Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#14438
Ik kwam een fotootje tegen van de TT van MARK en het viel me op dat ik onder zijn motorkap helemaal géén veerpootbrug zie.
Bij mijn TT zit daar een veerpootbrug, die in ieder geval OEM lijkt (en volgens mij ook is).

Hoe komt dit?

(Zit het verschil soms in de wél en géén QUATTRO modellen?)

TT MARK:
Afbeelding

Mijn TT:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door bob
#14444
op de onze is hij door audi Duitsland geplaatst i.v.m. div modificaties dus mischieen de 4x4 wel en de 132kw voorwiel drive niet.
de onze is zwart met barcode van audi. :D :D
door TT-mike
#14459
Die van mij is een 225 quattro cabrio uit 2001, en ik heb hem wel :)
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#14461
Bij mij zit hij er ook niet op, alle bevestiginspunten wel trouwens dus het is makkelijk bij te plaatsen. Heb het idee dat het met 225 of 180 te maken heeft.

Weet iemand trouwens waar een gepolijste versie van dit onderdeel te krijgen is?

Ben inmiddels een nieuw projectje gestart (het dak was alweer zolang geleden :D ) en ben op zoek naar een gepolijste versie van een veerpootbrug. Ga nu toch maar eens de zaak onder de motorkap aanpakken.
Heb inmiddels al veerpootkappen, oliedop en en koelwaterreservoir van gepolijst aluminium. Wat ik met de kunstof afdekkappen ga doen weet ik nog niet, heb die carbon dingen op internet zien staan maar die kosten ook de hoofdprijs zag ik al.

Dus een gepolijste veerpootbrug, of een gewone van aluminium en dan doe ik het zelf wel. Alle info is welkom.

Grtzz Henk
door allewijn
#14462
Dus klopt het dan dat de FWD's géén veerpootbrug hebben en de QUATTRO's wél???
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14484
quattro's hebben die veerpootbrug idd Tim... de fwd hebben dr geen veelal of ze hebben er zelf een geplaatst. De S3 heeft em ook en de A3 niet... alleen de A3 met quattro de 180 pk weer wel.
door Jerry
#14488
Mijn (duitse) 180pk roadster heeft er wel een, misschien als modificatie in Duitsland er in gezet. Dit vergroot in elk geval de stijfheid van de carroserie bij de cabrio....
door allewijn
#14492
Ik heb dezelfde vraag ook in het Engelse forum gezet, maar ook daar nogal wat onduidelijkheid.
Volgens zeggen zou het toch standaard moeten zijn. Raar dat het er bij vele nederlandse TT's dan niet inzit, vergroot toch je veiligheid bij een aanrijding en de stijfheid in bochten!
Gelukkig heb ik hem iig wel...

Engelse topic: Strut Bar
Gebruikersavatar
door remarc
#14497
Hoi, mijn TT (1.8 FWD) is ook ingevoerd vanuit Duitsland, maar bij mij zat er geen veerpootbrug in. Deze heb ik er uiteindelijk zelf in gezet.

Henk, als je op zoek bent naar een mooi veerpootbrug (want daar ben ikzelf ook heeeeeeel lang naar op zoek geweest) en je hebt wat geld te besteden voor ONDER de motorkap dan moet je deze eens bekijken;

http://www.gtt.uk.com/acatalog/ENGINE_COMPARTMENT.html
Gebruikersavatar
door PaulusB
#14504
quattro's hadden het standaard en voor de FWD was het een optie of later aangebracht.
door allewijn
#14512
PaulusB schreef:quattro's hadden het standaard en voor de FWD was het een optie of later aangebracht.
Kijk!!! :wink:
Daar is ons verlossende antwoord!
Dank je!
(voor degenen die dus geen quattro of een fwd zonder veerpootbrug hebben is dit iets moois om op het verlanglijstje te zetten! Ik denk dat je het verschil best kan merken in bochten e.d.)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14539
Achter zouden ze ook erin moeten zitten wordt je quattro nog stijver in t bochtenwerk! Maja ik vervoer dr met regelmaat spullen in voor klanten en moet de bank zo nu en dan es plat... dus is weer geen optie voor me... helaas.
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#54696
Weet iemand waar je een goedkopere veerpootbrug kan kopen?

gr maurice
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#54699
kan je het beste een veerpootbrug van de sloop halen van een TT af. heb je ook nog een originele.

grTTz. dennis
door 924turbo2
#54701
die van mij is uit 2000 en FWD en wel een veerpootbrug, en hij staat noet bij de opties op de sticker....
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]