Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#10174
naar aanleiding van een reparatie waarbij mijn schijfremmen voor en de remblokken zijn vervangen (zie onderwerp schurend geluid in rubriek technische problemen) ben ik eens het internet op gedoken om een en ander te weten te komen. Nu zie ik veel onderwerpen voorbij komen op het engelse foru ivm het parkeren en het remmen. Dus daarom een paar vragen voor advies. In mijn geval zijn dus kennelijk de voorste remblokken blijven hangen waardoor ik die op een korte afstand tot 0 heb weten af te slijten (zonder het te horen!) en toen het probleem eenmaal hoorbaar was waren dus zowel de blokken als de schijven aan gort.

* mijn auto staat geparkeerd in een overdekte parkeergarage op een lichte helling. Ik parkeer altijd met de handrem erop, en de auto in de eerste versnelling. Is dit slim?
* wat kan het veroorzaakt hebben dat de remblokken blijven hangen? vuil? Maar dan bij beide tegelijk?
* wat is de beste remtechniek? Voorzichtig remmen, of juist wat harder?

Mijn experimenteerfase met de getunde TT is voorbij, en ik geniet er nu van om heerlijk met het verkeer mee te cruisen op de snelweg, rustig op te trekken etc. Onder het motto, hij is snel, dat zie je eraan, dus ik hoef het niet te demonstreren wil ik de rest van de tijd mijn TT lekker op de weg houden.
Gebruikersavatar
door charlotte
#10176
Ik ben geen techneut natuurlijk maar ik parkeer ook altijd in de versnelling en met de handrem erop, behalve als het vriest. Dit is volgens mij de beste en veiligste methode. Slijtage krijg je daar niet van.

Remmen, het slijt natuurlijk harder als je steeds even op de rem hangt of hem vasthoudt. Maar als je rustig rijdt is dat niet echt nodig lijkt me. regelmatig wat harder remmen is wel goed voor de blokken, dit voorkomt piepen.
Echter als je voor een stoplicht staat en je remmen/schijven zijn lekker warm laat dan je rem weer los als je stilstaat. De schijven zijn dan zo heet dat de blokken afdrukken achterlaten.

gr,
charlotte
door emanuel
#10191
charlotte schreef: Echter als je voor een stoplicht staat en je remmen/schijven zijn lekker warm laat dan je rem weer los als je stilstaat. De schijven zijn dan zo heet dat de blokken afdrukken achterlaten.

gr,
charlotte
Dat is een goede tip Charlotte, het is zelfs zo dat als je met hete remmen bij stilstand de rem erop houdt je schijven krom kunnen trekken. De schijf koelt bij de blokken anders af dan aan de lucht en dat wil je dus helemaal niet. :cry:
Gebruikersavatar
door MisterCats
#10195
hmmm, hoe zit dan dan met een DSG automatische bak.
Moet ik hem dan telkens in z'n vrij zetten :?:
door emanuel
#10197
Modderaar schreef:hmmm, hoe zit dan dan met een DSG automatische bak.
Moet ik hem dan telkens in z'n vrij zetten :?:
Ik heb laatst in een VW met DSG gereden en daar zat een systeem op waarbij je de rem los kon laten bij een stoplicht o.i.d. Pas bij gasgeven begon de auto weer te rollen. Zit dat op de TT niet op ?

Ja kan natuurlijk niet meer remmen en gewoon doorrijden bij rood licht, is veel beter voor je remblokken en voor het milieu :D
door allewijn
#10200
emanuel schreef:
Modderaar schreef:hmmm, hoe zit dan dan met een DSG automatische bak.
Moet ik hem dan telkens in z'n vrij zetten :?:
Ik heb laatst in een VW met DSG gereden en daar zat een systeem op waarbij je de rem los kon laten bij een stoplicht o.i.d. Pas bij gasgeven begon de auto weer te rollen. Zit dat op de TT niet op ?

Ja kan natuurlijk niet meer remmen en gewoon doorrijden bij rood licht, is veel beter voor je remblokken en voor het milieu :D
Dat zit dacht ik idd niet op de TT met DSG, het is een nieuwe techniek met een soort slipkoppeling die pas aangrijpt zodra je weg wil rijden. Daardoor kun je in dit geval je gas gewoon los laten en je rempendaal ook. De preciese techniek hierachter weet ik niet.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]