gevallen 5x100/5x112 ET45 vandaar de spacers om het geheel netjes te krijgen.

Mijn auto moet binnen nu en twee maanden gekeurd worden en ik weet niet of de auto wel of niet door de keuring komt vanwege de spacers... iemand een idee?

Zo niet, dan moet ik snel ergens nog wat velgjes vandaan zien te halen.
Leuk idee: 19" black chroom Nuvolari's net zoals TTManiac... liever niet natuurlijk want dat kost natuurlijk weer de nodige euro's.
door nobody79
#8191
hoi massari

ik heb ook spoor verbreders ik heb me tt bij de dealer apk keuring gebracht en heb wel een apk gekregen
het hangt af van de persoon wie apk keuring geeft
ik heb geen probleem gehad

je kan zien op de foto heb de spoorverbreders eronder



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

veel succes
door krieltje
#8192
massari schreef:Hallo TT-ers,

Al sinds de aanschaf van mijn TT rij ik met 12mm spacers.
Mijn wielen zijn multisteek gevallen 5x100/5x112 ET45 vandaar de spacers om het geheel netjes te krijgen.

Mijn auto moet binnen nu en twee maanden gekeurd worden en ik weet niet of de auto wel of niet door de keuring komt vanwege de spacers... iemand een idee?

Zo niet, dan moet ik snel ergens nog wat velgjes vandaan zien te halen.
Leuk idee: 19" black chroom Nuvolari's net zoals TTManiac... liever niet natuurlijk want dat kost natuurlijk weer de nodige euro's.
Wittebrug keurde bij mij alles gewoon goed,ligt er idd aan of je een soepele gozer treft
door ps amazon
#8218
wat zegt de APK:

spoorbreedte mag formeel niet meer dan 2% afwijken van originele waarde, maar omdat de originele waarde niet in het kentekenregister staat vermeld wordt even formeel gezegd dat dit dus niet wordt gecontroleerd

wielen moeten deugdelijk bevestigd zijn (geen probleem dus als de spacer deugdelijk bevestigd is)

banden/wielen mogen maximaal 30 mm buiten de afscherming (spatbord of spatbordverbreder) uitsteken en mogen niet aanlopen

zo simpel is het dus
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#8221
oke mooi.. :thumbup: hoef ik me ook geen zorgen te maken
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8294
officiëel mogen ze dr niet onder zitten, maar als dr wat remstof e.d. op gekomen is vallen ze niet eens meer op. Een Fiat Cinquecento SPorting kwam met spoorverbreders zelfs door de RDW keuring heen. Zegt genoeg, en mocht het de APK meester opvallen dan jaag je ze dr onderuit, ff herkeuren en weer terug monteren. Maar wat ik al zei de meeste APK meesters zien ze niet eens.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]