Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door duc
#9220
Beste TT rijders een vraagje. Mijn vader heeft een week geleden een TT roadster 180pk gekocht :D . De TT wordt maandag afgeleverd. Mijn vader heeft aangegeven dat de distributie riem vervangen moet worden. De auto heeft 60000 km gelopen en is van 2000. De audi dealer geeft aan dat de riem pas bij 120000km vervangen moet worden en na 5jaar elk jaar gecontroleerd moet worden. Nu lees ik op het forum dat de meeste leden zeggen vervangen na 5jaar of 120000km. Ik heb de boekjes van m`n eigen TT nagelezen maar kan alleeen vinden dat de riem na 120000km vervangen moet worden. Wat nu , wij zijn bang dat de dealer bij de volgende beurt meld dat de riem vervangen moet worden. :shock:

Groeten Duc
door emanuel
#9226
Ik moet je vader gelijk geven, 5 jaar is een mooie tijd om de riem te vervangen. Als het bij de koop afgesproken is zouden ze het ook gewooon moeten doen. Zeker als er garantie op de auto zit zou ik als ik de verkoper was het risico niet willen lopen dat de riem het begeeft. Bij mijn auto wilde ze hem ook niet vervangen bij 130.000 en ruim 7 jaar! omdat hij volgens het boekje pas bij 180.000 vervangen hoefde te worden. Ik had bij de koop gevraagd of de riem al vervangen was, en wanneer dat niet gebeurd was zou het bij de afleverbeurt gedaan worden. Gelukkig heeft de verkoper uiteindelijk zijn woord gehouden, ik rijd nu met een veel geruster gevoel rond.
door rudmerw
#9233
Idd ik spreek dat ook altijd af bij elke auto. ze moeten het gewoon doen. Maar goed ook mijn TT heeft sinds ik hem heb (1jr) al 2 riemen versleten!!
Gebruikersavatar
door TT Assen
#9235
Mijn TT (bouwjaar 1999) heeft nog in garantieperiode ook vervanging van distributieriem gehad, terwijl kilometerstand zo rond de 80.000 was. Laat je vader dus gewoon zo door onderhandelen! Vanwege de kostbare vervanging (vooral uren) zal de dealer uiteraard niet zo enthousiast zijn.

Groet'n en 't beste maar weer
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#9236
rudmerw schreef:Idd ik spreek dat ook altijd af bij elke auto. ze moeten het gewoon doen. Maar goed ook mijn TT heeft sinds ik hem heb (1jr) al 2 riemen versleten!!
In 1 jaar 2 distributieriemen (getande riem) ?????
Dan lijkt me iets mis met jouw garage / auto !!!
door rudmerw
#9238
1 keer bij aflevering en toen de spanrol afgebroken kan gebeuren dus voor de zekerheid vervangen, maar idd vaak is het wel vandaar dat ik de dealer in Houten vaarwel heb gezegd
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9244
Distriebutieriem hoeft uiterlijk pas met 120.000 km als dat binnen een periode van 5 jaar is. Na 5 jaar wordt de riem droger en vormt deze fijne scheurtjes... en als de riem een keer knapt... de gevolgen zijn dan qua kosten groter/hoger dan de riem uit voorzorg te vervangen elke 5 jaar ongeacht de kilometerstand. Ook al zou de auto 3000 kilometer hebben, het uitdrogen van de riem gebeurd gewoon na een jaartje of 5.
Dus kortom: het is verstandig deze te vervangen.
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#9247
Bij mij is het vorige week gedaan.. Multie en distributie riem vervangen + kleine beurt.. het was hoog nodig, de auto is uit 1999 met 100.000km ook gechipped dus distributieriem was er best slecht aan toe en vooral ook de multiriem stond erg droog..
heb wel geluk gehad dat ie niet is gebroken :D
door nobody79
#9252
ik snap het niet audi dealer zegt dat je distributie riem pas bij 180.000 km moet vervangen worden,
en nu lees ik pas bij 120.000 km er klopt iets niet
ik heb vandaag audi dealer gebelt en ze zeggen toch bij 180.000 km en heb nog een andere audi dealer gebelt die zegt ook bij 180.000.
maar ik ga geen risico neemen ik ga binne kort toch vervangen mijn teller staat nu op 110.000 km
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#9253
Ik zou wel eens willen lezen van hoeveel mensen de disTTribtieriem echt is gebroken tijdens het rijden.......
Ik denk eerlijk gezegd dat het aantal erg mee zal vallen.
Gebruikersavatar
door MARK
#9254
De kosten van het vervangen van de Distributieriem wegen totaal niet op tegen de kosten van een nieuw Motorblok!!!!

120.000 km of 5 jaar aanhouden..........zo niet.......succes!!!

:)
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#9256
Ik was ? 600,-- kwijt.. beter dan een nieuw motorblok denk ik dan maar... zal vast iets duurder uitvallen :wink:
door huis4u
#9294
Volgens mijn informatie moet de disributieriem elke 5 jaar worden vernieuwd (of max km ) . De dealer adviseert om ook de waterpomp te vervangen zeker als het om een TT van meer dan 5 jaar oud gaat. En eigenlijk moet de remvloeistof en AIRCO vloeistof ook worden vervangen. Dit wordt vaak vergeten. Nu de TT nog niet is afgeleverd lijkt dit mij nog een aardig onderhandelingspunt. Succes Henry
Gebruikersavatar
door duc
#9306
Bedankt voor de tips en opmerkingen m`n vader gaat morgen de TT ophalen en de laatste dingen regelen met de verkoper. De werkplaatst schef gaf aan dat ze de multiriem wel vervangen hebben omdat deze haarscheurtjes vertoonde. Ik denk dan doe direct de distrubutie riem :? . Het zal wel met geld te maken hebben. We gaan het mee maken morgen. We hebben al navraag gedaan bij audi nederland deze geeft geen antwoord hierop. Een lokale dealer gaf aan dat men altijd bij een oudere auto de distrubutie vervangt. De prijzen hiervoor 380,- incl arbeid en met mutieriem en waterpomp en spanrollen dus de hele mik mak 500,- incl arbeid.(Autohaas Apeldoorn)

Groeten Duc
door cbr blackbirdje
#13383
Hallo
Kan mij iemand zeggen waar ik aan een vraagbaak of werkplaatshandboek van TT 180pk van 1999 kan kopen liefst in nederlands. Omdat ik dringend mijn distriebutieriem moet vervangen heb namelijk er 220000km erop zitten. Of kan iemand me zeggen hoe ik dit moet doen.

Groetjes
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]