Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#22172
Maandag gaat de tt binnen voor een groot onderhoud, en omdat de wagen ondertussen +- 115.000km heeft - en de LMM nog nooit vervangen is geweest - dacht ik van ook even de LMM te laten vervangen. Dit hoefde volgens hem helemaal niet. Hij zei dat je een LMM enkel moet vervangen indien defect, of indien de wagen niet meer 'trekt' ofzo. Preventief een LMM vervangen is ook niet nodig, omdat een nieuwe evengoed kan stukgaan na x km.

Ik heb wel goede ervaringen met deze garage, ging er met mijn seat ook altijd.

Martijn van JD zei dat ze de LMM controleren voor het chippen, en ze zelf ook wel LMM op stock hebben liggen, dus indien nodig konden zij hem ook wel vervangen...
Gebruikersavatar
door reindertt
#22173
Hey, het gaat er meer om het volgende:

Bij de 225 pk quattro van 1999-2001 is destijds de verkeerde LMM geinstalleerd. Dit, omdat dit verkeerd stond in de garage software. Hiervoor was een (relatief onbekende) terugroepactie. Dit om de goede LMM en Bougies te plaatsen.

Vooral op hoge snelheden gaven de verkeerde LMMs verkeerde waardes aan, waardoor motoren serieus verbrandden.

Als je dealer dit niet weet, dan is het een flutdealer. Zorg er dus voor dat je je LMM laat checken, alsmede je bougies. Preventief vervangen is op zich niet nodig. Jaarlijks je LMM door laten meten is gewoon slim. Weet je gelijk of ie goed is.
Gebruikersavatar
door Tricks
#22175
Ik rij met een 180pk van 1998. Op zich zal het niet zo'n probleem zijn als ze die dingen bij JD op stock hebben liggen. Vind het raar dat men hier zegt dat ze in principe om de 30.000 km vervangen zouden moeten worden, en de dealer zegt dat dat niet nodig is...
Gebruikersavatar
door tim
#22182
hoi,ik heb ook net een tt 225pk gekocht van 99' hoe weet ik nu of ik de juiste lmm heb .de bougies zullen wel al een aantal keer vervangen zijn denk ik.de wagen heeft 115 000km.
Gebruikersavatar
door Tricks
#22183
tim schreef:hoi,ik heb ook net een tt 225pk gekocht van 99' hoe weet ik nu of ik de juiste lmm heb .de bougies zullen wel al een aantal keer vervangen zijn denk ik.de wagen heeft 115 000km.
De juiste zal je wel hebben zeker? :) Maar bij mij is het maar dat ik de wagen volgende week woensdag ga laten chippen, en hier op het forum zeiden ze dat je best (of in principe) de LMM om de 30.000km zou moeten vervangen. Ik wil gewoon dat als de wagen op de rollen staat hij in orde is. Aangezien ik wss nog altijd met de eerste LMM rond rijd weet ik dus niet of hij nog ok is ja of nee. We zullen wel zien...
Gebruikersavatar
door reindertt
#22191
Het is heel simpel. Het moet op basis van je chassisnummer na te kijken zijn. Maar tegenwoordig is de garagesoftware van de dealers wel up to date. Dus als je navraagt wat het type nummer is, kun je checken of je de goeie hebt/

Anders gewoon doormeten,
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]