Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#9145
De remblokken die nu onder mijn TT zitten produceren een enorme hoeveelheid remstof. Het is gewoon niet normaal hoe m'n velgen er na een weekje uitzien (ruim 400Km) . Misschien zit er rotzooi onder en zijn de AUDI blokken al veel beter. Wat is jullie ervaring met remblokken en heeft er iemand al eens "betere" blokken gebruikt ? Ik las bv over EBC GREEN Stuff dat daar veel minder remstof vanaf komt. Bij Biesheuvel werd ik verwezen naar RED stuff van dezelfde fabrikant, maar die schijnen bij normaal gebruik juist erg slecht te remmen en pas te gaan werken als ze op temperatuur zijn.

Alle ervaringen zijn welkom, dus zowel goed als slecht !
door ruben
#9148
heb zelf vroeger greenstuff onder mijn mazda 323f gehad. had er ook andere remschijven onder gezet. was toen echt heel erg blij dat remt nog eens zeg een wereld van verschil vond ik. Als mijn huidig remblokken en schijven op zijn komt dat er ook weer onder misschien word het red stuff maar niet meer gewoon audi remschijven vind het maar slecht remmen. en ja het is waar de 1 ste keer dat je remt grijpen de green stuff blokken niet echt aan maar wel beter dan dat je nu hebt kan ik je verzekkeren. en als je vlak daarna nog een keertje remt als ze warm zijn dan pas voel je goed hoe hard je eigenlijk kunt remmen. wat me ook op viel was dat de abs minder snel inkwam terwijl ik harder remde. dus hij remde gelijkmatiger zonder te blokeren. en er komt stof vanaf wat je zo weer van je velg afhaald zonder te boenen ook wel makkelijk. je leest wel was er erg tevreden over!! let wel op de mensen die achter je rijden je remt wat harder dan hun :) anders is de lol snel over.
Gebruikersavatar
door Cees
#9149
Ik heb nu brembo's eronder, dat produceerd een stuk minder vervuiling........
door allewijn
#9167
Ook ik heb hiervoor, onder mijn vorige auto Green stuff gehad, ik merkte ook dat de velgen telkens vele malen sneller schoon te maken waren.
Een vriend van me had onder zijn Civic type R tegelijkertijd Red Stuff gezet. Die remden voor geen meter als ze koud waren, dus als je straat uit reed moest je echt ff 'warm' remmen. Maar daarna grepen ze telkens in als een idioot...
Green stuff is de beste tussenweg. Ik ga ze er ook weer onder zetten als deze versleten zijn.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]