Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#9706
Op mijn vorige auto heb ik EBC remschijven en EBC Green stuff blokken gehad.
Dit beviel mij altijd erg goed.
Nu ben ik redelijk content over het stopvermogen van mijn TT, maar bij de eerste de beste onderhoudsbeurt moeten de originele blokken (en evt schijven) er toch aan geloven.

Maar wie heeft hier ervaring met andere schijven en/of blokken?
Op het forum heb ik hier niet al teveel over gevonden. Ik heb wel de prachtige Brembo set van 'Cees' gevonden, maar dit is me iets te duur.

Om te beginnen?
Welke diameter heb ik nodig?
Want welke diameters / verschillen in remmerij bestaan er bij de TT's?
Ikzelf heb een QUATTRO 180pk.

Ik ben op zoek naar adviezen qua remblokken / remschijven voor voornamelijk de voorzijde, daar komt tenslotte de meeste kracht op te staan tijdens het remmen.
Verder zoek ik het in een 'normaal' budget En dan heb ik het over spullen sowieso onder de 1000,- euro. Dus geen duur Porsche of Brembo setje.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9715
Cees heeft Brembo's voorop gemonteerd, een hele kit! Als die op de rem gaat zonder gordel te dragen kan ie naar een tandkliniek gok ik want die set wil zeker wel stoppen. Stoptech heb je ook nog, veel te zien onder USA TT's... en vast vele merken meer. T remt goed zat af fabriek :)
Gebruikersavatar
door massari
#9719
Ik ga zelf binnenkort via www.vassparts.nl een setje Zimmerman Sport schijven kopen. Per stuk om en nabij de 60 euro. Ik wil ze combineren met EBC Greenstuff blokken.

8)
door allewijn
#9723
massari schreef:Ik ga zelf binnenkort via www.vassparts.nl een setje Zimmerman Sport schijven kopen. Per stuk om en nabij de 60 euro. Ik wil ze combineren met EBC Greenstuff blokken.

8)
Dat zijn idd denk ik qua prijs en looks ook wel mooie schijfjes, het zal je dan om deze gaan denk ik: Zimmerman Sport TT

Misschien dat je ze ook nog kan combineren met Red Stuff? Voordeel van deze vind ik dat ze nog minder stof afgeven, dus vreet minder in je velgen. Nadeel dat je ze erg goed moet warm remmen, dus de eerste meters van elke rit rem je voor geen meter, daarna grijpen ze als een idioot in.
Gebruikersavatar
door massari
#9730
Dat zijn ze idd... qua prijs valt het allemaal reuze mee. Ik heb geen andere remklauwen nodig, alleen betere schijven en blokken.

Er schijnt ook een andere type te zijn, dus ik weet niet welke ik moet nemen: deze is 69 euro per stuk.

http://www.vassparts.nl/index.php?targe ... uct_id=320
door allewijn
#9733
Welke je nodig hebt zal wel afhangen van de diameter. Alleen dit staat er mooi niet bij.
Welke TT heeft nou welke schijven?
Dus:
- de 180pk Fwd: voorzijde ...mm / achterzijde ...mm
- de 180pk Quattro: voorzijde ...mm / achterzijde ...mm
- de 225pk Quattro: voorzijde ...mm / achterzijde ...mm
- De 3.2 V6: voorzijde ...mm / achterzijde ...mm
Gebruikersavatar
door MARK
#9761
:shock: Heb jij 4 TT's ??????? :D
door allewijn
#9774
MARK schreef::shock: Heb jij 4 TT's ??????? :D
Jazeker!

:D (In schaal 1:43) :D

Maar Mark, jij weet dat toch wel? Hoe het zit met de diameters van de schijven?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9798
ik weet alleen dat 21 mm te dun was voorop op de 225 :D als de ANWB t goed had hoor... maja die schijvenw aren aan vervanging toe
Gebruikersavatar
door massari
#10884
@Allewijn, heb inmiddels meerdere malen om informatie verzocht bij Vassparts.nl maar ik krijg maar geen reactie terug. Echter wil ik wel deze Zimmerman schijven hebben, maar tot op heden weet ik geen andere leverancier.

Andere opties zijn Brakemax schijven, te koop op autopartsonline.nl ietsjes duurder dan de Zimmerman's al is het prijsverschil redelijk te verwaarlozen.

Mocht iemand een adresje weten voor de Zimmerman's laat het me dan weten. Of als iemand andere (betere) alternatieven heeft, laat het dan ook even weten. Mijn achterste schijven zijn echt aan vervanging toe dus wees snel :lol:
door emanuel
#10888
Heb je al eens op Ebay gezocht, daar kwam ik ook erg mooie schijfjes tegen, heb toen niet op het merk gelet. Met name in duitsland is erg veel voor de TT te vinden.
door ruben
#11023
ik heb remschijven van sandtler gekocht voor en achter. type rs. en greenstuff rembblokken voor en achter. ik kan je zeggen je staat lekker snel stil als het moet. ik heb trouwens al weer de prijs er uit had bijna een aanreiding. ik weet zeker dat als ik me oude remschijven er nog onder had dat ik er boven op had gezeten.( ook al was het niet mijn schuld geweest. ) ik heb dit gekocht omdat ik deze combinatie ook onder mijn mazda 323F had gezet en toen ook zeer te vreden was over de prestatie's van dit spul. kost wat maar je staat ook snel stil.
Gebruikersavatar
door massari
#11035
ruben schreef:ik heb remschijven van sandtler gekocht voor en achter. type rs. en greenstuff rembblokken voor en achter. ik kan je zeggen je staat lekker snel stil als het moet. ik heb trouwens al weer de prijs er uit had bijna een aanreiding. ik weet zeker dat als ik me oude remschijven er nog onder had dat ik er boven op had gezeten.( ook al was het niet mijn schuld geweest. ) ik heb dit gekocht omdat ik deze combinatie ook onder mijn mazda 323F had gezet en toen ook zeer te vreden was over de prestatie's van dit spul. kost wat maar je staat ook snel stil.
Sander, waar heb jij deze set gekocht? Is het qua prijs ook aantrekkelijk?
Heb je een foto van je schijven?
door ruben
#11050
heb ik bij nl power gekocht maar je kan ze volgens mij ook zo uit duidsland over laten komen. zie www.sandtler.de ik heb geen foto zo even bij de hand, zal ik in de toekomst nog wel even maken en hier op de site plaatsen. Prijs is 200 euro per stuk voor en 85 euro per stuk achter. Ik weet niet of dit aantrekkelijk is. Daar gaat het mij ook niet om wil goed remmen dat is veeeeel belangrijker vind ik.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#11137
Ben ook aan vervanging van mijn schijven toe.

Heb eens op die Zimmermann site gekeken, voor de voorzijde is het duidelijk (moet de 8N8 863 463 B hebben)


Maar voor de achterzijde is het wat verwarrend, denk dat ik de 1J0 615 601 nodig heb, de TT wordt alleen genoemd als het om de Quatrro 225 pk versie gaat (1J0 615 601 D) Er wordt een D dus toegevoegd aan het nummer, en dat zijn volgens mij niet de juiste omdat ik een FWD heb.

Remschijf achter (Zimmerman Sport)
Audi nummer: 1J0 615 601 D*SP
SportRemschijf achter: Golf IV 4-Motion, A3/TT Quattro (prijs per stuk !)
Prijs: ?22.95

Moet ik dan misschien een van de volgende modellen hebben?:

Audi nummer: 1J0 615 601*SP
SportRemschijf achter: A3, Golf IV, New Beetle, Octavia (prijs per stuk !)
Prijs: ?21.60

of de

SportRemschijf achter

Audi nummer: (1J0 615 601)
SportRemschijf achter: A3, Golf IV, New Beetle, Octavia (prijs per stuk !)

Prijs: ?46.00

Zit ik er nu naast? Heeft iemand suggesties, wellicht het juiste audi nummer voor schijven van een FWD achterzijde? motorcode is AJQ

Tnx Henk
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]