Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#11365
Ik heb via engelse forums gehoord dat er de mogelijkheid is dat, zodra je het alarm inschakeld, er een bliepje te horen is.
Dit zou ik ook graag willen.
Maar hoe???
door emanuel
#11371
Via VAG-COM kan dit. Zie deze pagina: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html en ga dan naar: alarm deur open/dicht
door allewijn
#11374
Juist dat zocht ik, dankjewel emanuel!
Is iemand van dit forum in het bezit van Vagcom en een werkende kabel toevallig?
door emanuel
#11384
Ik heb een werkende shareware versie met kabel. Mark heeft een officiele, maar die is denk ik even niet beschikbaar gezien zijn familieomstandigheden.
door Jerry
#12388
Ik heb gesproken met " Marja" in Zoetermeer zij kunnen e.e.a. aan de comfort instellingen wijzigen zoals bv het piepje bij inschakelen van het alarm en deurvergrendelen bij 15km/u. enige info over de instelmogelijkheden vindt je op de onderstaande link.....

http://de.openobd.org/audi/tt_8n.htm#17
door allewijn
#12389
En via MARK heb ik begrepen dat de comfort module pas vanaf 2002 in de TT zit. Mijn TT valt dus helaas af (1999) :(
Toch???
door Arjen
#12390
Hoi Allewijn,

Ik ben sinds vorige week in het bezit van vag-com en heb de functie van het weekend ook ingeschakeld en gelijk ook weer uitgeschakeld. Het is een kort toeter geluid en ik vond het echt heel erg goedkoop klinken. De optie kan ingeschakeld worden in het comfort menu van de centrale vergrendeling. Daar kunnen de volgende opties worden ingeschakeld:
- Ramen open/dicht met afstandsbediening (standaard aan)
- Piep wanneer alarm aangaat
- Anti car-jacking, deuren automatisch op slot wanneer je boven de 15 km/u rijdt (gaan weer open wanneer je je contact uitzet)
- Instelling dat wanneer je de deuren opendoet met de ab met 1 druk alleen de bestuurderskant opengaat en met 2x drukken ook de bijrijdersdeur.

Ik wil het evt, wel voor je instellen maar denk dat ik een beetje ver wegwoon. Anders als je iemand hebt gevonden met vagcom kan ik je wel uitleggen hoe het moet, is namelijk heel simpel.

Mvg
ps. mijn TT is van 1999 en bij mij werkte het ook.
door allewijn
#12391
Arjen, dankjewel voor je uitleg.

Maar hoe zit het nou met die 'comfort-module'? Wat is dat nou eigenlijk precies? Mark had het dus over iets vanaf bouwjaar 2002.
Maargoed, mijn TT (1.8t quattro) uit 1999 heeft ook gewoon bijv. de functie dat ik de ramen kan openen/sluiten via de afstandbediening. Betekend dit dus dat ik een 'comfort-module' heb, en ik dus de andere opties ook eventueel kan laten activeren?
door Arjen
#12392
Ik dacht dat alle tt's deze module hebben maar begin nu te twijfelen nu mark dat zegt. Volgens mij is het een module die ale comfortschakeling mbt de centrale vergrendeling regelt en het open/sluiten van de ramen hoort hier dan denk ik ook bij. En als audi het vanaf een bepaalde datum standaard in gaan bouwen dan heb je het waarschijnlijk wel want mijn tt is van begin januari 1999.
door allewijn
#12393
Mijn TT is van: mei 1999, dus dan zal het toch ook wel in mijn TT zitten :lol:

Alleen het 'piepje' viel qua geluid wat tegen zei je?
Dan lijkt het me niks, sta je ook zo voor l*l hè, haha.
Dan blijft de auto-sluiting portieren bij +20km/u over, want ook dat lijkt mij handig.
Gebruikersavatar
door Alexander
#12399
Dat lijkt mij ook handig, anti car-jacking. Dat ben ik wel gewend van Mercedes, maar niet van Audi, nu doe ik zelf altijd mijn deuren dicht.

Misschien is er de mogelijkheid dat iemand VAG COM meeneemt naar de meeting bij Van den Udenhout?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12403
9/97 A3 van mn ouders heeft de comfortset zelfs... waarom alle TT's niet die waren zowiezo allen duurder standaard af fabriek al?!
door allewijn
#12436
ja maar HOE weet je nou of je WEL of GEEN comfortmodule in de TT hebt?
(ikzelf kan bijv. via mijn sleutel/afstandbediening de ramen openen en sluiten, is dit dan comfortmodule?)
door Arjen
#12449
Er vanuitgaande dat het automatisch openen/sluiten van je ramen door dezelfde module geregeld wordt als alle andere 'extra' trucjes heb jij wel een comfortmodule. Als ik zo snel rondkijk zie ik ook op andere forums niks over uitzonderingen mbt de tt. Dus kan je met 99% zekerheid zeggen dat alle tt's deze module hebben. De enige manier om 100% zeker te weten dat je het hebt is om je tt op vag-com aan te sluiten :wink:
door emanuel
#12454
Ik ben met VAG-Com aan het zoeken geweest in mijn '99 quattro, maar geen comfort module te vinden. Hoe doe je de ramen open met de afstandsbediening, dan check ik even of dat wel werkt.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]