- vr nov 30, 2007 18:47
#19566
Om nog wat extra olie op het vuur te gooien het volgende. De TT is eigenlijk een A3 of zelfs een Golf in een feestjurk. Goed, het onderstel is wat straffer afgesteld en je zit wat lager, maar de rest is vooral cosmetisch. Een FWD met 210 PK is leuk, maar gaat erg snel glijden als je het vermogen anders dan in een rechte lijn gebruikt. Het quattro systeem voegt iets aan de TT toe wat hem iets specialer maakt. Bij nat weer even vlotjes een bochtje ronden is ineens geen probleem meer. Wintergladheid trekt hij zich bijna niets van aan. De extra slijtage valt reuze mee, alle banden slijten wat gelijkmatiger dan bij een FWD waar de voorbandjes het erg zwaar hebben. De hele aandrijflijn is gemaakt om het vermogen enkele 100.000 Km aan te kunnen, ik denk zelfs dat de aandrijflijn het gemakkelijker heeft in een Quattro. Alleen de haldex is een gevoeliger onderdeel, maar als je de olie netjes op tijd laat vervangen zou die ook heel moeten blijven. Als je een TT koopt alleen voor het uiterlijk,prima, dan voldoet een FWD 100% maar als je de motor die erin zit ook af en toe wil benutten dan is een Quattro echt leuk !
Ieder zijn eigen favoriet, leuk dat er verschil is, anders hadden we allemaal dezelfde auto
Ieder zijn eigen favoriet, leuk dat er verschil is, anders hadden we allemaal dezelfde auto
Waarom zou je een auto kopen als je een TT kan rijden ?
Audi TT Quattro 165 Kw LPG G3
Audi TT Quattro 165 Kw LPG G3