Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bazzz
#22960
hoi, ik ben nu op dit moment bezig met het monteren van een schroefset.
deze komt van een golf 4 af.
ik heb achter al lager liggen, alleen met de voorkant twijfel ik nu even!!!
aan de orginele schokbreker zit een stang naar onderen heen die als een soort reactie stang werkt ( denk ik tenminste)
op de nieuwe schokbreker met veer van de golf zit geen manier om deze te monteren.....
kan ik verder gaan met monteren en die stang weg laten????

die moet toch ergens voor zijn???

hoop dat jullie me kunnen helpen.

bas
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#22962
Hallo

Ik denk dat jij de stang naar de stabilisatorstang bedoelt,als je die weglaat dan ligt je stabilisatorstang toch los te rammelen.
En de stabilisatorstang dan wEghalen is ook niet zo'n goed idee denk ik,want die zorgt toch mee voor de stijfheid van je TT.
Een Golf 4 heeft deze stabilisatorstang niet als ik me nog goed herrinner van mijn Golf tijdperk,daarmee dat voor elke wagen specifiek die verlagingssets verkocht worden :o



Groetjes Rik
Gebruikersavatar
door bazzz
#22963
er komt zo een golf4 hier bij mij om te vergelijken.
die stang is inderdaad van de reactiestang.... en die is inderdaad nodig lijkt mij.
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#22964
Kan je die koppelstang niet op een of andere manier bevestigen aan je schroefset?bv de bevestiging van je originele overzetten op de schroefset?

groetjes Rik
Gebruikersavatar
door bazzz
#22965
nee die stang zit vast aan de veerschotel, die weer gelast zit aan de schokbreker dus dat is geen optie.

wel is het zo dat de supersport schokbreker 2 veren boven elkaar heeft zitten, een wat soepelere veer helemaal bovenaan die aan de ongeveer 1/3 van de complete lengte is, en de ontzettend stugge veer ( veer is ook dikker) die daar onder zit, ertussen zit een kunstof ring die de 2 gescheiden houd.

gr bas
Gebruikersavatar
door bazzz
#22968
heb even via de site van supersport het een en ander op gezocht, probleem is opgelost.... komt er in ieder geval op neer dat ik een schroefset in de aanbieding heb!
Gebruikersavatar
door Carmello
#22974
Supersport maakt geen schroefsetjes voor de tt. Ik was er ook eerst op zoek naar. Ik heb nu eentje van v-maxx erop zitten. Hij is iets stugger dan de orginele veren en hij rijdt voor de rest heerlijk. Ook niet dat stuiteren na het nemen van een drempel. Ik was maar 330 euro kwijt inc verzenden. Echt een aanrader.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]