Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Breed
#12210
Kan iemand mij vertellen waar het brandstoffilter ergens gepositioneerd is? Ik wil hem graag wisselen en heb een nieuwe gekocht, maar kan hem alleen nergens vinden. Het gaat om een 1999 1800t motor. Hopelijk kan iemand me helpen.

Groeten, Breed
Laatst gewijzigd door Breed op vr jun 29, 2007 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Breed
#13226
Inmiddels heb ik het filter gevonden, maar krijg de leidingen niet los. Ze zitten vast met een of ander kliksysteem, maar ik ben bang om het te slopen, omdat ik niet precies weet hoe het in elkaar steekt. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Ik hoop eigenlijk op wat meer reacties dit keer :wink:

Het filter zit net voor het rechterachterwiel:
Afbeelding

Afbeelding

En hier dan de 'pain-in-the-arse stekkertjes'
De zwarte zit vast op het brandstoffilter welke nog net te zien is.
Afbeelding

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Groeten, Breed
door krieltje
#13230
Ja lache he,mark heeft de mijne ook met menig godver etc los gerukt
Gebruikersavatar
door Bruce
#13251
Beetje off topic, maar leuk om te zien dat ik niet de enige ben die zit te klussen vanaf de stoeprand..
Moet nogsteeds een krik en pootjes aanschaffen maar het komt er steeds niet van.. :lol:
door emanuel
#13264
Man dat ziet er link uit ! Ga je zo onder je auto liggen ? Ben aub voorzichtig, je wil geen bloedvlekken op je mooie TT :wink: :wink: . Een setje met een krik en een paar as steunen kost geen drol meer tegenwoordig.

Ik kan je helaas niet helpen met het klik systeem.. :cry:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13270
steunen kosten idd nie veel, is handig als jeje velgen verkoopt en de nieuwe nog moet bestellen :D en idd ook handig als je aan t uitvogelen bent wa ar iets zit en hoe iets los moet... veilig en wel wel te verstaan
Gebruikersavatar
door Breed
#13271
Thanks voor de bezorgdheid Emanuel, maar normaal gebruik ik ook van die driepoten als ik eronder moet zijn, maar bij deze klus zouden ze juist in de weg staan. Vandaar deze solide oplossing :lol: Ik kon waarschijnlijk de auto ook niet hoog genoeg krijgen op die manier. Aleen jammer dat het wisselen van het filter niet gelukt is :? Ik durfde gewoon geen geweld te gebruiken, omdat ik anders naar de audi dealer zou moeten fietsen om nieuwe kabels te kopen.. en da's een heel eind fietsen.. :D
door allewijn
#14436
En is het nog gelukt?
Is er nog een maniertje om die klikjes los te krijgen?
Of heb je het filter nog steeds niet vervangen?
Gebruikersavatar
door Breed
#14561
Eerlijk gezegd heb ik nog geen tijd gehad.. :oops: werken werken vakantie etc. Wel heb ik een pm van mark ontvangen die wist te vertellen hoe het dus moet. Morgen ben ik weer een week van huis, maar daarna twee weken vrij :D Dan moet het er echt van komen :)

PM van Mark (als ik zo vrij mag zijn deze te publiceren.. 8) ):

----------------------------------------
Hallo Sanne....

Koppeling richting filter duwen en klemmetje indrukken.....vervolgens eraf trekken. Let wel: Ontlucht eerst even je tank dmv losdraaien tankdop!

Succes!!

MARK

-----------------------------------------

Zodra het gelukt is, laat ik het zeker weten! En een fotootje erbij natuurlijk :P
Gebruikersavatar
door bob
#14566
ik tank altijd bagger en mijn hele leven :D
bij en oude roestige tank dan misschien mijn oude ds :oops:
in noord Europa valt het wel mee dus 2 ton misschien :P :P
door emanuel
#14578
bob schreef:ik tank altijd bagger en mijn hele leven :D
bij en oude roestige tank dan misschien mijn oude ds :oops:
in noord Europa valt het wel mee dus 2 ton misschien :P :P
Beste Bob,

:shock: Je bent weer erg cryptisch, zou je dit nog eens in begrijpbare zinnen kunnen formuleren?? of bedoel je:

Ik doe altijd modder in mijn tank, al zolang ik auto rijd. Als je een oude tank hebt van een slecht frans merk waar zelfs de tank nog van roest dan moet je het filter na iedere rit vervangen. Bij een audi moet je, mits je alleen in noord europa tankt, het filter eens in de 200.000 Km vervangen. :D :D
door allewijn
#14589
Ooooh Emanuel: GeWeLdIg! Hoe je het stukje tekst van Bob vertaald hebt, prachtig haha!
(En idd, jouw stukje begrijp ik prima, het stukje van Bob is idd erg 'cryptisch' geschreven) :wink:
Laatst gewijzigd door allewijn op di aug 07, 2007 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
door emanuel
#14615
Ik hoop dat Bob er ook de humor van inziet, het is niet bedoeld om iemand af te zeiken of zo..... Just For Fun :wink:
Gebruikersavatar
door reindertt
#15971
Koop eens een normale krik of minibrug :(
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]