Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#13866
Ik weet dat de 180pk versies een K03 turbo hebben en de 225pk versies een K04 (toch?).
Ikzelf heb een 180pk quattro versie, maar welke turbo heeft deze nou precies?
Is dat een gewone K03, of een K03s waar ook weleens over gesproken wordt?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13910
ff Hartog Tuning, JD Engineering, RICA of een van de andere tuners bellen, die wetent antwoord vast en zeker op je vraag.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#13911
TT 2000 1.8T 180 APP K03
TT 2000 1.8T 225 BAM K04
TT 1999 1.8T 225 APX K04
TT 1998 1.8T 180 AJQ K03
TT 1998 1.8T 180 AJQ K03

Verschil tussen normaal en S is het aantal schoepen.
Gebruikersavatar
door petertt
#13913
kan er ook een k04 op een gewone 180 pk versie?
door allewijn
#13915
PaulusB schreef:TT 2000 1.8T 180 APP K03
TT 2000 1.8T 225 BAM K04
TT 1999 1.8T 225 APX K04
TT 1998 1.8T 180 AJQ K03
TT 1998 1.8T 180 AJQ K03

Verschil tussen normaal en S is het aantal schoepen.

Dankjewel Paulus B, ikzelf heb een AJQ 180pk blok. Daar zit dus een 'gewone K03' turbo op? Er bestaan geen S versies voor de TT?
Ik heb nml. gelezen dat uit de gewone K03 turbo ongeveer 210 pk te halen is. Uit de S versies ietsje meer, zo'n 220 tot 230.
Daarom vindt ik het zo raar dat sommige chiptuners opgeven dat mijn 180pk versie naar 220pk gechipted kan worden. Ik denk dat 210, zoals sommige anderen opgeven meer realistisch is.

En of je zomaar een K04 turbo erop kan zetten?
Ik weet het niet. Ik dacht van wel. Wie???
Gebruikersavatar
door PaulusB
#13920
Ja je kunt er wel een andere opzetten alleen dat moeten er wel wat dingen aangepast worden. Weet niet of de downpipe deze veranderd moet worden maar de injectoren en software wel.

http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... tt-s3.html

Bel even met JD die kan dit haarfijn uitleggen. en als je het weet post het hier ook even wel leuke info.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#13922
Ik moest voor mijn turbo op mijn blok Garrett GT2871R Ball-Bearing Turbocharger

Dit aanpassen.

spruitstuk 450+/-
wastegate 275+/-
injectoren 300+/-
remap
uitlaat/downpipe etc kan ik zelf.

Hier voorbeelden van complete paketten er zijn nog wel meer aanbieders EIP NEUSPEED etc etc

http://www.awesome-gti.co.uk/audi%20tt/engine.html
door allewijn
#15681
Ik wil toch nogmaals mijn eerder gestelde vraag aanhalen, in de hoop dat iemand een concreet antwoord weet:

Zit er op mijn TT (1.8t quattro 180pk 1999) nou een K03 turbo of een K03s turbo???
Gebruikersavatar
door PaulusB
#15691
De K03s is een gemodificeerde K03 alleen in een AGU 150pk zit een k03. Dus alle TT's 180pk hebben een k03S kan iets meer hebben kwa vermogen.

(als mijn intel het goed heeft)
door allewijn
#15703
Okeej, dus mijn TT heeft (gelukkig) een K03S!
(En nu weet ik gelijk waarom de 150pk niet zomaar hetzelfde is als een 180pk)

Dan nu laatste vraag, met betrekking tot het chiptunen wat ik wil:

Ik d8 dat mijn TT hetzelfde blok had als een Seat Leon 20vt?
Maar bij die zie ik twee verschillende opgaves bij JD-engineering: (wat dus wel te maken zal hebben met de K03 en de K03s)
Leon 1.8T 180pk 180pk 210pk 235Nm 320Nm ? 650
Leon 1.8T 180pk mj.01> 180pk 220pk 235Nm 335Nm ? 750

En voor de TT geeft JD-engineering op:
Audi TT 180pk 180pk 210pk 235Nm 320Nm ? 650

Hoe kan dat dan???
Gaan ze voor de TT dan toch uit van een gewone K03?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15719
EEN BELLER IS SNELLER... bel ff naar JD Engineering! is dat nou zo moeilijk? :D Altijd de bron vragen waar t aan ligt... dan krijg je t meest concrete antwoord.
door allewijn
#15723
Okee: Mijn 180PK TT met AJQ blok heeft dus GEEN K03s turbo! Maar een gewone K03.
Hier gevonden: Link
Vandaar dus dat oa JD naar 210 pk tuned ipv 220, heeft met de turbo te maken...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15748
Ik heb geloof ik een APY blok in de S3 en dr zit toch een K04 op standaard al dus en die is inmiddels iets sneller gemaakt... ;) Binnenkort es de Autobahn op en kijken bij 7000 rpm waar de begrenzing weer ingeprogrammeerd is waar de teller dan blijft hangen. Want hier in Nederland kun je dat toch amper testen.
door allewijn
#15753
Ronnie schreef:Want hier in Nederland kun je dat toch amper testen.
Euhhh beter geformuleerd Ronnie: Afbeelding"Je MAG het hier niet testen"Afbeelding

----:wink: -----
Gebruikersavatar
door PaulusB
#15755
Ronnie schreef:Ik heb geloof ik een APY blok in de S3 en dr zit toch een K04 op standaard al dus en die is inmiddels iets sneller gemaakt... ;) Binnenkort es de Autobahn op en kijken bij 7000 rpm waar de begrenzing weer ingeprogrammeerd is waar de teller dan blijft hangen. Want hier in Nederland kun je dat toch amper testen.
Lekker knalle moet je mijn gt28rs lenen loopt ie de teller uit ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]