Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jerry
#12243
Hallo allemaal,

Hoe kan ik het alarm testen van mijn TT roadster??. Ik heb het geprobeerd door de sleutel uit het contact te halen en de deuren op slot te zetten terwijl ik erin blijf zitten, bij beweging gaat er niets af. Ook wanneer het dak open is en de auto wordt afgesloten gebeurt er niets (met interieur beveiliging aan).

Heeft iemand enig idee hoe ik het alarm kan testen, misschien zit er helemaal geen alarm in, bijvoorbeeld alleen een startonderbreker.

Wanneer er geen alarm inzit of wil toevoegen welk type alarm kan ik het beste nemen gelet op prijs en kwalitiets verhouding.......

Alvast bedankt....

Jerry
door rudmerw
#12245
klinkt als kapot, zodra ik al hoest in de roadster gaat ie al af (audi af-fabrieks alarm). Alarm was een optie dus het kan heel goed dat je het niet hebt. Alarm gaat trouwens alleen af bij bewegingen niet door wat flauw duwen
door rudmerw
#12258
Addendum: als je de interieur beveiliging hebt dan zul je het alarm ook wel hebben, dus waarschijnlijk kapot

meeste verzekeringsmaatschappijen eisen II of III . Audi alarm voldoet niet aan de eisen echer Centraal Beheer accepteerd een brief van de dealer. Qua merk, tja Gemeni had ik in mijn vorige auto. Alarm moet TNO/SMC gekeurd zijn en dit moet om de zoveel tijd (dacht 3jr) weer gebeuren (anders vervalt de dekking)
door Jerry
#12287
Rudmerw,

Bedankt voor je reactie, ik ben gisteren bij de garage geweest om te vragen of er wel een alarminstallatie in mijn auto zit. Er blijkt dus een alarm op te zitten en deze hebben we getest en werkt naar behoren.

Groeten,

Jerry
door rudmerw
#12293
da's mooi, vergeet niet om een verklaring van je dealer te vragen ivm de verzekering!! Anders krijg je niets als ie gestolen wordt
door Jerry
#12308
rudmerw schreef:da's mooi, vergeet niet om een verklaring van je dealer te vragen ivm de verzekering!! Anders krijg je niets als ie gestolen wordt
Ben verzekerd bij centraal beheer, zij zeggen dat dat niet nodig is....
door rudmerw
#12326
ik ook maar ik heb toch de brief gestuurd en om een bevestiging gevraagd. Een mondelinge toezegging is vaak niet genoeg. Better safe then sorry
Gebruikersavatar
door svkaster
#13260
weet iemand wat de herkeuring van een SCM alarm kost? Bij de garage rekenen ze 1 man uur en dat is dan ongeveer 85 euro. Weet iemand in de buurt van Eindhoven waar ik het goedkoper kan laten doen. Dit grapje moet elk jaar weer gebeuren dus vandaar. Eerste keer is na 36 maanden en dan voortaan elk jaar.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13269
rudmerw schreef:ik ook maar ik heb toch de brief gestuurd en om een bevestiging gevraagd. Een mondelinge toezegging is vaak niet genoeg. Better safe then sorry
als ie af fabriek erop zit dan accepteren ze t gewoon want staat t zowiezo bij audi geregistreerd... ramen open laten is zo leuk met dat alarm... :D een blaadje activeert t alarm al.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]