Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#11640
In mijn tankklep staat netjes de sticker waarop staat hoeveel BAR er op mijn banden moet.
Alleen dit staat er bij mij enkel voor 16" en 17" op (is dit bij alle TT's zo?).
Nu heb ik de 18" RS4 velgen met 225/40/r18 banden.
Hoeveel BAR moet ik hierop zetten?
(Belasting is meestal één persoon, geen zware bagage)
Gebruikersavatar
door MARK
#11646
Ik zet ze rondom op 2,5 Bar....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11659
2,2 voor en 2,5 achter heb ik t altijd als ik ze bijvul, staat bij Shell op zo'n lijstje :D
Gebruikersavatar
door massari
#11662
Van een bandenleverancier heb ik een tijdje terug te horen gekregen dat ze op 2.8 bar opgepompt dienen te worden. Tot op heden heb ik dit dus ook gedaan.
Gebruikersavatar
door MarkG
#11663
Voor 17" doe ik voor 2.4 achter 2.3. Ze slijten netjes af. Kan het nog netter dan?
door allewijn
#11666
Voor 17" klopt dit ook wel! 16" en 17" staan netjes omschreven in de sticker in de tankklep.
Maar voor 18" weet ik het dus niet.
Ik wil ze niet te hard oppompen, maar zéker niet te zacht.
Gebruikersavatar
door MarkG
#11674
My bad.. being slightly off-topic.

Volgende heb ik wel eens gehoord. Standaard advieswaardes + 0,3 bar bij warme bandjes en dan sowieso nog eens 0,1 bar per inch er bij.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11678
2,5 bar voor 18 rondom is altijd goed, maar stuitert me vooraan teveel dus heb ze op 2,2 gezet vooraan met 18 inch. 19 inch mag zelfs nog harder staan
door hbk
#12884
Volgens het lijstje van mijn tankdop bij 225/40 x 18 voor 2,4 en achter 2,0. Zelf iets harder opgepompt, rijdt lekkerder.
Gebruikersavatar
door TT Assen
#12885
Afgelopen weekend ben ik zelf komen te staan met mijn TT. De een of andere onverlaat heeft getracht mijn ventiel door te snijden. Ik kwam hier achter doordat mijn linker achterband nogal erg zacht was.

Met een vriend van mij band wezen oppompen toen hij lekke ventiel ontdekte.

Om in te gaan op je vraag: Volgens mij heb ik 18 of 19". Bij mij moet de bandendruk op 2,4 bar zijn. Mijn achterband haalde dat dus niet....

Achterband heeft hij er af gehaald, en doordat ik geen reservewiel heb (Eureka zo'n bijvulset, helpt wel tegen lekke band maar niet tegen kapot ventiel!) kwam ik dus te staan. Ben dus even automobielloos, maar probleem is inmiddels verholpen. Nu maar hopen dat 'ze' met hun tengels van mijn auto af blijven....
door TT-mike
#13669
Op advies van de vorige eigenaar heb ik ze laatst bijgevuld tot 2.8 bar rondom, maar dit is me toch iets te stuiTTerig. Na de volgende tankbeurt probeer ik denk ik 2.5 bar rondom. (18" dus he :))
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13674
2.8? pff heb je al kartschoenen en een raceoverall aangeschaft... :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#13682
Als je toch met de bandenspanning bezig bent, overweg dan ok meteen om er stikstof in plaats van lucht in te doen.

Stikstof moleculen zijn groter dan zuurstof moleculen en omdat een rubberband altijd iets poreus is gaan lucht moleculen er makkelijker doorheen dan stikstofmoleculen, waardoor je bandenspanning langzaam afneemt.
Met stikstof blijft je band veel beter op spanning.

Ook zijn er opschroefdopjes in de handel die een groene bovenkant hebben bij de juiste bandenspanning, oranje als het iets te laag is en rood als het veel te laag is. Zo kun je van een afstandje al zien of je bandenspanning goed is.
De betreffende dopjes koop je voor een bepaalde bandenspanning; bijvoorbeeld 2.2 bar of 2.4 bar en vervangen de standaard dopjes tegen vuil
Ik heb ze op mijn motor zitten en vindt het erg makkelijk :P
door TT-mike
#13685
Ronnie schreef:2.8? pff heb je al kartschoenen en een raceoverall aangeschaft... :D
lol! :D Ja maar weet je wat ik nou niet snap? Heb ik zo'n stoere auto en dan lachen mensen me nog steeds uit als ik uitstap in m'n mooie outfit :cry:
door TT-mike
#13686
Modderaar schreef:Als je toch met de bandenspanning bezig bent, overweg dan ok meteen om er stikstof in plaats van lucht in te doen.
Ach, ik doe de bandjes altijd bij de wekelijkse wasbeurt en ik vind het een kleine moeite. Dan zie je ook gelijk steentjes die je uit je profiel kunt halen en zo. Maar een oom van me rijdt al een hele tijd met stikstof en is er erg tevreden over idd :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]