Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door reindertt
#18627
Even een vraagje:

Als je softtop dicht is, dan gaan je ramen altijd een beetje naar beneden als je de deur opent, om vervolgens weer aan te sluiten als je deur weer dicht gaat.

Bij mij doet mijn TT dat niet op het moment dat de hardtop erop is. Nu lijkt dit ook niet nodig, is een ander soort rubber, maar ik wil het even checken...

Hoe bij jullie?
Gebruikersavatar
door charlotte
#18774
Ik dacht dat zelf bij de coupe de ramen dit doen. Misschien toch iets niet in orde?
Volgens mij zit er maar 1 of 2 TTs hier met een hardtop.

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door MisterCats
#18807
Tja, ik heb wel eens naar een hardtop gekeken, maar er nooit een aangeschaft.
Je moet er wel extra electra stekkertjes voor hebben om te zorgen dat je je kap niet dicht kunt doen als je de hardtop erop hebt staan. Misschien doen die stekkertjes ook iets met je raammechanisme :?:

Als ik mijn kap naar beneden heb en open rij gaat mijn raam nog steeds een stukje naar beneden als ik de deur opendoe, hoewel dat eigenlijk niet zou hoeven, want de kap staat troch open :roll:

Klinkt wel apart in ieder geval. Is het misschien iets wat met een VAG com uit te lezen is :?:
Sorry dat ik je niet beter kan informeren, maar misschien heb je er iets aan :?
Groet
Hans
Gebruikersavatar
door reindertt
#18810
Hans, bedankt, maar:

1. De extra stekkertjes zijn er ook voor om de achteruitverwarming om te schakelen naar de hardtop. DIt schema heb ik gezien.
2. Op zich lijkt het mij nog steeds niet nodig. De vorm van de hardtop is is ook dusdanig anders, dat het raam echt flink tegen het rubber aan geperst wordt. Raam zet zelfs een beetje. Ik kan het mij alleen niet meer herinneren.
3. Dealer weet ook niet wat het hardtop voorbereidingssetje inhoudt. Enige wat ik weet is dat er gewoone en draadje wordt getrokken van je achterruitverwarming relais, pool 8, die al standaard een hardtop schakeling heeft.

Alles schijnt gewoon goed te werken hoor: de TT registreert dat het dak open is, want de achteruit verwarming gaat niet naar de softtop. Ik was alleen benieuwd. ben d'r zuinig op namelijk :D
Gebruikersavatar
door reindertt
#18820
Modderaar schreef:Als ik mijn kap naar beneden heb en open rij gaat mijn raam nog steeds een stukje naar beneden als ik de deur opendoe, hoewel dat eigenlijk niet zou hoeven, want de kap staat troch open :roll:
Typische audi electronica dus, want bij mij doet ie dat gewoon netjes niet: wanneer de kap open is, blijven de ramen netjes naar beneden bij het openen van de deur.

Echter, als je je kap open 'doet' (duidelijk verschil) dan gaan ze wel even naar beneden!
door Ilse
#18821
Hoi,

Ik ben zojuist even naar buiten gegaan om te kijken wat mijn ramen doen. Ik heb op dit moment ook de hardtop erop, wanneer ik de deur open doe gaat het raam stukje naar beneden.. en wanneer ik hem dicht gooi gaat deze een stukje naar boven. Dus misschien klopt er echt iets niet bij die van jou? Hopelijk heb je er iets aan.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]