Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jerry
#14356
Ik heb in mijn Roadster de bekende knop op het dashboard met ESP, houdt dat dan ook in dat de TT ASR heeft? Of is het alleen ASR of ESP....
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#14409
Voor zover ik weet is ASR een onderdeel van ESP, net als ABS. ESP is zeg maar het complete plaatje.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Bas
#14423
Toen ik naar een TT op zoek was viel mij dat ook op. Ik heb het verder uitgezocht en volgens mij zit het zo,
De eerste TT's (model 98/99) hadden alleen ASR (anti slip regeling, dus dat je niet met spinnende banden weg kan rijden)
Dit hebben ze onder een knop ondergebracht omdat je ook in de sneeuw weg moet komen, en dan zal je het toch even uitmoeten schakelen.
Vervolgens gebeurde hier en daar een ongelukje met enkele TT's, dat kwam omdat de achterkant nogal snel uitbrak.
De mannen van Audi besloten om in de komende TT's ook een ESP (electronic stability program) in te bouwen. Dit hebben ze dan onder de knop van ASR gedaan.

Er is ook een terugroep actie geweest waarbij de TT's van 98/99 terug moesten komen om dat ESP in de laten bouwen, zodat de auto minder snel uitbreekt. Ook bij deze actie kon men nog kiezen of men een spoilertje wilde of niet.


groetjes Bas
door Jerry
#14424
Joop en Bas,

Bedankt voor jullie reactie, dit was niet in mijn instructieboekje terug te vinden. Ik heb namelijk een duitse TT roadster van sept. '99, dus waarschijnlijk is die omgebouwd van ASR naar ESP en met een spoiler erop.

Jerry
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]