- wo sep 05, 2007 21:53
#16123
Vandaag bij ons in de buurt de systemen getest op een zandbaan
Eerst rustig gereden (zakte toch zo'n 5 cm weg), beetje verkennen of er kuilen waren.. Daarna regelmatig de turbo laten blazen. Alles reageert errrrrug goed
- hard remmen: ABS doet z'n uiterste best om niet te slippen (takketakketakketak). Toch eindig je in een zelf gemaakt kuiltje bij alle wielen:
- optrekken vanuit een kuiltje (beetje ervaring met terrein rijden helpt natuurlijk): 1500 toeren houden en zonder slippen wegrijden: met óf zonder ASR aan
- tijdens het rijden stuur om en gas erop: leuk beetje 4-wielglijden. Met esp: knipper-de-knipper. Zonder esp: groeven trekken in het zand waar je melig van wordt.
- vol gas optrekken (na koppeling gekoppeld te hebben natuurlijk!!): eerst motor toeren zoeken: wielen slippen, daarna acceleratie (in het rulle zand)! Ik kon de auto op het asfalt naast me inhalen...
- 90-graden drift wegrijden: en ja hoor eindelijk doet de TT wat je graag wilt: een 4-wieldrift met een flinke overstuur... Ben blij dat de auto dat doet...
- stuur zwaar om, gas erop om kont erop te gooien: 4-wieldrift met twijfelgeval maar toch: onderstuur... goed om te weten
- vervolgens denken dat je stuurbekrachtiging het niet meer doet als je de weg op draait (duh, dat zand draait zoooo makkelijk) en geld wisselen bij de wassstraat om even de wielen, de remmen én de sensoren schoon te spuiten Nog even doorrijden op de normale weg, paar keer goed remmen om te drogen en de TT staat weer te grijnzen.
En jij ook trouwens....
Eerst rustig gereden (zakte toch zo'n 5 cm weg), beetje verkennen of er kuilen waren.. Daarna regelmatig de turbo laten blazen. Alles reageert errrrrug goed
- hard remmen: ABS doet z'n uiterste best om niet te slippen (takketakketakketak). Toch eindig je in een zelf gemaakt kuiltje bij alle wielen:
- optrekken vanuit een kuiltje (beetje ervaring met terrein rijden helpt natuurlijk): 1500 toeren houden en zonder slippen wegrijden: met óf zonder ASR aan
- tijdens het rijden stuur om en gas erop: leuk beetje 4-wielglijden. Met esp: knipper-de-knipper. Zonder esp: groeven trekken in het zand waar je melig van wordt.
- vol gas optrekken (na koppeling gekoppeld te hebben natuurlijk!!): eerst motor toeren zoeken: wielen slippen, daarna acceleratie (in het rulle zand)! Ik kon de auto op het asfalt naast me inhalen...
- 90-graden drift wegrijden: en ja hoor eindelijk doet de TT wat je graag wilt: een 4-wieldrift met een flinke overstuur... Ben blij dat de auto dat doet...
- stuur zwaar om, gas erop om kont erop te gooien: 4-wieldrift met twijfelgeval maar toch: onderstuur... goed om te weten
- vervolgens denken dat je stuurbekrachtiging het niet meer doet als je de weg op draait (duh, dat zand draait zoooo makkelijk) en geld wisselen bij de wassstraat om even de wielen, de remmen én de sensoren schoon te spuiten Nog even doorrijden op de normale weg, paar keer goed remmen om te drogen en de TT staat weer te grijnzen.
En jij ook trouwens....
Former owner of a TT Roadster Quattro 225bhp