- za nov 17, 2007 19:33
#18934
hoi
volgens mij heb ik het al eens uit gelegd maar voor div. vrienden.
hier is hij dan.
een turbo werk op temperatuur verschil en dus niet op de luchtverplaatsing zo als de meeste denken.
de lucht die ingezogen word is koud. hij gaat naar de compressor (koude kant) door het samen persen gaat de temperatuur omhoog dus even naar de tussen koeler naar de cilinders
de lucht van 45 gr gaat nu in de 1.8liter motor van onze tt
daar gaat de de zuiger zo als een 4 takt ( om de 2 omw gaat kleppen weer open ) maar de arbeid slach vonk zal de temperatuur zo,n 1250 gr zijn de hete lucht drukt de zuiger naar beneden .
als de kleppen weer open gaan en de plof geweest is blijft er nog zo.n 400 /500/600 graden over
maar de 1.8 liter is nu geen 50 graade maar 500 graden veel groter volume dit staat nu voor de turbo
door de weerstand van de turbo en de venturie werking gaat de turbo draaien mooi
maar de kracht zit hem in de warme gassen afkoelen in de turbo .
de truc is de kw joule die in de uitlaad gassen zitten voor en na de turbo. dit loopt op tot 4 ,5,6, kw
ik kan dit uit reken en in een rank diagram zetten maar is dat de bedoeling
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.html
vriend speek zie je de vleugels die kunnen verstellen de vleugels zetten de lucht snelheid om ( dit kost temperatuur)
denk maar aan de vliegtuigvleugel die in de regen land aan de tip zie je van die condens strepen.
dit is suske wiske taal en ik geen schrijver graag u commentaar.
p.s de tt is weg
i.v.m. de vele km ik en gea rijden voor ons werk
volgens mij heb ik het al eens uit gelegd maar voor div. vrienden.
hier is hij dan.
een turbo werk op temperatuur verschil en dus niet op de luchtverplaatsing zo als de meeste denken.
de lucht die ingezogen word is koud. hij gaat naar de compressor (koude kant) door het samen persen gaat de temperatuur omhoog dus even naar de tussen koeler naar de cilinders
de lucht van 45 gr gaat nu in de 1.8liter motor van onze tt
daar gaat de de zuiger zo als een 4 takt ( om de 2 omw gaat kleppen weer open ) maar de arbeid slach vonk zal de temperatuur zo,n 1250 gr zijn de hete lucht drukt de zuiger naar beneden .
als de kleppen weer open gaan en de plof geweest is blijft er nog zo.n 400 /500/600 graden over
maar de 1.8 liter is nu geen 50 graade maar 500 graden veel groter volume dit staat nu voor de turbo
door de weerstand van de turbo en de venturie werking gaat de turbo draaien mooi
maar de kracht zit hem in de warme gassen afkoelen in de turbo .
de truc is de kw joule die in de uitlaad gassen zitten voor en na de turbo. dit loopt op tot 4 ,5,6, kw
ik kan dit uit reken en in een rank diagram zetten maar is dat de bedoeling
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.html
vriend speek zie je de vleugels die kunnen verstellen de vleugels zetten de lucht snelheid om ( dit kost temperatuur)
denk maar aan de vliegtuigvleugel die in de regen land aan de tip zie je van die condens strepen.
dit is suske wiske taal en ik geen schrijver graag u commentaar.
p.s de tt is weg
i.v.m. de vele km ik en gea rijden voor ons werk
Dont believe everything you think!