Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Loco
#20400
Hoi allemaal,

Ik lees regelmatig het forum om zo wat meer kennis op te doen( ben zelf niet erg technisch :oops: ). Nu lees ik regelmatig dat TTérs een forge dv split r. en een k&n luchtfilter er in hebben gezet. Waarvoor dient dit, wat kost zoiets en is het makkelijk om het zelf erin te zetten?

Ikzelf heb een Coupe 1.8 gechipt naar 210 pk bj 1999

gr

Louis
Gebruikersavatar
door screamer
#20403
Een andere DV, bijvoorbeeld van Forge, kan je zogenaamde turbo gat verkleinen. De DV zorgt er voor dat de turbo minder afremt, dus beter zijn toerental behoud en daar door weer sneller de benodige druk van leveren. Wat resulteert in het sneller reageren van de motor op het gaspendaal. Daarnaast maakt de SplitR ook nog een leuk afblaas geluid zonder dat het motor management storing geeft. Een Dump valve werkt namelijk niet goed op de 1.8T VAG motoren, er wordt verwacht dat de lucht gerecirucleert wordt.
Een K&N luchtfilter zijn er in verschillende soorten, een inlegfilter welke standaard filter vervangt of een 'open' lucht filter. Beide filters laten makkelijker/meer lucht door. Een open luchtfilter is niet altijd aan te raden, ze nemen veel warme lucht op uit de motor ruimte want er is geen of slecht koude lucht aanvoer, en dus wordt het vermogen opbrengst van de motor kleiner. Wel geven ze meer geluid. Beter is een lucht filter box als de BMC CDA naar mijn meening, niet dat ze nou gelijk aanzienlijk meer PK's zullen leveren.

Ik heb zelf vandaag me Forge SplitR binnen, van het weekend ga ik hem er op zetten. Ben erg benieuwd naar het verschil en wat voor geluid hij zal maken.


Groeten,

Guy
door Loco
#20404
Dank je voor de uitleg, nu ben ik al een stuk wijzer :) Wat het geluid betref":je geeft aan dat je benieuwd bent naar het geluid. Wil je dan dat je auto meer geluid maakt en zoja waarom?
door allewijn
#20405
Hier kan je bieden op een BMC CDA (CDASP-05, dus het model welke jij zoekt, voor de 180pk TT's, voor de 225pk's schijnt het toch weer een andere te zijn zie ik)

Marktplaats link

Ikzelf ben ook nog op zoek naar de 'beste' cq 'mooiste' oplossing voor een mooi (open)lucht systeem.
Ik weet echter ook nog niet wat verstandig is...
Gebruikersavatar
door screamer
#20409
Loco schreef:Wat het geluid betref":je geeft aan dat je benieuwd bent naar het geluid. Wil je dan dat je auto meer geluid maakt en zoja waarom?
Het gaat dan om het afblaas geluid. Een standaard Bosch DV hoor je ook wel, maar de SplitR blaast 30% van de lucht zeg maar naar 'buiten' af. En dat geeft het (o.a.) typische geluid van een turbo systeem. En mocht het me gaan vervelen het "Psstt" geluid dan draai ik gewoon de afsluitdop, die er bij geleverd word, er in. :D Maar heb ik nog wel een betere reactie van de motor.
Gebruikersavatar
door screamer
#20410
allewijn schreef:Hier kan je bieden op een BMC CDA (CDASP-05, dus het model welke jij zoekt, voor de 180pk TT's, voor de 225pk's schijnt het toch weer een andere te zijn zie ik)

Marktplaats link

Ikzelf ben ook nog op zoek naar de 'beste' cq 'mooiste' oplossing voor een mooi (open)lucht systeem.
Ik weet echter ook nog niet wat verstandig is...
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Maar de BMC CDA vind ik van wat ik tot nu toe gezien heb de best oplossing. Alleen wel vrij prijzig.
Gebruikersavatar
door bazzz
#21115
ze hebben nu ook speciale boxen waar het open luchtfilter ingaat, hierdoor zuigt ie niet meer de warme motorlucht aan
Gebruikersavatar
door slider
#25593
waar staan die boxen dan?
Gebruikersavatar
door charlotte
#25594
van merk Green heb je nu voor alle TT motoren de Twister filters. Dit is in feite ook een afgeschermd gesloten airsysteem.
Afbeelding
vanaf 315, 00 euro.
Gebruikersavatar
door slider
#25595
ouch... da's prijzig..
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]