Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door timstudio2002
#9211
Vanmiddag heb ik mijn TT quattro opgehaald van de tuner (hartog).....wat een verschil zeg! Ik heb hem laten tunen, verlagen met eibachveren, 18mm verbreed, nieuwe forge dv en een nieuwe lmm laten monteren. Remklauwen zijn geel geworden. Het bleek dat mijn lmm al redelijk vervuild was, en de bosch dv ook niet meer optimaal.....dus het verschil voor en na is supergroot. De eerste km's in adam heb ik me kapot geneerd want stoof letterlijk bij ieder stoplicht weg, hoog in de toeren, en kon nog net remmen voor het volgende stoplicht haha...en dat alles met maar nauwelijks het gaspedaal aan te raken.

Heb inmiddels ook alle onderdelen binnen om de dubbele quattro uitlaat te monteren met het honinggraad roosterje en dan is ie voorlopig af!
door allewijn
#9212
Gaaf!
Hoeveel pk heeft dit je opgeleverd? Jij hebt toch ook, net zoals ik een 1.8T quattro 180pk?
Ik zit nml ook sterk te denken over chippen? Hoeveel heeft het je precies gekost dat chippen als ik vragen mag, en waar zit dat bedrijf?
Hoe zit het trouwens met die luchtmassameter en dv? Hoe kan je zien/merken of die versleten zijn?
En wat kost een lmm nieuw, en kun je deze zelf makkelijk vervangen?
(Over de DV weet ik, ik koop binnekort ook een Forge)
door timstudio2002
#9214
Lmm vervangen is het meest simpele allertijden, stekkerlos, 2 schroeven, eruitpakken, en in omgekeerde volgorde de nieuwe erin.
Kosten ong:
Chippen 600, lmm 90 euri.

Lmm kun je niet echt merken, het is geen kwestie van kapot of niet. Hij vervuild langzaam en gaat dan verkeerde waardes doorgeven. Verschil is eigenlijk alleen te merken na monteren van een nieuwe. Hier op het forum word aangeraden iedere 30K km een nieuwe, en de mijne zat er al 130K in. De dv lekte kennelijk, en had scheuren in het rubber en de veer was niet meer jofel.
door allewijn
#9223
timstudio2002 schreef:Lmm vervangen is het meest simpele allertijden, stekkerlos, 2 schroeven, eruitpakken, en in omgekeerde volgorde de nieuwe erin.
Kosten ong:
Chippen 600, lmm 90 euri.

Lmm kun je niet echt merken, het is geen kwestie van kapot of niet. Hij vervuild langzaam en gaat dan verkeerde waardes doorgeven. Verschil is eigenlijk alleen te merken na monteren van een nieuwe. Hier op het forum word aangeraden iedere 30K km een nieuwe, en de mijne zat er al 130K in. De dv lekte kennelijk, en had scheuren in het rubber en de veer was niet meer jofel.

Chippen 600,- euro zeg je? Vind ik best prijzig!
Ik probeer me te oriënteren op het chippen van mijn TT. Ik weet dat er verschil zit in de kwaliteit die behaald wordt enzo, maar de prijzen lopen ook zo verdomd uiteen. Jij zegt bijv. 600,- euro, ik zie weer bij Tunex 225,- euro (220pk +68nm) en bij Fasttech 399,- euro (220pk +69nm) etc. etc.
Al die uiteenlopende prijzen, pffff wat is nou aan te raden en wat niet?
door allewijn
#9224
timstudio2002 schreef: Heb inmiddels ook alle onderdelen binnen om de dubbele quattro uitlaat te monteren met het honinggraad roosterje en dan is ie voorlopig af!
Willen wel foto's zien als je dubbele uitlaat eronder zit hè! :wink:
Is dat goed zelf te doen, een dubbele uitlaat eronder plaatsen?
Welke onderdelen had je nog allemaal nodig?
(Aangezien ook ik natuurlijk die 1.8T quattro met maar één uitlaatje heb, dat hoort gewoon niet, er moet dus ook bij mij tzt twéé pijpen onder, dus ik ga 2e hands in de gaten houden)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9245
JD Engineering
Hartog Tuning
Chipmeister

deze bedrijven bestaan al wat langer en hoor je alleen maar lof over... al die anderen, het kan best zo zijn dat ze goedkoop de software 'chippen' en dat het goed is maar ik neem dat risico niet. Ik zou zelf voor de 3 genoemde bedrijven kiezen. DBM Enginneering uit Maarsen is overigens ook een goed bedrijf. Alleen niet de goedkoopste die je tegen komt op internet, maar wel vertrouwd.
door timstudio2002
#9246
Om de dubbele pijp eronder te krijgen is alleen een adaptertje nodig omdat de diameter van de buis richting demper bij de 225pk versie iets groter is. Ga vanmiddag proberen een garage zover te krijgen die uitlaat eronder te leggen, lijkt mij kwestie van half uurtje. En ik ben niet iemand die een afspraak wil maken over 2 weken haha....geen geduld!
door lauke
#9522
Ronnie schreef: DBM Enginneering uit Maarsen is overigens ook een goed bedrijf. Alleen niet de goedkoopste die je tegen komt op internet, maar wel vertrouwd.

He, die van mij is bij DBM geweest...bevalt inderdaad prima!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9536
DBM... als Richard of Niels dr maar niet aangezeten hebben haha, dan is je Duitser in handen geweest van Nissan en Honda liefhebbers. Maar ff zonder gein, je auto is daar in goede handen en er komen flinke leuke auto's over de vloer daaro.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]