Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#22682
Hey allemaal.

Zoals jullie wel weten ben ik al een tijdje met de HALDEX aan het knoeien.
Met het binnenkomen van de HPC ontdekte ik het volgende:

Afbeelding

De draadjes van de connector op de Haldex Controller liggen gedeeltelijk bloot. Alhoewel dit het gedeelte van de Controller is wat tegen de as gemonteerd zit, kan dit wel eens de reden zijn waarom de controller uberhaubt weigert/kapot is.

Ik wil iedereen dan ook de tip geven om je controller er eens onderuit te (laten) halen. Ik heb een installatie beschrijving, het in-uitbouwen is een uurtje werk. Je kunt de connectoren dan bekijken, schoonmaken en de blootliggende draden voorzien van krimpkous of coating. Voor een langere levensduur.

Misschien vinden jullie dit onnodig, maar ik wil je erop wijzen dat het kopen van een nieuwe je ?800-900 excl montage gaat kosten. Haldex (en dus Audi) geeft maar 60 dagen garantie op de controller. Als ie stuk is, is ie stuk.

Persoonlijk hoop ik dat mijn controller ook echt kapot is, haha! Als het een lullig draadbreukje is, heb ik wel een HPC in de aanbieding!

Succes met de check. Het lijkt mij redelijk noodzakelijk!
Laatst gewijzigd door reindertt op do jan 31, 2008 9:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Carmello
#22683
Ik zal die van mij ook wel even nakijken dan. Zou je me een omschrijving kunnen sturen of op het forum plaatsen. Als dat echt zo is vind ik het wel zo belangrijk om er even na te kijken. Thnx voor de tip
Gebruikersavatar
door reindertt
#22687
Staat in m'n tekst de link naar de handleiding.
#22698
reindertt schreef:Ik heb een installatie beschrijving, het in-uitbouwen is een uurtje werk. Je kunt de connectoren dan bekijken, schoonmaken en de blootliggende draden voorzien van krimpkous of coating. Voor een langere levensduur.
Als er geen copyright op rust kan deze beschrijving misschien opgenomen worden in onze Forum downloadsectie?
Gebruikersavatar
door reindertt
#22755
Zit geen copyright. Alle tuners gebruiken hetzelfde document/bestand, dus hoppa in de download sectie. Er staat nog maar weinig in zag ik.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]