Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#14496
De Aircostand kan je in mijn TT zetten tot 18 graden.
Een tikje lager en hij staat op LOW, lager gaat hij niet.
Maar wat is nou het verschil tussen LOW en 18 graden?
Kan je het dus nooit lager dan 18 graden maken?
Want het valt mij op dat ik nooit écht dikke koude lucht uit de roosters voel blazen.
Mijn Airco is in februari nog compleet afgevuld/onderhouden/etc. Dus daar ligt het niet aan.
Ik heb in auto's gezeten waar er volgens mij veel koudere lucht geblazen kan worden.
Klopt dit?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#14524
Ook niet als je 'm op de ECON stand zet? wanneer ik alleen de blowers gebruik en ik heb 'm op de ECON stand staan, dan krijg ik steenkoude lucht eruit. Natuurlijk staat ie dan wel op LO.

groeten
joop
door allewijn
#14525
Als je de ECON stand aan zet dan doet de AIRCO het toch juist NIET???
Dat is toch de energie zuinige stand, dus als je gewoon lucht van buitenaf rechtstreeks naar binnen wil blazen zonder dat de airco deze lucht eerst kouder maakt?
Dus minder brandstofverbruik?

Als je ECON uit zet en AUTO aan, en dan bijv 18 graden opgeeft dan gaat hij net zolang koude cq warme lucht blazen tot het 18 graden is, en daar blijft ie zich dan op afregelen qua snelheid/temperatuur/etc.
door Jerry
#14526
Tim,

De uitblaaslucht moet tussen de 5-6 grd zijn en mag beslist niet kouder zijn, dit ter bescherming van de installatie. Ik heb mijn systeem vorige week laten bijvullen, er komt ca 5,6 grd lucht uit dus dat is goed. Echter wanneer je je hand voor het rooster houd voelt dat anders aan....(warmer). Dus meet de temperatuur eens na wel de tempvoeler in het uitblaasrooster steken.

Op de econ stand zet je idd de airco uit, ik zou dit niet doen een draaiend systeem is altijd beter dan wanneer deze (te lang)uitstaat. Dan is het risico dat de compressor vast zit bij inschakelen omdat die niet meer wordt gesmeerd waardoor de afdichtingen kunnen uitdrogen.
door emanuel
#14528
Mijn bediening geeft ook niet lager aan dan 18 en daarna LOW. Ik die stand wordt er geen lucht meer bijgemengt en wordt de auto zo koud als de airco het kan maken. Niet echt gezond om onder de 18 graden te willen als het buiten 30 graden is... Ik heb hem als de zon flink schijnt op 22 graden staan, dat voelt voor mij prima aan en geeft niet zo'n overgang als je uit de auto stapt. Als ik er aan denk zet ik zo'n 5 min. voordat ik op plaats van bestemming ben de airco uit zodat die kan drogen (ramen een beetje open om flink wat lucht door het systeem te jagen). Dat voorkomt schimmels en andere narigheid op de verdamper waardoor je airco beter blijft werken en niet gaat stinken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]