Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door reindertt
#18527
Gisteren even m'n TT op z'n staart getrapt om de 6.5 sec te halen. Ik zat rond de 7. Niet slecht.

Wel vet gevoel: je voelt je Haldex echt vet vermogen naar achter gooien. Je voelt de banden grijpen. Maar het mooiste is: de turbo die normaal zo'n mooie rustige fluit geeft en met wat pufjes afblaast, gaat bij vraag om vol vermogen vnaaf de 3700 toeren als een gek gieren. Het afblazen via de waste gate is dan geen puffen maar een explosie van lucht...

Heerlijk om dat zo hard te horen. Of toch ook wel een beetje vreemd, denkend: als dat maar goed gaat... :wink:

Horen jullie je turbo eigenlijk duidelijk blazen en afblazen?
door TT-mike
#18529
Blazen: duidelijk. Afblazen niet meer sinds ik m'n kapotte DV heb vervangen ;) Toen 'ie stuk was hoorde je 'm "flutteren".
Gebruikersavatar
door reindertt
#18530
Nee ik hoor echt wat je ook bij bijvoorbeeld zo'n impreza hoort (of in fast and furious): Pfffffttrrrrr... klinkt vet..
door allewijn
#18537
Nee dat hoor ik niet, maar gezien het feit wij een DIVERTER-Valve hebben zou je dit ook niet mogen horen.
Tenzij je een open luchtfilter hebt, waar terug gegooide lucht makkelijker als geluid uit komt dan een gesloten box, of dat je een Forge DV hebt die semi-open is, of dat je een standaard Bosch DV hebt die defect is (Dat had ik eerst, het geluid was inderdaad flink hard afblazen, maar na vervangen voor een Forge dv006 bleek de Bosch gewoon lek te zijn en daardoor dat geluid te maken. Met mijn Forge DV maakt hij amper geluid meer, maar pakt wel betere toeren bij doorschakelen)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18546
Tim rij maar eens mee hoeveel sound je bij mij te horen krijgt... inspuiting en DV hoor je goed werken alsook de turbo. Zo stil is het niet in de auto... met de DV van Forge
Gebruikersavatar
door reindertt
#18548
allewijn schreef:... of dat je een standaard Bosch DV hebt die defect is...Met mijn Forge DV maakt hij amper geluid meer, maar pakt wel betere toeren bij doorschakelen)
Ik zal dan wel een defecte bosch hebben. Maar dat geluid is echter supervet! Maar je hebt wel gelijk, de toeren vallen bij het schakelen wel snel terug...

Welke oplossingen zijn er dan? Je noemt twee DV van Forge, welke is het beste en wat gaat me dat kosten?

Ik heb APX TT Roadster 225pk Quattro
Gebruikersavatar
door rene4u
#18552
Je hebt de keuze uit 2 diverter valve's:

De FMDV006 van Forge. Dit is een geheel gesloten systeem. Eigenlijk hetzelfde systeem als wat je nu hebt met de Bosch diverter, alleen een stuk degelijker uitgevoerd en moet beter oppakken na het schakelen. Weining tot geen afblaasgeluid tenzij getuned. Kost zo rond de 150 euro.

De Forge Split R van Forge. Dit is wel een semi blowoff valve welke 30% lucht naar buiten gooit en de rest weer terug. Deze geeft meer afblaasgeluid dan de FMDV006. Kost zo rond de 230 euro.

Puur technisch gezien is het gesloten systeem het beste systeem omdat de motor ook deze lucht weer verwacht en er ook mee rekent.
Voor het geluid is een Split R het mooiste omdat je dan toch een afblaasgeluid hebt.

edit: voor meer info; Forge Diverter Valve DV006

en ook hier; Meer info Diverter Valves
door allewijn
#18569
Inderdaad, het is helemaal zoals 'Rene4U' aangeeft!
Eigenlijk heb je meerdere soorten:

- Forge DV006: Gesloten aluminium valve met een Piston werking (waarbij verschillende kleur/kracht veren geplaatst kunnen worden)
- Forge DV007p: Gesloten aluminium valve met piston werking, geheel is kleiner dan de dv006. DV006 is beter te onderhouden/open te schroeven
- Forge semi dv: Half open aluminium valve met piston werking. Deze zou ik niet kiezen, gezien de computer bepaalde luchtwaardes berekend, terwijl daar maar zo'n 70% van terug komt in het systeem.
- Bosch standaard valve. Dit is een plastic model met een diaphragma werking welke lek kan gaan na verloop van tijd.
- Je hebt ook nog oostblok immitatie modellen via ebay..
- Tevens heb je nog modellen van 'bailley motorsport' welke je in Engeland en Amerika veel ziet.

Je kan je Bosch valve testen door hem eruit te halen, met de achterkant van een pen de diaphragma in te duwen, je vinger op het kleinste tuutje te duwen, pen weghalen en kijk of de diaphragma vacuum onderaan blijft zitten tot je je vinger van het kleine tuutje haalt. Als hij niet vacuum onderaan blijft zitten is hij lek!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18599
Die Bosch gewoon vervangen voor een Forge... en de auto reageerd vervolgens een stuk fijner... lek of niet lek ik vind dat persoonlijk gewoon een must ;) en die DV006 geeft me een lekker geluid als je aan t sturen bent en de toeren verschillen met regelmaat... heerlijk die sound.
Gebruikersavatar
door petertt
#18604
ik heb de forge dv split r en die werkt perfect mits je hem goed afsteld!
een lekker afblaasgeluid.
en de turbo komt veel vlugger als met een standaard bosch!
dus de auto is veel vlugger op toeren.
een aanrader!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]