Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#11257
Die Sandtler Type X geperforeerde schijven vindt ik ook er mooi en als er idd veel positieve reacties op zijn is dit een mooi alternatief.
De prijs is ook netjes: ? 248,- voor een complete set (ex remblokken naar keuze).

Door de website van Sandtler snap ik nu ook denk ik precies het verschil in schijven voor de TT:
ALLE 132KW modellen (dus fwd en quattro) hebben dezelfde remmen.
De 165KW modellen hebben dezelfde vóórste remmen als de 132KW, de achterste zijn alleen groter (22mm dik tov 9mm dik en 256mm doorsnede tov 232mm doorsnede), en dus wat duurder.

En wat kosten OEM schijven nou? (om de vergelijking te maken?)
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#11261
:) had al wat prijzen op de officiële Duitse Audi site gezien inkl inbouw dus voor de zekerheid nog eens naar de lokale Audi dealer gebeld.

Volgens de medewerker van het onderdelenmagazijn:

Schijven rondom voor een voorwielaangedreven TT : 315 euris en dat is EX btw. Even snel uit het hoofd een goede 375 euro alleen al aan onderdelen (zonder remblokken natuurlijk)

Aan de hand van info op het net ging er van uit dat Audi OEM dus iets goedkoper was, niet dus!
Tja dan is de keuze snel gemaakt he als het Sandtler verhaal maar 248 bij elkaar kost. :D
Laatst gewijzigd door TTmaniac op vr mei 04, 2007 18:08, 3 keer totaal gewijzigd.
door ruben
#11263
ja zijn goedkoper. Raar maar waar. :)
door allewijn
#11285
Wat voor remblokken zouden jullie persoonlijk erbij kiezen?
En de prijzen hiervan?
door ruben
#11289
ik heb greenstuff er onder zitten ben er erg blij mee. net reed mijn broertje nog achter me aan en hij zei dat hij hard moest remmen terwijl ik nog moet gaan remmen. Ik heb verder geen ervaring met andere remblokken. heb altijd greenstuff ter vervanging gedaan.
Gebruikersavatar
door massari
#11444
Ok. De Zimmermans gaan het voor mij niet worden.

Of de Sandtler S / X / RS of Brakemax schijven, die laatste zijn ook retevoordelig, want voor nog geen 300 euro heb je ook een set van 4 schijven. Zie www.autopartsonline.nl

Volgens mij heeft Pedro van Hartogtuning ze ook en hij is er te spreken over.

Waar het mij om gaat is een betere remgedrag t.o.v. de standaard setup, maar het hoeft geen Brembo te zijn, want daar heb ik het geld niet voor hahahaha....

De Sandtler RS is mooi, maar ik vind de prijs minder mooi. Je bent volgens mij dik 600 euro kwijt aan een set. :(
door ruben
#11465
:) remt bere goed! :)
Gebruikersavatar
door massari
#11538
Bij Dutch Power Trading de prijzen opgevraagd van de X en de RS versie:

X versie kost in totaal 238 euro
RS versie kost in totaal 560 euro

De X zou voor straatgebruik prima volstaan en is een goed alternatief voor de OEM schijven. De RS versie zou hittebehandeld zijn en is van een andere materiaal-samenstelling. Volgens mij is het dus ook zo dat hitte c.q. warmte behandelde schijven niet snel krom zullen trekken en de behandeling daarvan is een stuk duurder en dat zie je aan de prijs.

De schijven zou ik dus willen gebruiken met EBC Greenstuff, maar ze adviseren Ferodo DS25000. Ik lees verschillende meningen over deze twee verschillende blokken.

Waar doe ik goed aan? Ik vind het nogal een groot prijsverschil. En dan de keus tussen Greenstuff/DS2500 maakt het ook niet makkelijker :wink:
door ruben
#11543
ja die hebben een hitte behandeling gehad de rs versie ,zie stukje terug in dit tropic. ik heb geenstuff er bij. voorheen had ik de s versie van deze remschijven die kregen naar verloop van tijd toch kleine haarscheurtjes bij de gaatjes in de remschijven. niet dat het een ramp was maar je zag ze toch. daarom ben ik nu voor de type rs gegaan. die zouden dat dus niet moeten krijgen.
Gebruikersavatar
door massari
#11664
Kogel is door de kerk.

Ik ga voor de Sandtler X schijven. Ik ga ze in combinatie met Ferodo DS2500 blokken gebruiken.
Moet het spul nog even bestellen.

Ik ga dit bij Dutch Power Trading bestellen, dus mochten er meer geinteresseerden zijn, misschien kunnen we een groepsaankoop doen? Laat het even weten!
Gebruikersavatar
door remarc
#11781
Sorry heren dat ik me nu pas meng in deze discussie, maar...

Hetgeen waar ik me aan erger bij remschijven en daarom overweeg andere te kopen, is dat die dingen gaan roesten :( . OK daar waar de remblokken raken dus niet maar vooral de dikte kanten van de schijven. Weet iemand of die Sandtler X of RS (hitte bestendig behandelde) roestvrij zijn?? Of weet iemand anders een ander merk of type welke roestvrij zijn??
door ruben
#11783
zijn niet roest vrij dan moet je volgens mij de duurste nemen die uit 2 delen bestaan.
Gebruikersavatar
door remarc
#11784
Ruben schreef: zijn niet roest vrij dan moet je volgens mij de duurste nemen die uit 2 delen bestaan.

Hoezo uit 2 delen? ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt
Gebruikersavatar
door remarc
#11785
Ruben schreef: zijn niet roest vrij dan moet je volgens mij de duurste nemen die uit 2 delen bestaan.

Sorry, ik snap het wel, maar die uit 2 delen bestaan is gewoon de RS of GT versie met een aluminium kern. Maar dan is de schijf opzich vlgs. mij nog steeds geen roestvrij staal!!

Dat de kern dan van aluminium is heeft als voordeel (ff sprekend vanuit de motor wereld) dat deze een andere uitzettings coëfficiënt heeft t.o.v. de stalen schijf opzich, waardoor de rem beter gekoeld blijft t.o.v. de kern (montage). Tevens zijn dit zogenaamde zweefende schijven die hun eigen weg kiezen in de klauw wanneer ze warm worden.
door ruben
#11793
nee de schijf niet die blijft roesten. maar de rest blijft dus wel roest vrij wat er beter uit ziet. en dat met de warmte klopt inderdaad.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]