- do apr 05, 2007 15:27
#10174
naar aanleiding van een reparatie waarbij mijn schijfremmen voor en de remblokken zijn vervangen (zie onderwerp schurend geluid in rubriek technische problemen) ben ik eens het internet op gedoken om een en ander te weten te komen. Nu zie ik veel onderwerpen voorbij komen op het engelse foru ivm het parkeren en het remmen. Dus daarom een paar vragen voor advies. In mijn geval zijn dus kennelijk de voorste remblokken blijven hangen waardoor ik die op een korte afstand tot 0 heb weten af te slijten (zonder het te horen!) en toen het probleem eenmaal hoorbaar was waren dus zowel de blokken als de schijven aan gort.
* mijn auto staat geparkeerd in een overdekte parkeergarage op een lichte helling. Ik parkeer altijd met de handrem erop, en de auto in de eerste versnelling. Is dit slim?
* wat kan het veroorzaakt hebben dat de remblokken blijven hangen? vuil? Maar dan bij beide tegelijk?
* wat is de beste remtechniek? Voorzichtig remmen, of juist wat harder?
Mijn experimenteerfase met de getunde TT is voorbij, en ik geniet er nu van om heerlijk met het verkeer mee te cruisen op de snelweg, rustig op te trekken etc. Onder het motto, hij is snel, dat zie je eraan, dus ik hoef het niet te demonstreren wil ik de rest van de tijd mijn TT lekker op de weg houden.
* mijn auto staat geparkeerd in een overdekte parkeergarage op een lichte helling. Ik parkeer altijd met de handrem erop, en de auto in de eerste versnelling. Is dit slim?
* wat kan het veroorzaakt hebben dat de remblokken blijven hangen? vuil? Maar dan bij beide tegelijk?
* wat is de beste remtechniek? Voorzichtig remmen, of juist wat harder?
Mijn experimenteerfase met de getunde TT is voorbij, en ik geniet er nu van om heerlijk met het verkeer mee te cruisen op de snelweg, rustig op te trekken etc. Onder het motto, hij is snel, dat zie je eraan, dus ik hoef het niet te demonstreren wil ik de rest van de tijd mijn TT lekker op de weg houden.
TT quattro