Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#15679
Is het te doen om zelf de multi riem te vervangen? Zijn hier grote risico's aan verbonden, zoals bij de distributie riem of valt het wel mee en komt er niet iets speciaal bij kijken?

En ik heb een zacht tikkend geluid (in princiepe hoor je het alleen als de motor stationair draait) dat in de buurt van de multiriem vandaan komt en zodra ik de airco inschakel wordt dit erger. Iemand dit al eens eerder gehad? Airco pomp versleten? De airco functioneert nog wel.


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door truckrukker
#15684
Guy,

aangezien je je auto pas sinds kort hebt, ga ik er toch van uit dat je garantie hebt? Waarom zou je dan zelf gaan moeite gaan doen en risico lopen, terwijl ze dit bij de garage, mijns inziens, gratis moeten verhelpen.

Als je je auto start met de airco op ECON-stand, en je zet hem dan aan, hoor je dan een apart geluid. Er zijn er hier namelijk meer welke dit hebben (gehad) en hier was de aircopomp ook ver versleten.

Groeten,

Dennis
Gebruikersavatar
door screamer
#15711
Ja zo dacht ik er dus ook over... Maar meneer Wanraay dacht dat ik daar maar even 175 euro voor moet betalen!! :shock: Terwijl hij zijn afspraken niet is na gekomen, de auto heeft geen grote beurt gehad! Kwam ik dus achter toen ik het voor de zekerheid ging controleren van de week.
Ik die oplichter gebeld, nou vooruit hij kon dan nog wel een beurt krijgen. Maar onder een grote beurt verstaan ze daar dus even olie, filtertjes en bougies vervangen. Meer niet! Nou is de multi riem verdroogt dus die wou ik ook vervangen hebben, maar dat wou hij niet doen, dat hoorde niet bij een grote beurt vcolgens hem! En een gebroken multi riem valt ook niet onder de garantie. :shock:

Ik ga nu dus proberen die oplichters aan te pakken. Maar ondertussen rij ik nog wel met een verdroogde multi riem. Dus wil ik hem zelf wel vervangen als dat niet een al te specifieke klus is.


(En een tip: Neem nooit een grote beurt of garantie bij Wanrij auto's, dit heeft toch geen zin en is zonde van je geld!)
Gebruikersavatar
door screamer
#15712
Ja dat klopt inderdaad. Als de Econ knop aan staat en hij loopt stationair dan hoor je in princiepe niks, maar zodra die uit zet (dus airco aan) dan hoor je een (tikkend) geluid. Airco werkt wel trouwens.
door krieltje
#15713
ff mark bellen
Gebruikersavatar
door screamer
#15714
En wie is Mark? :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15720
MARK is zen nickname op t forum... zie zijn auto eens in de garage... dat ding glimt alsof ie net uit de showroom komt en dat is de status van t onderhoud dan natuurlijk ook en die weet hoe ie sleutelen moet aan een TT. Vandaar dat krieltje dat aan haalt ;)

enne ps. snap je nu waarom ik elders op t forum die garage aanhaalde als onbetrouwbaar?!
Gebruikersavatar
door screamer
#15721
Oke, ik zal Mark is benaderen.

Ja dat is wel weer overduidelijk. Ze beloven een hoop, maar doen niets! Maar ik ben nog niet klaar met deze meneer! Ik ga is uitzoek in hoevere ze dit sooirt dingen zo maar kunnen doen, desnoods met me advocaat.
Gebruikersavatar
door bob
#15722
ik vind dit zo jammer van zo,n valse start. :twisted:
is er niemand die deze jong van 23 kan helpen :D .
ik woon in groningen maar ik zalzo in de bres springen. :lol:

ik haaaad on recht daarom zit ik in de o.r :twisted: :D :D
Gebruikersavatar
door screamer
#15727
Tnx Bob! :D Het gaat me dan nog niet eens alleen om geld, gewoon het feit alleen al dat je onrecht wordt aangedaan en iemand het gewoon niet intereseert maar alleen maar bezig met het vullen van zijn eigen zakken.

Maar het zal wel goed komen, heb ook Mark net een PB gestuurd. Even zijn antwoord afwachten en anders laat ik het wel doen. Wil niet te lang zo rond blijven rijden...
door krieltje
#15733
komt in orde,mark haalt een TT geblindoekt uit elkaar binnen de minuut :-)
Gebruikersavatar
door screamer
#15734
Dat klinkt veel belovend! :D
Gebruikersavatar
door screamer
#15745
Oke, contact gehad met Mark. Is goed zelf te doen dus, en ga dat ook doen. Kan ik gelijk naar het geluid (dat waarschijnlijk uit me airco pomp komt) kijken.

Mark bedankt voor het advies!

Groeten,

GuY
Gebruikersavatar
door truckrukker
#15751
Guy,

ook ik ben toen ik op zoek was naar een TT langs geweest bij Wanraaij Auto's maar vond destijds dat ik te weinig terugkreeg voor mijn auto en dat er bij een aantal TT's de boekjes ontbraken.

Ik heb mijn auto toen bij van Deelen Auto's in Rhenen gekocht en hier was de service wel goed.

Hopelijk krijg je waar je recht op hebt en worden gasten als die van Wanraaij eens goed aangepakt.

Suc6 ermee.

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door bob
#15769
mail aktie tegen die boys wat is het aderss
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]