Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#801
Hallo luitjes, even wat aandachtspuntjes welke je beter voor kunt zijn.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Foto 1: Vervuiling in de wielkasten, kan icm lakschade tot roest leiden.
Foto 2: Sterk vervuilde Laadluchtkoeler door insecten, vermindering van de
koelcapaciteit, geringe vuldruk en vermogensverlies.
Foto 3: Aangetaste kentekenverlichting door boorkrullen, veroorzaakt door modificatie
achterspoiler en vervolgens niet goed verwijderen van de boorkrullen.
Foto 4: Massapunt onder rechter koplamp (rechts wanneer men voor de auto staat).
mocht ooit deze koplampunit eruit moeten even massapunt controleren op
corrosie. Slechte massa is vaak de oorzaak van duistere storingen. :cry:

Foto 5: Deze roestplek heb ik geconstateerd naast het chassisnummer onder de kunststof
afdekplaat over de watervangbak. Zandkorrels zijn hier naar alle waarschijnlijk-
heid de oorzaak van.


Uiteraard blijf ik deze pagina updaten van alle dingen die ik tegen kom welke extra
aandacht behoeven. We moeten ons wagenpark tenslotte in topconditie houden! :wink:

Mark.
Laatst gewijzigd door MARK op zo jun 25, 2006 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
door Baco
#806
Jaaaa handig topic,... goeie aandachtspunten als ik een TT ga bekijken om te kopen tzt !
Gebruikersavatar
door Ronnie
#822
Ik had alleen blaasjes op de dakstijlen die alu strips... maja die spuiten ze over en je bent je roestblaasjes weer kwijt voor een lange tijd.
Mijn raam is pas geleden vervangen, mag wederom weer gebeuren daar ze geen officiele audiruit gelverd hebben en die lelijke tegenbollingen vertoond in de hoeken waardoor je af en toe denkt dat je bezopen bent (aandachtspunt als iemand een tt wil aanschaffen op de ruiten letten!) Heb echter onder die afdekkap waar de ruitenwisser op gemonteerd zitten geen roestvorming kunnen ontdekken (nog). enige plek bij mij zit onder de auto, zal hier een foto van proberen te maken als de auto op de brug staat, deze plek wordt behandeltd deze week.
Gebruikersavatar
door MARK
#825
Zorg dat je erbij bent als ze je ruit vervangen....kun je de sponning controleren op beschadigingen en zonodig direct bijtippen, tegen de tijd dat de roest onder je rubbers vandaan komt ben je iets te laat. Bij mij is de ruit ook vervangen waardoor een paar plekjes zijn ontstaan, gelukkig nog geen roest dus direct bijgewerkt.

Afbeelding

Deze foto laat een beschadiging zien rechts onderaan de voorruit, gelukkig makkelijk bij te werken. Om hier te kunnen kijken dien je wel de afdekplaat los te trekken, dit kan van zowel links als rechts. :wink:

n.b.: wel eerst de ruitenwissers demonteren.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#846
Ik sta dr bij en als ze het goed professioneel doen dan raken ze niets :wink: alleen ze mogen terugkomen om een orginelraam te plaatsen want die imitatietroep wil ik niet.
Gebruikersavatar
door MARK
#850
Ja.....GOED Professioneel :? Dan mag je er inderdaad wel bovenop staan. :wink:
Gebruikersavatar
door ashiharry
#853
Supper topic thanks!
Gebruikersavatar
door MARK
#854
Bedankt voor de positieve reactie's....... :D :oops:

Problemen en verborgen gebreken moeten zoveel mogelijk bekend worden zodat iemand anders ze voor kan zijn. Ik zal er dan ook zoveel mogelijk info aan proberen toe te voegen.
Als jullie zelf eens wat tegenkomen zet het hier dan ook bij, zo verkrijgen we een goede database :idea: waar iedereen wat aan heeft! :)


Mark.
Gebruikersavatar
door NRG
#1691
Goed topic!
Ik heb alleen ff een vraag over de radiateur. Hoe maken we die schoon en vrij van insecten??? Ik kan er met geen mogelijkheid fatsoenlijk bij komen. Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
door MARK
#1692
:arrow: Reiniging Laadluchtkoeler


Om de laadluchtkoeler compleet te reinigen moet eigenlijk de bumper eraf en de rechter koplamp eruit (bij een 225 Pk alletwee de koplampen).

Een eenvoudigere oplossing is de binnenbekleding van de wielkasten eruit pakken;

- Alle bevestigingsschroeven losnemen (torx);

- Twee kunsstof klemdoppen om de bodemplaat te fixeren eruit draaien (1/4 slag draaien en naar
achteren trekken);

- Binnenbekleding richting de motor lostrekken, bijde onderkanten naar elkaar toetrekken en ver-
volgens naar beneden wegnemen (let wel: het is handig om het wiel eerst weg te nemen);

- Als je de roosters welke links en rechts in de bumper zitten wegneemt kun je er ook aan de
voorkant aardig bij;

- Je kijkt nu tegen de achterzijde van de Laadluchtkoeler aan, bij de wasplek in de buurt (hogedruk)
hebben ze meestal een keuzeknop "motorreinigen" wanneer je hiermee de achterkant van de LLK
grondig afspuit komen de vliegen er wel af (bij mij was dat ongveer een compleet vliegenvolk)
je kunt je dus voorstellen hoeveel koellucht dat tegenhoudt!

Succes :D
Gebruikersavatar
door NRG
#1855
Oké bedankt voor je info maar wat een pokkewerk zeg!! :shock:
Gebruikersavatar
door MARK
#1881
:D :D Ja dat wel...maar je moet er wat voor over hebben :)
Gebruikersavatar
door MARK
#1889
Made in Hungaria...what do you expect :?: :!: :D :D

Vrolijk blijven opknappen :!:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]