Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#19566
Om nog wat extra olie op het vuur te gooien het volgende. De TT is eigenlijk een A3 of zelfs een Golf in een feestjurk. Goed, het onderstel is wat straffer afgesteld en je zit wat lager, maar de rest is vooral cosmetisch. Een FWD met 210 PK is leuk, maar gaat erg snel glijden als je het vermogen anders dan in een rechte lijn gebruikt. Het quattro systeem voegt iets aan de TT toe wat hem iets specialer maakt. Bij nat weer even vlotjes een bochtje ronden is ineens geen probleem meer. Wintergladheid trekt hij zich bijna niets van aan. De extra slijtage valt reuze mee, alle banden slijten wat gelijkmatiger dan bij een FWD waar de voorbandjes het erg zwaar hebben. De hele aandrijflijn is gemaakt om het vermogen enkele 100.000 Km aan te kunnen, ik denk zelfs dat de aandrijflijn het gemakkelijker heeft in een Quattro. Alleen de haldex is een gevoeliger onderdeel, maar als je de olie netjes op tijd laat vervangen zou die ook heel moeten blijven. Als je een TT koopt alleen voor het uiterlijk,prima, dan voldoet een FWD 100% maar als je de motor die erin zit ook af en toe wil benutten dan is een Quattro echt leuk !

Ieder zijn eigen favoriet, leuk dat er verschil is, anders hadden we allemaal dezelfde auto :wink:
Gebruikersavatar
door reindertt
#19567
emanuel schreef:Het quattro systeem voegt iets aan de TT toe wat hem iets specialer maakt. Bij nat weer even vlotjes een bochtje ronden is ineens geen probleem meer.
Om hier dan even maar op in te gaan. Ons zogenaamde QUATTRO systeem is dus niet speciaal. Het zit ook in de R32 en in de S3. Het is namelijk geen audi quattro maar volkswagen :D
Gebruikersavatar
door Cees
#19570
Om maar even door te gaan, voor mijn Audi reeks, reed ik VW.
De laatste die ik had was een Golf IV, V6 4motion.

Dit 4motion systeem is misschien te vergelijken met het Quattro systeem, maar de rij-eigenschappen zijn
een wereld van verschil. Logisch eigenlijk want Audi heeft al een aantal jaartjes meer ervaring
met de 4WD dan VW......... :D :D
door emanuel
#19572
reindertt schreef:
emanuel schreef:Het quattro systeem voegt iets aan de TT toe wat hem iets specialer maakt. Bij nat weer even vlotjes een bochtje ronden is ineens geen probleem meer.
Om hier dan even maar op in te gaan. Ons zogenaamde QUATTRO systeem is dus niet speciaal. Het zit ook in de R32 en in de S3. Het is namelijk geen audi quattro maar volkswagen :D
Als je naar het totale wagenpark in NL kijkt dan is een heel klein %tage daarvan voorzien van het Quattro systeem,en zijn deze dus allemaal specialer dan de gemiddelde auto. De auto's die je noemt zijn ook aardig speciaal. Dat het niet uniek is weet ik, dat bedoelde ik ook niet.
Gebruikersavatar
door nickbox
#19573
Kijk ook ik vind een TT en Quattro bij elkaar horen....Maar ik hoor ook vaak het is duurder in aanschaf, bedenk dan dat het ook meer oplevert bij verkoop, en zeker bij een oudere TT. Wanneer ik een oudere auto wil , wil ik er 1 met zo veel mogelijke opties, dus met leer, met bis, met Bose, met xenon en met Quattro dus...Bij verkoop is dat ook weer interessant lijkt me. En in tussen tijd geniet ik van de Quattro en gebuik het als het nodig is automatisch...is ook een veilige gedachte dat ik ook niet daar aan moet denken........
door allewijn
#19577
Niets liever dan mijn Afbeelding
Gebruikersavatar
door Cees
#19578
hear..hear...... :smt038 :smt038 :smt038
Gebruikersavatar
door reindertt
#19579
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :o :o :o

Power to the People :? , Power to the TT :lol: , Power to the QUATTRO :twisted:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19674
Rijdt goed hoor dat quattro... met die windstoten en pokke regen van vandaag merk je t ook goed.
Gebruikersavatar
door Cees
#19679
Idd...... :D :D , perfecte grip........... :D :D
Gebruikersavatar
door reindertt
#19682
Nou gezien de problemem met mn haldex heb ik nu ff m'n haldex zekering eruit getrokken...

Wat een wereld van verschil!!! M'n TT is veel minder scherp nu... :s
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19731
rechterbochtje in... rechterhand linksboven op de kop en hijsen maar... pas op hoor die rand komt ineens op je af incl. trottoir... :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]