Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TT-mike
#13599
Weet iemand of dit zo hoort? Als ik m'n dak open doe (of moet sluiten) met die draai-handgreep dan moet ik de laatste 0,5 cm best iets kracht zetten en hoor je een harde "klik" die erg plastic en onnatuurlijk aanvoelt. Hoort dit zo, is dit slijtage, kun je er iets aan doen? Alle info is welkom :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#13647
Die van mij klikt in ieder geval niet.
Alles klinkt solide en gaat makkelijk
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#13651
Same here! :thumbleft:

Groetjes :smt006
Adrian
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#13656
Het kost een beetje kracht inderdaad, maar die klik ken ik ook niet. Een beetje smeren wellicht? Ik heb laatst alle scharnieren in het dak gesmeerd en dat scheelt een hoop gepiep en gekraak!!
door TT-mike
#13657
Hmmm... ok, bedankt voor de info :)

Misschien moet er iets van een veer afgesteld worden of zo. Als je de handle omdraait dan loop je tegen het einde aan, maar dan krijg ik m'n dak dus nog niet open (raampjes zakken wel al). Ik moet dan dus net ff een tandje doordraaien ('klik!') en dan pas is het dak helemaal los. Ik stoor me er verder niet zo aan, maar ik zou het zonde vinden als ik hem hier op lange termijn mee sloop of zo.

Als ik eens tijd heb zal ik eens kijken of ik erachter kan komen wat dit is, dan snuffel ik deze post wel op en laat van me horen :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#13681
Kijk ook eens op een forum in Duitsland of Engeland om te zien of er daar misschien al een topic geweest is over deze klick
door TT-mike
#13759
Het was dus iets heel lulligs. Toen ik eens goed ging kijken zag ik het linkerhaakje bij de 'klik' naar buiten komen. Aangezien de rechter dit niet deed dacht ik, dat hoort niet.

Van heel dichtbij bekeken zag ik ineens dat het haakje simpelweg tegen een stukje metaal aanliep wat aan de andere kant niet zichtbaar was. De buitenste inbus-bout even losgedraaid, plaatje metaal even naar binnengedrukt, inbus-bout weer vast en het loopt vlekkeloos zonder irritante 'knak' :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]