Petertt, ik denk persoonlijk dat je, om dit antwoord te krijgen wel enig zoekwerk had kunnen verrichten. Je zou dan ongetwijfeld zelf wat informatie opgedaan hebben (op het forum, autotrader, engelse forum, handboekjes, etc.)
Zie bijv. hier:
Autotrader overzicht TT's
Maargoed: enige uitleg, misschien dat anderen mij aan kunnen vullen.
Er zijn meerdere versies van de TT, oa:
- 150pk Fwd (voorwielaandrijving)
- 163pk Fwd
- 180pk Fwd
- 180pk Quattro (4 wiel aandrijving)
- 190pk Fwd
- 225pk Quattro
- 250pk 3.2 V6 (4 wiel aandrijving)
Alle modellen, behalve de V6 hebben een Turbo. Alle motorblokken zijn qua opbouw ook identiek (Ex de V6).
Verdere verschillen zijn bijv:
- De 225pk heeft tov de mindere pk modellen twéé einddempers ipv één
- De 225pk heeft twee intercoolers ipv één
- De 225pk en V6 hebben grotere achterremmen
- De 225pk heeft een dikkere middenpijp (diameter)
- De 225pk heeft gesmede zuigers
- De 225pk en V6 hadden standaard Xenon, alle anderen hadden dat als optie
- Alle modellen ná 2002 staan standaard 2.5cm lager op hun veren
- Etc.
De 110KW (150pk) versie, zie je in Nederland niet veel. Hij heeft volgens mij een kleinere turbo. Hij is verder behoorlijk hetzelfde aangezien hij gemakkelijk gechipped kan worden naar 180pk.
Persoonlijk vind ik 150pk wel véél te weinig voor een TT.