Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Franklin
#13557
Hoewel ik veel reacties verwacht van mensen die het een schande zullen vinden een TT te rijden op gas ben ik toch benieuwd of deze mensen hier ook te vinden zijn.

Rij jij een TT met lpg G3 installatie vertel jouw ervaringen dan en wat ik me dan ook meteen af vraag is of bepaalde typen motoren meer geschikt zijn om op gas te rijden dan andere. Zo is b.v. een vervelend ding bij een gas installatie het om de 10.000 km moeten stellen van de kleppen. toch makkelijk als de motor zelfstellende kleppen heeft.

Ben benieuwd naar jullie reactie.
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#13562
Beste Franklin,

Het inbouwen van LPG in een auto met een turbomotor is niet mogenlijk. Nou ja , niet mogenlijk, technisch is het wel haalbaar maar als je je turbo binnen 3 dagen naar de knopen wilt hebben, moet je dat vooral doen. :smt011

Groetjes :smt006


Adrian
Gebruikersavatar
door petertt
#13566
ja en op gas is niks veel vermogensverlies en slecht voor je motor!!als je geld wilt besparen kan je beter een andere auto kopen
door Franklin
#13578
ho even,vermogensverlies is niet meer aan de orde tegenwoordig.
Daarbij komt inderdaad wel dat door het gebruik van gas de verbrandingstemperatuur zal stijgen.
Ook met het gebruik van een turbo stijgt de verbrandings temperatuur.
Deze dubbele temperatuur stijging zou inderdaad een probleem kunnen zijn.
Vandaar dat ik dus ook benieuwd ben of anderen gebruik maken van een lpi installatie.
vandaar dit topic.

Overigens is het niet voor het eerst dat een TT wordt uitgerust met een lpi installatie.
zie ekogas.de
ga naar galerie
door emanuel
#13581
Beste Franklin,

Je moet je niets aantrekken van de commentaren dat het niet kan. Dat hij prima functioneerd bewijst mijn eigen TT. Ik heb een 225 PK Quattro op LPG. Het blok heeft ruim 150.000 Km gelopen waarvan de laatse 17.000 Km op LPG. Hij loopt als en zonnetje al heb ik op benzine iets meer vermogen, maar op 225 Pk mis je er een paar niet :D De olie komt er na 15:000 Km bijna netzo helder uit als hij erin gegaan is, als dat geen schone verbranding is dan weet ik het niet. Een schone motor gaat volgens mij langer mee.

Ik heb een LPG installatie van Prins Autogas systemen die zeer netjes is ingebouwd bij Pouls autobedrijf in Baarlo, een van de beste inbouwstations als ik Prins autogas uit Eindhoven mag geloven. Ze hebben bij mij in ieder geval erg goed werk geleverd. Ik heb bewust niet voor LPI gekozen omdat het systeem van Vialle niet boven de 50 Pk per cilinder gaat, de injectoren die ze gebruiken zijn te klein. Prins injecteerd gasvormig LPG waardoor er iets vermogensverlies optreed.

Ik was ook op zoek naar een sportieve auto waar gas in kon en dan hoor je bij de meeste merken direct nee! Honda bv was onmogelijk, Alfa zou moeten kunnen, maar zie je alleen met de 1.6 met LPi (en ik had te veel sores gehad met mijn laatste Alfa!). Fransozen en japanners zouden tegenwoordig te zachte klepzittingen hebben wat na 100:000 Km of eerder een complete kop reviesie inhoud.

Ik moet wel zeggen dat ik bv niet durf te gaan chiptunen, dan zoek je denk ik te veel de grens op. Ook is het niet verstandig op de autobahn met 250 Km/u een paar uur achter elkaar te rijden, dan zal de boel echt te heet gaan worden. Dus als ik me echt even heeeel flink uit zou willen leven zet ik hem even terug op benzine.

Ik kwam via een duits forum aan het adres van Pouls en daar had men al verschillende TT's omgebouwd op gas, zonder problemen.

Wil je het zelf een keer zien en voelen, dan hoor ik het wel!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13600
Franklin schreef:ho even,vermogensverlies is niet meer aan de orde tegenwoordig.
Daarbij komt inderdaad wel dat door het gebruik van gas de verbrandingstemperatuur zal stijgen.
Ook met het gebruik van een turbo stijgt de verbrandings temperatuur.
Deze dubbele temperatuur stijging zou inderdaad een probleem kunnen zijn.
Vandaar dat ik dus ook benieuwd ben of anderen gebruik maken van een lpi installatie.
vandaar dit topic.

Overigens is het niet voor het eerst dat een TT wordt uitgerust met een lpi installatie.
zie ekogas.de
ga naar galerie
In Duitsland heeft een gasinstallatiefabrikant bekant 9 ton gereden op gas met een TT naja de carosserie zoals ze dat dan noemen heeft die km's gelopen met 4 blokken en t 5de is geheel nieuw erin gezet toen ze de auto verkochten... trek je conclusie t kan dus gewoon maar je levert wel in betreft de motor.
door TT-mike
#13687
Ronnie schreef:In Duitsland heeft een gasinstallatiefabrikant bekant 9 ton gereden op gas met een TT...
[flauwe woordgrap]

Rare gasTT

;)
door giacomo
#13690
gaat gewoon np problem g3 lever je zoiezo geen vermogen meer in en levensduur oook niet check je g3 dealer in eindhoven zitten aantal goeie

Ik zelf doe het niet
door Franklin
#13848
mmmmmm

nu maken jullie me het weer moeilijk.

had ik net besloten om dan maar te gaan voor de alfa GTV.
voornamelijk omdat deze dus wel zonder moeite op G3 kan rijden.

Nu weet ik het niet meer.
GTV of TT

ander vraagje:
heeft de TT zelfstellende kleppen?

dit is b.v. bij een paar versies van de GTV wel het geval.
Dan hoef ik niet iedere 10.000 km mijn kleppen te laten stellen wat toch wel een pre is bij een auto op gas.
door emanuel
#13862
Franklin schreef:mmmmmm

nu maken jullie me het weer moeilijk.

had ik net besloten om dan maar te gaan voor de alfa GTV.
voornamelijk omdat deze dus wel zonder moeite op G3 kan rijden.

Nu weet ik het niet meer.
GTV of TT

ander vraagje:
heeft de TT zelfstellende kleppen?

dit is b.v. bij een paar versies van de GTV wel het geval.
Dan hoef ik niet iedere 10.000 km mijn kleppen te laten stellen wat toch wel een pre is bij een auto op gas.
Ja, die van de TT zijn zelfstellend.

Ga eens met een GTV rijden en een TT (Quattro), kies dan wat je het leukst vind zou ik zeggen. Een GTV op gas heb ik ook ooit aan gedacht, maar dan hou je net genoeg ruimte in de kofferbak over voor één aktetas, ook iets om mee te nemen.

Oh ja een TT is denk ik "ietsje" degelijker dan een Alfa :wink: Ik kan het weten, heb 2 alfa's gehad voordat ik TT ging rijden (156 en 147)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13909
Italiaans wil ik nooit meer, is vaker stuk dan een Audi
Gebruikersavatar
door bob
#14105
franlin

Ons broertje seat 225 pk :D op lpg stond ooit in autoweek :lol: de test heb ik niet meer dus ff zoeken op hun internet :shock:
Vaiant injektoren geloof ik maar mijn gas boer dmi in groningen weet er wel raad mee. :P
Hij is steun punt voor div gas leveranceren een echte technuuuutt :oops: tt
www.dmiautoservice.nl

groeten uit groningen
bob

hee stuur eens wat foto s
hoi

stuur eens wat fotos van de g3 en wat info mijn email robert.van.den.bosch@hotmail.com
toch geen vul in het carosorie he

bedankt bob
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]