- vr feb 01, 2008 18:28
#22787
Nadat mijn TT door JD-engineering gechipt was en de druk dus verhoogt was van de standaard 0,7Bar naar 1,3Bar,
merkte ik een kleine stottering bij het op boost komen van de turbo, zèg tussen de 2000 en 2600 rpm.
Het voelde alsof de klep van de Diverter-Valve niet goed open cq dicht wilde.
Ik heb een Forge DV006 met blauwe veer.
Ik had al gelezen dat de blauwe veer te sterk is, daar deze gechikt is vanaf 1,5Bar boost.
Daar ik de 1,5Bar natuurlijk niet haal, moet ik een andere veer hebben.
De juiste veer is dan de gele veer.
Green - 5-15 PSI 0.34-1.03 bar
Yellow - 15-23 PSI 1.03-1.59 bar
Blue - 23-30 PSI 1.59-2.07 bar
Red - 30 + PSI 2.07+bar
Daar ik de GELE veer nog niet heb (en nog steeds zoekende ernaar ben, lees: topic,
heb ik vandaag even mijn standaard BOSCH DV terug geplaatst.
Ik merkte dat het schokje verdwenen was en hij ontzettend soepel door zijn toeren ging.
Ik merkte echter ook dat deze valve echt TE snel afblaast en KEIHARD!
Het geluid was wel ontzettend gaaf, wat komt doordat 1,3Bar druk door de standaard DV eruit spuit bij gas los, welke extra goed hoorbaar is doordat ik mijn luchtbox gemodificeerd heb (Wakbox).
Kortom:
De standaard DV krijgt mijn motor/turbo uiteraard wél netjes open en dichtgeduwd, waardoor de motor gewoon soepel loopt en het stottertje weg is.
De Forge DV met blauwe veer was gewoon tè sterk, hierdoor krijgt hij hem waarschijnlijk niet goed open en dicht, wat voor onnodige stottering zorgde.
Daar de standaard DV wél te vroeg afblaast, en dit dus negatief is voor het vasthouden van de boost, waardoor je uiteindelijk minder snel bent, moet ik dus de juiste middenweg pakken: de GELE veer!
(dus wie o wie weet hoe ik die kan kopen in de buurt van mijn woonplaats)
Dus TT-luitjes die ook een Forge DV hebben: Lèt op welke kleur je nu hebt! Blauw is echt te zwaar voor de meesten hierzo, daar wij (bijna) allemaal echt niet meer dan 1,3 / 1,4 / 1,5 Bar boost produceren!
Gr.
Tim
merkte ik een kleine stottering bij het op boost komen van de turbo, zèg tussen de 2000 en 2600 rpm.
Het voelde alsof de klep van de Diverter-Valve niet goed open cq dicht wilde.
Ik heb een Forge DV006 met blauwe veer.
Ik had al gelezen dat de blauwe veer te sterk is, daar deze gechikt is vanaf 1,5Bar boost.
Daar ik de 1,5Bar natuurlijk niet haal, moet ik een andere veer hebben.
De juiste veer is dan de gele veer.
Green - 5-15 PSI 0.34-1.03 bar
Yellow - 15-23 PSI 1.03-1.59 bar
Blue - 23-30 PSI 1.59-2.07 bar
Red - 30 + PSI 2.07+bar
Daar ik de GELE veer nog niet heb (en nog steeds zoekende ernaar ben, lees: topic,
heb ik vandaag even mijn standaard BOSCH DV terug geplaatst.
Ik merkte dat het schokje verdwenen was en hij ontzettend soepel door zijn toeren ging.
Ik merkte echter ook dat deze valve echt TE snel afblaast en KEIHARD!
Het geluid was wel ontzettend gaaf, wat komt doordat 1,3Bar druk door de standaard DV eruit spuit bij gas los, welke extra goed hoorbaar is doordat ik mijn luchtbox gemodificeerd heb (Wakbox).
Kortom:
De standaard DV krijgt mijn motor/turbo uiteraard wél netjes open en dichtgeduwd, waardoor de motor gewoon soepel loopt en het stottertje weg is.
De Forge DV met blauwe veer was gewoon tè sterk, hierdoor krijgt hij hem waarschijnlijk niet goed open en dicht, wat voor onnodige stottering zorgde.
Daar de standaard DV wél te vroeg afblaast, en dit dus negatief is voor het vasthouden van de boost, waardoor je uiteindelijk minder snel bent, moet ik dus de juiste middenweg pakken: de GELE veer!
(dus wie o wie weet hoe ik die kan kopen in de buurt van mijn woonplaats)
Dus TT-luitjes die ook een Forge DV hebben: Lèt op welke kleur je nu hebt! Blauw is echt te zwaar voor de meesten hierzo, daar wij (bijna) allemaal echt niet meer dan 1,3 / 1,4 / 1,5 Bar boost produceren!
Gr.
Tim
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill