Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door svkaster
#18723
TTMarky schreef:Nou dat is ook weer nieuw voor mij...

Mijn TT is van 12-98, ingevoerd vanuit Duitsland, en heeft op de knop ESP staan. Dus heb ik altijd aangenomen dat ik ESP heb.
Beste, dit kan toch wel zijn. Jouw Demo TT kan de modificatie achteraf ingebouwd hebben gekregen. Er is dacht ik in 2000 een actie in duitsland geweest dat je voor 500 DM esp kon laten inbouwen. Ik heb dat bij mijn vorige ook van 11/1998 geprobeerd, maar was te laat voor deze actie.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door reindertt
#18731
Niels82 schreef:Ik ben erg blij dat ik wel esp heb
Hij werkt prima denk dat ik anders al lang uit somige bochten was gegaan

30 sensoren hopen dat er niet een paar kapot zijn zou die dat ook aan geven dan?

:thumbleft:
Het rotte aan 30 sensoren is, dat op moment er 1 uitvalt, je esp gelijk uitvalt. En het dan zoeken is naar de fout. Als je haldex raar doet, stop je esp ook. Ik zit dus nu al 3 mnd in zo'n zoektocht... :(
Gebruikersavatar
door MisterCats
#18752
remarc schreef:OK,

Ik heb net ff een gekeken in het boekje en in de auto, er gaat idd een oranje logo-tje aan op de km-teller (waarschuwings driehoek met een pijl er rond omheen) als ik hem uitzet. Dus had ik blijkbaar altijd de ESP aanstaan en blijkbaar nooit in een situatie geweest dat hij me heeft moeten helpen.
Als je in een situatie komt dat de ESP moet bijspringen gaat dan het lampje branden?? en daarna weer vanzelf uit?
Die situatiue heb ik wel eens gehad met parkeren :?
Ja, als ESP ingrijpt gaat het lampje aan en daarna vanzelf weer uit.
Heb het wel eens met regen op een te snel genomen rotonde gehad.
Voelt wel veilig als blijkt dat ESP je netjes op de weg (rotonde) houdt :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18784
ESP aan krijg je je auto ook de rotonde af hoor... gewoon met t zeiknatte weer met 5 graden op zomerbanden gaan rijden ;) dus de winterbandjes komen dr weer onder, blijven mn (3seizoens)velgen ook mooier van.
Gebruikersavatar
door winkeltje
#19378
Bij mijn TT uit 99 die in 2001 in NL is ingevoerd uit Duitsland, zat een certificaat dat er ESP was ingebouwd.
Gebruikersavatar
door Mischa
#29153
Sorry dat ik weer na zo'n lange tijd dit ondwerp opstart, maar ik zit toch met een vraag die ik graag beantwoord zou willen hebben. Werd er bij de terugroep actie voor de ESP ook altijd het knopje vernaderd? O.t.w. ging het ASR knopje er uit en kwam er een ESP knopje in?

Ik heb namelijk niet de spoiler op de auto zitten (maart '99) en ASR op de knop staan. Kan het dus zijn dat ik wel over ESP beschik ondanks dat er ASR op staat?
Gebruikersavatar
door svkaster
#29158
Nee, helaas niet. Ik had ook dezefde gedachte. Maar volgens de Audi Dealer werdt dit knopje ook direct gewisseld.

Je zou trouwens dan ook ergens een ESP module moeten zien zitten onder de moterkap
Gebruikersavatar
door Mischa
#29159
Was ik inderdaad al bang voor ja.. Enig idee of er uberhaubt nog wat te regelen zou zijn met de dealer? (hmmmm, Audi kennende vast niet, maar goed...)
Gebruikersavatar
door svkaster
#29160
Nee, kosten van inbouw is meer dan 1500 euro.

Dan kun jij beter je auto inruilen voor een andere.

Verder kunnen ze deze kit niet meer betellen.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door tim
#29173
ik heb overlaatst 2 esp sensoren moeten laten vervangen kostte mij een 400 euro.het lampje van de esp blijf namelijk constant branden.nu doet hij het weer prima
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]