Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jrolex84
#18356
Ola,

Ik moet binnenkort mijn distributieriem laten vervangen. Bij de Audi dealer een grapje van 480 eurie. Weet iemand toevallig een iets goedkoper adresje?

Groeten Joost
Gebruikersavatar
door reindertt
#18359
Ik zal m'n vader vragen. Uurloon: 30E/uur
door jrolex84
#18362
Toppie,

Hoe lang is die daar gemiddeld mee bezig?
Gebruikersavatar
door svkaster
#18757
Bedenk even dat daar ook nog 200 euro bij kan komen voor en nieuwe waterpomp.

Bij mij was het ook iets van 475 euro, maar volgens hun was de waterpomp ook aan het lekken. (Misschein wel door hun tijdens het losmaken)
Deze moest dus ook vervangen worden , anders moest hij over een half jaar weer open. Kosten dus wel 200 euro extra :cry:

Maar ik was er wel direct vanaf. :P

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door hj
#18761
waterpomp altijd gelijk vervangen scheelt een hoop problemen, heb het zelf gedaan bij mijn 225 pk tt 1 dagje werk.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18783
voor 600 euro moet je klaar zijn incl riem, distr. waterp. spanrol element, enz. gewoon in één keer goed doen
door Gamberro
#19554
...hmmz, toch maar een afspraak gemaakt met de Audi dealer in Almelo (positieve verhalen over gehoord). Ik ging altijd uit van de 180.000 km grens, maar na verschillende stukjes gelezen te hebben, heb ik maar snel een afspraak gemaakt. (Audi TT Quattro, 225, bj 2000, 170.000km)

Een Bovag-dealer-garage waar ik hem vandaan heb wilde het erg graag zelf doen, maar ik wil gewoon zo min mogelijk risico lopen, ook qua Audi-vakkennis, dus voor mij is de dealer de enige optie.

Kostenplaatje van het vervangen van de distributieriem is ?360,-. ex eventuele waterpomp. Dealer zegt dat ik van ongeveer een kleine 500 euro uit moet gaan.

Nou, ik houd jullie op de hoogte :wink: !
Gebruikersavatar
door reindertt
#19745
Hmm ik doe het lekker zelf, maar goed ik heb er nu 68.000 opzitten

Maar hij is weer 7 jaar oud, dus eigenlijk moet ie dan vervangen worden toch? Hij ziet er alleen zo goed uit :(
Gebruikersavatar
door screamer
#19756
reindertt schreef:Hmm ik doe het lekker zelf, maar goed ik heb er nu 68.000 opzitten

Maar hij is weer 7 jaar oud, dus eigenlijk moet ie dan vervangen worden toch? Hij ziet er alleen zo goed uit :(
Naar mijn weten wordt aangereden 120.000 km of 5 jaar. Mijne moet dus ook binnekort, 121.000 km en 7 jaar oud... En mijn riem ziet er ook nog goed uit, maar laat het binnekort toch doen.
Gebruikersavatar
door Cees
#19762
Ik zou niet over de 5 jaar gaan.
Mijn Riem is vervangen bij 85.000 km en 5 jaar oud.
De oude riem vertoonde al droogtescheurtjes.
Als je riem knapt, pak dan je beurs maar, en die gaat dan flink kreunen........... :shock: :shock: :?
door krieltje
#19773
mijne had 65000 erop,toch laten vervangen,idd kleine scheurtjes
door Gamberro
#19777
Dus eigenlijk heb ik de hele tijd nog geluk gehad.... :? ...lekker is dat...

Enfin, ik laat hem staan, de eerst volgende keer dat ik weer ga rijden in de tt is wanneer ik hem naar die afspraak breng, en dazz 12 december.
Gebruikersavatar
door Bas
#19809
Bij mij twee maanden geleden laten doen door Audi garage...
Was met 500 euro klaar met waterpomp en taxi service 8)
door Gamberro
#20440
Wel, ...ik heb de rekening binnen:

Het te betalen bedrag is:

? 447,25 ex btw (?532,- inclusief)
(distributieriem+spanrol+waterpomp+al het andere prut van bouten,koelvloeistof, spreidnagel etc. )

Ik rekende zelf op 600 inclusief btw...dus het viel me weer een beetje mee, daarmee bedoel ik overigens niet dat het goedkoop is. Maar nu kan ik weer met een redelijk gerust hart rondrijden.

Nu alleen het benzinemetertje nog aanpassen bij Verotronics...

Fijne dagen mensen! :smt111
Gebruikersavatar
door Ronnie
#20455
beter dat bedrag kwijt dan je 20 klepper naar de knoppen als de riem zou klappen... dus t te voorkomen is altijd beter en goedkoper dan genezen! Veel plezierige kilometers in ieder geval ermee met de TT
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]