Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#17011
Ik wil een VAG-COM gaan aanschaffen. Nu staan er hier en daar VAG-COM kabels aangeboden voor z'n 30 euro. Maar deze werken met de shareware (beperkte, oude) versie van de VAG-COM software. Nu wil ik graag een orginele VAG-COM kabel aanschaffen van Ross-Tech uit de USA. Gezien de lage dollar is dit nog best interessant (sowieso is het kopen in USA interessant op het moment, ook auto's!). Voor, omgerekend, nog geen 165 euro heb je al een orginele VAG-COM (NL dealer prijs:E270), en voor 245 euro een USB met CAN ondersteuning VAG-COM (NL dealer prijs: E435). Persoonlijk vind ik de prijs meevallen en je hebt volledig functionaliteit en snelheid. En buiten onze TT's kun je hem voor nog veeeel meer typen/merken auto's gebruiken.

Nou zal ik hem (hopelijk! :D) niet iedere dag gebruiken, maar vind het wel erg handig en leuk om z'n ding te hebben.

Als er toevallig nog meer mensen zijn die hier interesse in hebben dan kunnen we ze misschien gezamenlijk aanschaffen, dan hebben we maar een eenmalige verzend kosten van rond de 40 dollar.

Laat het maar weten! Ik koop hem sowieso. ;) :D


Groeten,

GuY
Gebruikersavatar
door MARK
#17015
Ik heb de originele al een tijdje in huis......besteld in Duitsland bij Kaufmann KFZ - Diagnosesysteme und Tuning


VAG-COM
Gebruikersavatar
door screamer
#17026
Bij Ross-Tech halen scheelt dus 100 euro. Ex. verzendkosten dan, maar als we er meerdere te gelijk bestellen valt dat wel mee.
Gebruikersavatar
door screamer
#17051
Tot nu toe heb ik twee HEX-USB+CAN kabels genoteerd staan. Ik wil ze uiterlijk woensdag/donderdag gaan bestellen, dus wie nog geïnteresseerd is laat het me gauw weten!


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door svkaster
#22643
Beste Guy, of andere forum leden.

Heeft er iemand ervaring met die goedkope kabels van 20-30 euro.

Ik heb van mijn collega een officieel geregistreerde VAG-Com 3.112 met zo'n goedkope kabel te leen. Ik krijg hem werkende, maar ik kan groep 46 niet in. Hij geeft dan een melding dat die groep niet werkt??
Lich dit nu aan die goedkope kabel of...

Ik zou graag de Auto lock willen aanzetten. Ik kan wel foutcodes van de motor uitlezen en resetten. :o

Iemand enig idee :?:
door emanuel
#22649
svkaster schreef:Beste Guy, of andere forum leden.

Heeft er iemand ervaring met die goedkope kabels van 20-30 euro.

Ik heb van mijn collega een officieel geregistreerde VAG-Com 3.112 met zo'n goedkope kabel te leen. Ik krijg hem werkende, maar ik kan groep 46 niet in. Hij geeft dan een melding dat die groep niet werkt??
Lich dit nu aan die goedkope kabel of...

Ik zou graag de Auto lock willen aanzetten. Ik kan wel foutcodes van de motor uitlezen en resetten. :o

Iemand enig idee :?:
Dat ligt an je TT en niet aan de kabel. Bij mij werkte het ook niet, bleek dat ik in een andere module moest zijn en met hulp van het Basecode programma een nieuwe code ingegeven waarna de auto lock prima werkte.
Gebruikersavatar
door svkaster
#22672
emanuel schreef:[
Dat ligt an je TT en niet aan de kabel. Bij mij werkte het ook niet, bleek dat ik in een andere module moest zijn en met hulp van het Basecode programma een nieuwe code ingegeven waarna de auto lock prima werkte.
Emanuel, weet jij welke code ik moet hebben. Heb even op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html gekeken, maar kom er niet echt uit.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door AenE
#23755
Is dit zo'n kabeltje waar jullie het over hebben?

USB Kabel
door allewijn
#23758
svkaster schreef:Beste Guy, of andere forum leden.

Heeft er iemand ervaring met die goedkope kabels van 20-30 euro.

Ik heb van mijn collega een officieel geregistreerde VAG-Com 3.112 met zo'n goedkope kabel te leen. Ik krijg hem werkende, maar ik kan groep 46 niet in. Hij geeft dan een melding dat die groep niet werkt??
Lich dit nu aan die goedkope kabel of...

Ik zou graag de Auto lock willen aanzetten. Ik kan wel foutcodes van de motor uitlezen en resetten. :o

Iemand enig idee :?:
Voor TT's van voor 2002 heb je geen groep 46, dit is groep 35!
De trucjes doe je dan via progje BASECODE: kijk hier op de site, alles uitgelegd: http://www.wak-tt.com/vagcom/vagcomclcoding.htm

Ik doe ook ALLES met een 30 euro kostende kabel en een 'goeie' versie van vagcom :wink:
Gebruikersavatar
door screamer
#23775
AenE schreef:Is dit zo'n kabeltje waar jullie het over hebben?

USB Kabel
Geen idee, vrij goedkoop voor een orginele Ross-Tech VAG-COM kabel. Zou de verkoper eens informeren van welke merk de kabel is.

Guy
Gebruikersavatar
door screamer
#23776
Ik doe ook ALLES met een 30 euro kostende kabel en een 'goeie' versie van vagcom :wink:
Je schijnt niet ALLES te kunnen met de oudere VAG-COM 3.xx (shareware versie) van Ross-Tech. Meeste wel, heb zelf een orginele dus heb geen idee wat wel en wat niet zou kunnen. Ben je nog nooit iets tegen gekomen dat niet ging?


Guy
door allewijn
#23783
screamer schreef:
Ik doe ook ALLES met een 30 euro kostende kabel en een 'goeie' versie van vagcom :wink:
Je schijnt niet ALLES te kunnen met de oudere VAG-COM 3.xx (shareware versie) van Ross-Tech. Meeste wel, heb zelf een orginele dus heb geen idee wat wel en wat niet zou kunnen. Ben je nog nooit iets tegen gekomen dat niet ging?


Guy
Nee ik ben nog nooit iets tegengekomen dat NIET ging, en ik heb toch al behoorlijk wat gedaan met vagcom.
Alles werkt, alle groepen zijn te loggen, autoscan, groepen wijzigigen, recoden, etc,!
Met mijn vagcom versie werkt ook gewoon alles :wink:
Enige voordeel dat een echte rosstech kabel heeft is dat er een turbo mode opzit waardoor je in een log, bijvoorbeeld een rijdende log van je turbodruk, meerdere meetpunten hebt, omdat de kabel nog wat sneller kan werken.
Maar de snelheid van de aftermarket kabels, althans degene die ik heb (heb adres van verkoper nog als jullie willen), is méér dan voldoende.
Gebruikersavatar
door erik.g
#23787
allewijn schreef:
screamer schreef:
Ik doe ook ALLES met een 30 euro kostende kabel en een 'goeie' versie van vagcom :wink:
Je schijnt niet ALLES te kunnen met de oudere VAG-COM 3.xx (shareware versie) van Ross-Tech. Meeste wel, heb zelf een orginele dus heb geen idee wat wel en wat niet zou kunnen. Ben je nog nooit iets tegen gekomen dat niet ging?


Guy
Nee ik ben nog nooit iets tegengekomen dat NIET ging, en ik heb toch al behoorlijk wat gedaan met vagcom.
Alles werkt, alle groepen zijn te loggen, autoscan, groepen wijzigigen, recoden, etc,!
Met mijn vagcom versie werkt ook gewoon alles :wink:
Enige voordeel dat een echte rosstech kabel heeft is dat er een turbo mode opzit waardoor je in een log, bijvoorbeeld een rijdende log van je turbodruk, meerdere meetpunten hebt, omdat de kabel nog wat sneller kan werken.
Maar de snelheid van de aftermarket kabels, althans degene die ik heb (heb adres van verkoper nog als jullie willen), is méér dan voldoende.
kan je erveigenlijk ook mee in je audiosijsteem komen? om eventueel de radiocode van concertsound te achterhalen?
Gebruikersavatar
door svkaster
#23790
Ikzelf heb een kabel op marktplaats gekocht van 22,5 inc verzendkosten, en deze werkt perfect.
Tim, de TT van 2003 heeft ook geen group 46, ik moest ook in group 35 zijn.

Nu nog even een ander vraagje.

In welke group moet ik de turbo druk meten?
En hoe doe ik dit dan? Ik heb iets gelezen van in zijn 3 met 4000 toeren en dan loggen of zoiets????

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23819
AenE schreef:Is dit zo'n kabeltje waar jullie het over hebben?

USB Kabel
die van t zelfde fotootje heb ik besteld voor 19,95 en 2,45 euro verzendkosten :lol:
Stefan bedankt nog :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]