- zo sep 02, 2007 12:51
#15918
Laat bij elke beurt gelijk je remblokken achter (de binnenste) checken.
Heb ze net vervangen want de rechter binnenste was kuis versleten: staal op staal (liep blijkbaar aan) en m'n sensor zei niets.
Let erook op dat ze je remsysteem reinigen en de blokken, zodat je klauwen goed werken en je sensoren reageren.
Onze TT's hebben namelijk een 'bij duitsers weinig voorkomend' remsysteem, waar de blokken bijna naadloos tegen de remmen gehouden worden. Wanneer dit niet goed werkt, komen ze al helemaal niet los, waardoor ze heel snel slijten. De meest gebruikte remsystemen laten de blokken gauw een mm vrijkomen van de schijf, of nog wel meer. Dat gebeurt bij onze TT's niet, jammer genoeg.
Zoals mijn vader heel treffend zei: een remsysteem wat ik voorheen alleen nog bij Japanse automerken tegen kwam.
Heb ze net vervangen want de rechter binnenste was kuis versleten: staal op staal (liep blijkbaar aan) en m'n sensor zei niets.
Let erook op dat ze je remsysteem reinigen en de blokken, zodat je klauwen goed werken en je sensoren reageren.
Onze TT's hebben namelijk een 'bij duitsers weinig voorkomend' remsysteem, waar de blokken bijna naadloos tegen de remmen gehouden worden. Wanneer dit niet goed werkt, komen ze al helemaal niet los, waardoor ze heel snel slijten. De meest gebruikte remsystemen laten de blokken gauw een mm vrijkomen van de schijf, of nog wel meer. Dat gebeurt bij onze TT's niet, jammer genoeg.
Zoals mijn vader heel treffend zei: een remsysteem wat ik voorheen alleen nog bij Japanse automerken tegen kwam.
Laatst gewijzigd door reindertt op do sep 06, 2007 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Former owner of a TT Roadster Quattro 225bhp