Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#10521
Hoi Mark, of iemand anders kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een 150PK roadster en 180PK roadster. Ik zelf heb nu een Audi TT 80PK, maar ben op zoek naar een roadster. Nu zie ik er erg veel met 150PK. Is dit een kwestie van laten tunnen en dan heb ik gewoon weer een 180Pk of met ik dan ook andere remmen/ radiateur etc hebben? :?:
Ben erg benieuwt wat het scheelt.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door MisterCats
#10525
Overweeg eens een 250 Pk roadster :P
#10534
svkaster schreef:Ik zelf heb nu een Audi TT 80PK.
Ben erg benieuwt wat het scheelt.

m.v.g

Stefan
70 of 100 pk? :D

ff zonder gein... met de fwd varianten scheelt t wel wat maar niet superveel al zou ik minstens bij een 180 pk blijven want dat ben je nou eenmaal gewend en die 30 pk verschil ga je dan wel opmerken als je een 150pk aanschaffen zou.

225 quattro of idd net zo eentje als Hans dan is t pas echt merkbaar en een flink verschil.
#10544
svkaster schreef:Hoi Mark, of iemand anders kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een 150PK roadster en 180PK roadster. Ik zelf heb nu een Audi TT 80PK, maar ben op zoek naar een roadster. Nu zie ik er erg veel met 150PK. Is dit een kwestie van laten tunnen en dan heb ik gewoon weer een 180Pk of met ik dan ook andere remmen/ radiateur etc hebben? :?:
Ben erg benieuwt wat het scheelt.

m.v.g

Stefan
Een proefrit laat je het verschil voelen :P
Als je het kunt betalen neem dan Quattro :wink:
Gebruikersavatar
door svkaster
#10558
Ja, dat begrijp ik Hans, maar ik zie een erg groot aanbod van 150 PK roadsters en maar weinig 180 /225 PKs. En ik ben het eens dat ik een 180PK gewend ben en dus niet minder wil, vandaar ook de vraag wat is het verschil. Als het verschil alleen de 30PK is dan kan ik die er ook bij tunnen. Maar ik verwacht dat er wel meer veranderingen zijn omdat ze anders met hert tunnen ook wel tot de 210PK zouden gaan.
Maar als iemand het weet dan hoor ik het graag.

Oja, heeft er iemand ervaring met het verkopen van zijn TT particulier?


m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10579
Jep ik... ;) is geen pretje! pb me maar eens hoe je het t makkelijkste kunt doen.
door Seb_TT
#10586
Ik zou voor de 150pk'er gaan..

Kan je laten chippen tot 195pk.

De 150pk'er zie je meer aangezien het inschrijvingsgeld en belastingen 50% goedkoper zijn dan een 180.

Ik ben er vast van overtuigd dat er motorisch niet veel verschil is tussen de 150 en 180pk'er. Ik heb gehoord dat de 225pk wel een grotere turbo,radiator en injectoren heeft.
door emanuel
#10590
Seb_TT schreef:Ik zou voor de 150pk'er gaan..

Kan je laten chippen tot 195pk.

De 150pk'er zie je meer aangezien het inschrijvingsgeld en belastingen 50% goedkoper zijn dan een 180.

Ik ben er vast van overtuigd dat er motorisch niet veel verschil is tussen de 150 en 180pk'er. Ik heb gehoord dat de 225pk wel een grotere turbo,radiator en injectoren heeft.
Gelukkig gaat dat van die belastingen in NL niet op. Wij betalen voor het wagengewicht (wegenbelasting) en nieuwwaarde (Verzekering).

Voor de verschillen tussen de motoren zou je hier eens kunnen kijken : http://www.roadstter.de/index2.htm

Klik op technik en kies de bovenste link.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10613
180 pk quattro en de 180 pk fwd das al iets een verschil in het rijden... maar de 225 quattro eenmaal daarin gereden dan koop je de 180 echt niet meer met of zonder quattro maakt dan niet uit. Reageert heel anders!

150 en 180 pk zal wel minder te merken zijn maar t verschil is dr wel enigzins en chippen een 150 pk? koop dan gewoon een 180 die is standaard dr al op gebouwd en chip je naar 210 pk bijv. als je t ooit te weinig vind.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]