Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Mag je LPG in een sportieve auto laten bouwen ?

Ja, waarom niet, als het maar goed blijft rijden!
11
79%
Nee man, doodzonde, Gas is om op te koken!
3
21%
door emanuel
#14532
Op veler verzoek dan toch maar eens wat foto's van mijn LPG inbouw. De mannen van Pouls in Baarloo hebben deze klus prima geklaard! Er is verschrikkelijk weinig ruimte over in een quattro, maar het is ze toch gelukt.


Afbeelding
De vuldop, (van te voren in gefreesd in de kunststof honingraat)
Afbeelding
Van dichtbij & open
Afbeelding
De donut tank, goed voor 50 liter LPG
Afbeelding
Omdat de vloer opgehoogd is heb ik de ruimte benut door er een versterker onder te plaatsen en de computer van mijn navigatie systeem
Afbeelding
Dit is er over van de toch al niet riante kofferbak
Afbeelding
Afbeelding
De motorruimte, bijna niets vreemds te zien...
Afbeelding
een geoefend oog kan hier een verdamper achter ontdekken (dit was de lastigste klus om in de bouwen, vlak naast de turbo)
Afbeelding
Het brein.... 8)
Afbeelding
De LPG injectoren
Afbeelding
Als je benieuwd bent naar de pukkel achterop mijn auto, dat is een achteruitrij camera
Afbeelding

Als er nog specifieke dingen zijn die jullie echt van dichtbij willen zien dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14540
Heb je een achteruitrijcamera nodig? :D
Gebruikersavatar
door bob
#14545
mooi nu nog een trek haak en ik ben klaar :D
dan hoef ik hem niet meer te verkopen :oops:
de tt kan vast wel in luik als eerste omhoog :D :D
:oops:
door krieltje
#14548
bob schreef:mooi nu nog een trek haak en ik ben klaar :D
dan hoef ik hem niet meer te verkopen :oops:
de tt kan vast wel in luik als eerste omhoog :D :D
:oops:
praat je altijd in puzzlevorm?
door emanuel
#14549
Ronnie schreef:Heb je een achteruitrijcamera nodig? :D
Nodig niet echt, maar het kan verdraaide handig zijn! Ik kan nl de spoiler niet eens zien als ik in mijn achteruitkijk spiegel kijk! laat staan een paaltje achter de auto.
door krieltje
#14550
ziet er keurig uit die instalatie netjes hoor
door allewijn
#15315
Fantastische omschrijving/foto's: SuPeR!
(Ik heb natuurlijk ook al op de 5e meeting het in levende lijve staan bewonderen!)
Kan je ons ook nog vertellen wat de inbouwer er totaal voor gerekend heeft en hoeveel de TT in de wegenbelasting extra kost?
Jij gaf al eens aan dat jij (net als ikzelf) zo'n 30.000km per jaar rijdt, tot hoeveel kilometers denk je de TT zonder gekke problemen door te kunnen/willen rijden?
door emanuel
#15317
allewijn schreef:Fantastische omschrijving/foto's: SuPeR!
(Ik heb natuurlijk ook al op de 5e meeting het in levende lijve staan bewonderen!)
Kan je ons ook nog vertellen wat de inbouwer er totaal voor gerekend heeft en hoeveel de TT in de wegenbelasting extra kost?
Jij gaf al eens aan dat jij (net als ikzelf) zo'n 30.000km per jaar rijdt, tot hoeveel kilometers denk je de TT zonder gekke problemen door te kunnen/willen rijden?
De ombouw kostte ? 2750,- wat best een berg geld is, maar dat verdien ik vrij snel terug. Ik betaal nu ? 75,- wegenbelasting per maand, ipv ? 50,- per maand. Ik hoop de TT op minimal 300.000 Km te rijden, als het even kan nog een stuk verder. Ik ben al over de helft! Mijn eerste auto, een Renault 5 op LPG heeft het 325.000 Km uitgehouden en toen was het blok nog niet op, maar de rest van de auto wel. Ik verwacht dat een Audi dit beter zal doen :D
door allewijn
#15321
Zou dat nou echt kunnen? 300.000km?
Ik denk er nml. vaak aan, ik heb 160.000 erop staan, en ik weet dat deze TT nog in een hele goede conditie is. Optisch en motorisch.
Ik hoor dan idd weleens voorbij komen van "ah jôh maak je niet druk, je hoeft hem echt niet volgend jaar al te verkopen hoor, je kan er makkelijk 3 ton op halen!"

Zou dat echt, mits goed onderhouden, mogelijk zijn?
Ik hoop het wel, Ik zou graag nog wat jaartjes plezier hebben.
(Op 3 ton zullen ze trouwens wel geen cent meer waard zijn haha)
door emanuel
#15331
Als een audi geen 3 ton haalt moet wat mij betreft de badge er direct af. Als je veel Km's maakt dan zit je veel op de snelweg. De motor is dan door en door warm en heeft eigenlijk niets meer te lijden. Veel korte stukjes is veel erger. Een auto van 8 jaar met 40.000 Km op de teller is er vaak slechter aan toe dan een met 120.000 Km. Als een Renault 5 over de 3 ton gaat waarom een TT dan niet?
En de waarde, kijk hier maar eens:
http://www.mobile.de/SID7U7eOm0eDnWj0Fz ... 1258907433&

Ik kon helaas niets vinden met meer Km's ze zijn nog te jong die TT's :D
door allewijn
#15334
Woooowww dat is netjes, zo'n bedrag met 2.5ton erop!
Nou goed, laten we hopen dat onze TTtjes idd de 300.000 zonder noemenswaardige problemen mogen halen!
(misschien is gas voor bij dus ook nog wel een idee)
Gebruikersavatar
door Martijne
#15521
Ik heb eens rondgebeld en wat prijzen gevraagd, Pouls is wel wat aan de hoge kant.

Garage van Orsouw in Eindhoven wil er 2075,= voor hebben (gevoel aan de hand van het gesprek was niet denderend)
Car Care in Eindhoven vraagt er 2150,= voor.
Pouls Autotechniek vraagt er 2750,= voor. (aan de telefoon, en persoonlijk, het beste gevoel aan overgehouden)

Een verschil van 600,= is best veel.

Kan je uitleggen waar hem dit in zit?

groet,

Martijn
door emanuel
#15565
Martijne schreef:Ik heb eens rondgebeld en wat prijzen gevraagd, Pouls is wel wat aan de hoge kant.

Garage van Orsouw in Eindhoven wil er 2075,= voor hebben (gevoel aan de hand van het gesprek was niet denderend)
Car Care in Eindhoven vraagt er 2150,= voor.
Pouls Autotechniek vraagt er 2750,= voor. (aan de telefoon, en persoonlijk, het beste gevoel aan overgehouden)

Een verschil van 600,= is best veel.

Kan je uitleggen waar hem dit in zit?

groet,

Martijn
Hoi Martijn,

Ik weet niet hoe die andere bedrijven inbouwen en wat voor systeem je dan krijgt. Ik weet wel dat als je een 225Kp Quattro hebt er verdomd weinig ruimte is om de verdamper weg te bouwen. Om dat netjes te doen heb je goede monteurs nodig. Bij Pouls hebben ze ervaring met de TT (die van mij was niet de eerste, wel de eerst 225Pk) en weten ze dus hoeveel werk het is. Misschien is daarom de prijs wat hoger. De service is er perfect, ik had een "klonk" geluid bij net gevulde tank en dat werd direct en zonder mokken verholpen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]