Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Carmello
#21149
Ik heb dus net een weekje mijn tt. En ik heb hem ook voor diefstal meeverzekerd. Alleen mijn verzekering zegt wel dat er een klasse 1 alarm vereist is. Dus een startonderbreker. En het certificaat moet ik er ook bij hebben. Alleen heb ik hier en daar op het forum gelezen dat er al standaard van de fabriek af een startonderbreker op zit + bewegingsdetectors in de auto. Het inbouwen kost mij nu 300 incl btw. (krijg wel korting omdat ik een garagehouder ben). Ik heb a.s. donderdag al een afspraak gemaakt. Maar als het niet hoeft steek ik wel 300 euro in me zak. Wie weet of dit ook echt zo is. Of dat ik het beter toch kan laten doen. En op deze site staat dat de tt een klasse 1 heeft vanaf 2001.



http://www.scm.nl/dienst/lijst_klasse_1/klasse_1.pdf

Alvast bedankt mensen.

Grt Emad
Gebruikersavatar
door bazzz
#21151
nou voor zover ik weet heeft de auto al voor 2001 al standaard een klasse 1 alarm!!! dus dat zou ik even goed navragen bij een audi dealer!
heb hiervoor een passat gehad van 99 die had dat al standaard. dan moet een TT dat toch zeker wel hebben!
door Niall
#21154
Sommige eiesen minimaal klasse 2. Vind 300 euro voor een simpel startonderbreker veel geld, maar een TT met fabrieksalarm en startonderbreker is voor een beetje crimineel een eitje om te jatten.
Gebruikersavatar
door Carmello
#21164
Jah dat maakt mij dan niet uit. De verzekering betaalt dan toch uit dus maakt mij niks uit. Maar had ook liever een klasse drie gehad. Dat zou mij 600 euro kosten. Maar die startonderbreker die er dan extra bij komt is toch niet zo makkelijk te omzeilen voor een dief ofwel? De standard van audi mischien wel maar ik weet het ook niet meer.
door emanuel
#21165
Als ze hem mee willen nemen koppelen ze een eigen motorstuurapparaat aan en starten de wagen. Daar helpt niet een startonderbreker aan volgens mij, of hij moet bv de brandstofpomp ook nog uitschakelen. Ik denk dat je verzekering het ook accepteerd dat er een klasse 2 fabrieksalarm in zit, die van mij tenminste wel. Een achteraf ingebouwd allarm is altijd gezever en onhandig.
door Niall
#21168
Al wissel je de computer blijft een aftermarket startonderbreker werkzaam omdat deze buiten de standaardcircuit zit.
door krieltje
#21174
Mijn verzekeringsmaatschapij eiste klasse 2 met hellingdetector (Den Haag) kosten me bij elkaar ook bijna en 1000 euri
Gebruikersavatar
door Carmello
#21203
Dus wat ik eigenlijk nu wel kan zeggen is dat het wel betrouwbaar is met een alarm klasse 1? Als de verzekering zegt dat dat voldoende is tja dan moet het toch goed zijn. Verbaase mij ook dat ze zeiden dat een klasse 1 voldoende was hoor. Ik had eerder 2 of 3 verwacht.
door krieltje
#21204
ligt helemaal waar je woont,grote stad of dorpje,daar zit het verschil in volgens mij
door emanuel
#21207
Carmello schreef:Dus wat ik eigenlijk nu wel kan zeggen is dat het wel betrouwbaar is met een alarm klasse 1? Als de verzekering zegt dat dat voldoende is tja dan moet het toch goed zijn. Verbaase mij ook dat ze zeiden dat een klasse 1 voldoende was hoor. Ik had eerder 2 of 3 verwacht.
Ik denk dat als je meld dat er een af fabriek klasse 2 systeem in zit, dat je verzekering dat wel zal accepteren. Doen ze dat niet dan zou ik eens bij een andere maatschappij gaan informeren, die van mij is uiteindelijk ook met alleen het fabrieks systeem erin verzekerd. Ik moest ook aan een klasse 3 maar omdat ik daar zoveel ellende mee had heb ik die er weer uit laten halen (na overleg met de verzekeraar uiteraard).
Gebruikersavatar
door Carmello
#21208
Is dat dan echt zo dat er vanaf de fabriek af al een klasse 2 in zit. Wist ik niet eens joh hahaha. Dat zou me nog eens 300 kunnen schelen. Waar kan ik dat navragen. Moet ik daarvoor geen certificaat aanvragen ofzo?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21212
Vaak kan je garage een verklaring afgeven welk type alarm er in je TT zit
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#21224
Carmello schreef:Is dat dan echt zo dat er vanaf de fabriek af al een klasse 2 in zit. Wist ik niet eens joh hahaha. Dat zou me nog eens 300 kunnen schelen. Waar kan ik dat navragen. Moet ik daarvoor geen certificaat aanvragen ofzo?
In mijn auto zit een origineel Audi alarm alleen had ik geen certificaat.
Ik ben bij de Audi dealer langsgegaan en die hebben een certificaat uitgeschreven.
Opgestuurd naar de verzekering en die hebben het geaccepteerd terwijl ze eigenlijk een klasse 3 verlangde :D
Gebruikersavatar
door Carmello
#21233
Ik heb net met mijn verzekering gesproken en ik heb ze dus verteld dat ik een overzicht van alle opties en functies ect heb van hoe mijn tt uit de fabriek is gerold dus ook met startonderbreker en cv. Toen zei de verzekring dat ze het bij hun in een andere computer gingen nakijken of mijn tt uit 99 een startblokering van de fabriek af heeft of niet. En jah hoor zei mevrouwtje op u auto zit standaard al een klasse 1 alarm dus u hoeft verder niks te doen. Nou uiteindelijk steek ik 600 euro in me zak. Voor mensen die eventueel willen weten waar ik me auto verzekerd heb. Polis direct 08000707. Iedereen bedankt voor zijn reactie. Dankzij jullie kan ik de 600 euro op een andere manier in mijn tt steken.

Thnx :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]