Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

TT is pas een echte drift auto wanneer het glad wordt!

Ja, (soms) jammer
3
30%
Ja, gelukkig wel zeg!
Geen stemmen
0%
Nee, altijd een driftauto!
Geen stemmen
0%
Nee, nooit een driftauto!
5
50%
Nee, vieze dirty minded sandboy! Just cruising
2
20%
Geen mening... (loser...)
Geen stemmen
0%
Gebruikersavatar
door reindertt
#16123
Vandaag bij ons in de buurt de systemen getest op een zandbaan :D

Eerst rustig gereden (zakte toch zo'n 5 cm weg), beetje verkennen of er kuilen waren.. Daarna regelmatig de turbo laten blazen. Alles reageert errrrrug goed :D

- hard remmen: ABS doet z'n uiterste best om niet te slippen (takketakketakketak). Toch eindig je in een zelf gemaakt kuiltje bij alle wielen: :roll:
- optrekken vanuit een kuiltje (beetje ervaring met terrein rijden helpt natuurlijk): 1500 toeren houden en zonder slippen wegrijden: met óf zonder ASR aan :o
- tijdens het rijden stuur om en gas erop: leuk beetje 4-wielglijden. Met esp: knipper-de-knipper. Zonder esp: groeven trekken in het zand waar je melig van wordt. :wink:
- vol gas optrekken (na koppeling gekoppeld te hebben natuurlijk!!): eerst motor toeren zoeken: wielen slippen, daarna acceleratie (in het rulle zand)! Ik kon de auto op het asfalt naast me inhalen... :D
- 90-graden drift wegrijden: en ja hoor eindelijk doet de TT wat je graag wilt: een 4-wieldrift met een flinke overstuur... Ben blij dat de auto dat doet... :lol:
- stuur zwaar om, gas erop om kont erop te gooien: 4-wieldrift met twijfelgeval maar toch: onderstuur... goed om te weten :( :idea:

- vervolgens denken dat je stuurbekrachtiging het niet meer :?: doet als je de weg op draait (duh, dat zand draait zoooo makkelijk) en geld wisselen bij de wassstraat om even de wielen, de remmen én de sensoren schoon te spuiten :!: Nog even doorrijden op de normale weg, paar keer goed remmen om te drogen en de TT staat weer te grijnzen. :lol: :o :) :P :wink: :D

En jij ook trouwens....
Gebruikersavatar
door reindertt
#16179
;)
Gebruikersavatar
door MARK
#16184
:D Knap dat jij bij de sensoren komt met de hoge druk....daarvoor moet ik mijn wielen + schijven demonteren :?
door allewijn
#16190
Dit deed ik vroeger met mijn goedkope oude Ford Fiesta xr2i!
Maar met mijn TT ??? :roll: :roll: :evil: :roll: :roll:
Nooit en te nimmer, dat kan nooit bevorderlijk wezen!
Waarom op een zandbaan Reinder?
Kijk ik vind het interessant om de grenzen van mijn TT te kennen. Ik vind het interessant om te weten hoe hij reageerd op onder- cq overstuur, in de winter op een ruime besneeuwde vlakte spelen met de quattro lijn is ook niet gek!
Maar in zand als een malle scheuren...
Nee sorry, daar pas ik voor!
Maar dat terzijde: ik vind het wel tof dat je je ervaringen hier gepost hebt!
Gebruikersavatar
door MARK
#16192
Tim is zunnig op z'n TT :D












































Ik ook........ :sad3: mafketels zijn het :lol: .......................daar pak je inderdaad een Jap of een Fransoos voor...die verdienen het!!!! :twisted:
Gebruikersavatar
door reindertt
#16206
Hhahahahahahahaha

Nou als ie daar niet tegen kan...
Enne scheuren: valt wel mee hoor. Heb geen achtjes gedraaid of handrembochtjes gemaakt. Voornamelijk vooruit gereden... Het kan geen kwaad. Zolang het maar niet bij het strand is: daar is het zand ziltig en dat is niet goed...

Toen ik nog voor de lol een suzuki alto had, ging ik er altijd mee het bos in (past mooi langs de slagboom ;))!! Dat was pas echt gaaf! Lekkere drifts, echt rally gevoel :D

Ik heb er nog een filmpje van gemaakt.

Enne ja ik weet het: sensoren zitten aan de 'binnenzijde' van je remschijven... Ik heb daar gespoten :D Enne als er geen water bij kan, kan er ook geen zand...
Ik kijk binnenkort wel even op de brug of er iets aan de hand is, ok? Trouwens: 2x 5 minuutjes is voor mij nu wel voldoende: geef mij maar een waterbaan of sneeuw :D
door allewijn
#16210
JuIsT! Reinder: SNEEEEEUW-PRET.
Dat lijkt mij wel leuk met de TT! ( en dat kan ook helemaal geen kwaad, tenzij je op een mooie dikke lantaarnpaal ofzo glijdt haha)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16224
reindertt schreef:Het kan geen kwaad. Zolang het maar niet bij het strand is: daar is het zand ziltig en dat is niet goed...
zoute water is nie goed voor oew wagen... test daar es in voor ons hoe snel je carosserie in tegenstelling tot die van ons dan gaat roesten :D

als je dan toch wilt testen... :lol:
allewijn schreef:JuIsT! Reinder: SNEEEEEUW-PRET.
Dat lijkt mij wel leuk met de TT! ( en dat kan ook helemaal geen kwaad, tenzij je op een mooie dikke lantaarnpaal ofzo glijdt haha)
sneeuwpret... das saai... wordt ie nog schoon van ook van sneeuw... hoef je em niet eens af te spuiten :D :lol:
Gebruikersavatar
door nickbox
#16228
Ach het is iets van de jongere garde...... :D Ik hed er vroeger een oude Subaru voor, en dan lekker over het militaire oefenterrein..... :)

Misschien is dit iets voor de volgende TT:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door bob
#16253
ff in schrijven bij zwarte cross in de achterhoek :D :D :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]