Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#21402
Ja dat is hem inderdaad... Wanraay (Wantrouw zou betere naam zijn) Daar heb ik mijn TT gekocht. Op eerste gezicht redelijk net bedrijf. Tot dat je gaat kijken of ze hun afspraken zijn nagekomen (controleren of er wel een beurt uitgevoerd is). Bleek ten eerst al niet zo te zijn.
Contact gehad met Wanraay.. Hij ging het na vragen, bergeep het niet... 2 dagen later niets gehoord. Weer gebeld, hij ging het gelijk na vragen. Uiterraard weer niet terug gebeld. Ik hun weer gebeld. Nou het was raar, want waar hun de afleverbeurten enzo laten doen zei dat alles wat niet goed was vervangen was... Ja ja, alles was zeker goed... (Oude olie, oude bougies, vieze luchtfilter, verdroogde multi riem enz.) :S Maar uit eindelijk kon hij dan wel voor een beurt terug komen. Maar ik wilde dan dat ze gelijk de (geribde ) multi riem zouden vervangen, deze was verdroogt. Dat kon niet, dat was niet zijn probleem en viel niet onder een beurt. Moest ik 280 euro bij betalen!! Ik de beste man geprobeert uit te leggen dat ik daar volgens mij al voor betaald had (rijklaar kosten, incl onderhouds beurt enz.). Was niet waar en hij ging ophangen want we kwamen er toch niet uit.... Hoe bedoel je klant vriendelijkheid... :S Gelijk al zo'n reactie na de eerste opmerking/ontevredenheid. Wat een slecht bedrijf, onbegrijpelijk dat z'n bedrijf kan blijfen bestaan! En ook de (na meerder telefoontjes) verkegen radio code klopte niet.. Kon ik hem nog zelf aan vragen bij de dealer.
Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan, had geen vertrouwen meer in dat bedrijf. En was 45 euro en een half uurtje werk kwijt (terwijl ik het nog nooit gedaan had) om de riem ter vervangen. (280 euro....ja ja.. :S) En de rest van onderhouds beurt ook zelf gedaan. Weet ik in ieder geval dat (goed) gebeurd is.

Ik raad een ieder aan daar nooit een auto te kopen. Ik ga er in ieder geval nooit meer heen!

Guy
Gebruikersavatar
door sonix
#41643
Heb deze week een probleem gehad met mijn multi V Riem.
Vorige week vervangen, lag er keurig op, en gisteren springt de riem er gewoon af midden op de autosnelweg. Weg airco, alternator, stuurbekrachtiging. Toch nog thuis geraakt :)

Nu heb ik er de oude riem even terug opgelegd, waarvan de V's aan één kant meer versleten waren dan aan de andere kant.
Blijkt dat de spanrol niet mooi over de hele breedte van de riem loopt.

Iemand een idee hoe dit kan? Heb de spanrol eraf gehaald; de lager loopt soepel en ik zie er niet meteen iets vreemds aan.
Vooraleer ik een nieuwe spanrol bestel graag even jullie mening; misschien lever zo'n nieuwe spanrol toch niets op, en dat zijn weer de nodige euri's in de vuilbak...

groetjes
Gebruikersavatar
door denders
#41696
ALTIJD nieuwe spanrollen van origineel merk (geen B merken, die kunnen gaan piepen) MEEvervangen bij riemen..

edit: EN spanning van je riem checken, maar als je dit soort dingen zelf doet weet je dat allang denk ik :wink: .

Succes,
Dennis.
Laatst gewijzigd door denders op di aug 18, 2009 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#41711
of dr afvliegen met 120+ das best gaaf dat geluid onder de auto door... maar rij in een ruk door naar huis anders kan je duwen :D
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#48271
Hoi tt rijders,

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat mijn Spanrol multiribriem eraf kan liggen binnen 2 maanden. Ik heb 23 november een nieuwe erop gezet?

Kan het aan mijn waterpomp liggen die niet meevervangen is tijdens het vervangen van mijn distributieriem?


Gr. Maurice
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#48290
dan is je spanner van de multiriem niet goed geweest. de waterpomp heeft helemaal niets met een spanner van de multiriem nodig.

de waterpomp zit op de distributieriem en niet op de multiriem! maar waarom heb je de waterpomp niet vervangen trouwens?
bij zulke motoren is het niet zo slim om hem niet te vervangen, de distributieriem wil er op de duur wel eens aflopen als het lager
uit de waterpomp loopt.

ik heb hem toen ik de distributieriem vervangen heb alles meegenomen. je bent dan mooi bij de waterpomp en het is maar een klein
beetje extra werk om hem te vervangen.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#48298
Hoi Dennis,

Alvast bedankt voor je reactie.

De waterpomp is toen niet mee vervangen omdat de waterpomp nog goed werkte

gr maurice
p.s ik ga binnenkort maar een distributieriem weer nemen dan wel gelijk met de waterpomp
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48428
Kunststof rad doelt Dennis op, van Volvo past dr een met een alu rad die zal niet zo snel kaduuk gaan van ouderdom waar kunststof wel last van heeft, weet alleen t onderdeelnummer niet
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#55108
Mijn multi riem is er weer vanaf gevlogen (laatst nog alles vervangen), blijkbaar is het middengekomen en daardoor in de lengte kapot gegaan!

TTers weten jullie hoe ik zelf het beste een nieuwe multi riem erop kan leggen? Hoe kan ik het beste erbij komen en wat voor gereedschap heb ik nodig

gr maurice
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#55123
het vervangen is een fluitje van een cent, ik meende dat je alleen een steek
sleutel 16 nodig hebt om de spanner te ontspannen.

maar het is niet normaal dat ie nu alweer kapot is, zijn al je poelie`s
nog wel goed? als er 1 niet zuiver is loopt je nieuwe riem er straks weer af.

grTTz. dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]