Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#23560
Hallo allemaal,

Wie weet hoe je de memorystand voor de portierruiten (dus dat 't raam een klein stuk gaat zakken wanneer het portier wordt geopend) opnieuw in kan stellen?
Ik heb sind afgelopen weekend een hardtop gemonteerd en mijn ramen gaan niet meer zakken wanneer de deuren geopend worden. Accupol er afhalen hielp niet (zoals verwacht). :smt011

Ik weet dat er een "trucje" voor bestaat om de memorystand opnieuw in te stellen :-k (iets zoals raam helemaal laten zakken, daarna weer helemaal dicht door schakkelaar continu ingedrukt te houden en daarna schakkelaar 2-3 sec. nogsteeds ingedrukt vasthouden, o.i.d.) :smt115

Wie helpt? :smt100

Greotjes :smt006
Adrian
Gebruikersavatar
door remarc
#23561
Probleem heb ik ook gehad (bij coupe) je moet ff een bp-tje naar Cees sturen, heeft het bij mij (meeting in Oss 2-11-2007) binnen 30 sec. opgelost!! :) (terwijl de garage had gezegd, portiermechanisme te moeten vervangen incl. montage 200 euro!!)

Suc6
Gebruikersavatar
door Cees
#23566
De TT starten of op contact zetten.
Je raam laten zakken, dus schakelaar inhouden naar beneden.
Vervolgens het raam met de schakelaar helemaal naar boven, daarna schakelaar loslaten.
Vervolgens schakelaar 2 seconden naar boven houden en gelijk weer loslaten.
Oepsidaisy en klaar............. :D
Gebruikersavatar
door svkaster
#23580
Quattro Boy schreef:Hallo allemaal,

Wie weet hoe je de memorystand voor de portierruiten (dus dat 't raam een klein stuk gaat zakken wanneer het portier wordt geopend) opnieuw in kan stellen?
Ik heb sind afgelopen weekend een hardtop gemonteerd en mijn ramen gaan niet meer zakken wanneer de deuren geopend worden. Accupol er afhalen hielp niet (zoals verwacht). :smt011

Ik weet dat er een "trucje" voor bestaat om de memorystand opnieuw in te stellen :-k (iets zoals raam helemaal laten zakken, daarna weer helemaal dicht door schakkelaar continu ingedrukt te houden en daarna schakkelaar 2-3 sec. nogsteeds ingedrukt vasthouden, o.i.d.) :smt115

Wie helpt? :smt100

Greotjes :smt006
Adrian
Beste Adrian, ik geloof niet dat je dit zo moet oplossen door de ramen opnieuw in te regelen. Ik denk dat het te maken heeft met jouw hardtop!

Ik ben zelf ook aan het rond kijken geweest voor een hardtop, maar ik begrijp dat je een bevestigings set moet hebben van +/- 300 euro. In deze set zit ook de electronica om de auto te laten weten dat je een hardtop hebt. Daarna zal de ruit wel weer een stukje open en dicht gaan. (Als het goed is) Even googlen denk ik.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#23585
Dus als de hardtop weer eraf is, zou dan alles weer OK moeten zijn?
Gebruikersavatar
door svkaster
#23601
Dat denk ik dus wel, zou het effe proberen. Als dit zo is dan moet je misschien toch zo'n setje kopen.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#23609
Het setje waar jullie naar refereren is puur bedoeld voor de elektrische bediening van de achterruitverwarming (is trouwens wel reeds ingebouwd en aangesloten).
Ik kan me niet voorstellen dat de achterruitverwarming iets te maken kan hebben met de ruitbediening van de portieren. Maar ik weet 't ook niet zeker.
To be continued...

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes :smt006
Adrian
Gebruikersavatar
door svkaster
#23625
Maar als je goed kijkt naar hetgedrag van de T, dan zul je zelf ook wel zien dat zodra je de vergrendeling van het dak los maakt dat er een lampje op het dashboard gat branden en dat je ramen een beetje open gaan. Deze blijven op de lager stand staan totdat je jet dak weer vergrendeld.

Ik vermoed dat als je de sensor boven aan het raam waar de dakvergrendeling zit dicht maakt of zoiets dat het raam dan wel omhoog gaat.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door svkaster
#23629
Heb ondertussen een servicebulletin gevonden van Audi.

Stur maar een PB, met je e-mail adres, dan zal ik het j wel sturen.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door reindertt
#24340
Er zitten bij de hardtopbox ook 'pennetjes' die je in je hardtop moet schroeven (die ook in je softtop zitten).

Daarnaast moeten de bevestigingsblokken in je voorruit-stijl vervangen zijn/worden door blokken geleverd bij de set. Deze zijn van gietijzer. Als je namelijk met de originele (aluminium) blokken een ongeluk krijgt is de constructie niet sterk genoeg.

MAar ik denk ook dat het probleem te maken heeft met het feit dat de TT niet registreert dat het dak er weer op zit. De enige registratie van het dak doet de TT via de de blokken (met daarin de sensoren/microschakelaars) in de voorruit/stijl.

De achteruitverwarming-uit-en-omschakeling gebeurt via de 'dak-open-en-dicht' knop. Deze wordt omgeschakeld wanneer je de knop op open drukt. Daarom moet je de hardtop-verwarming-stekkertjes (die al aanwezig zijn in de TT, ff zoeken dus) aansluiten op de hardtop, om je achterruitverwarming te laten werken op de hardtop.
Gebruikersavatar
door Elsbeth TT
#33266
Hoi Adrian,

Wij hebben afgelopen weekend een hardtop laten monteren en hebben nu hetzelfde probleem.
Is het bij jou inmiddels opgelost?

Groetjes Elsbeth
Gebruikersavatar
door johan
#33268
Met "stof" door weer en wind, geen probleem. :lol:
Gebruikersavatar
door jackk
#34276
Gisteren mijn hardtop geinstalleerd. Mat alle materialen die nodig zijn.
De microswitch in je raamstijl rechts doet de ramen open en dicht bij het loshalen van de soft/hardtop. en de contacten van de steunen achterin registreren dat er een hardtop op zit. Als deze niet zijn aangesloten werken de ramen niet meer met de hardtop. Ik had de hardtop er even opgezet toen de achterruitverwarmingsdraden nog niet waren aangesloten en de draad voor de registratie. en toen gingen de ramen ook niet meer open en dicht zoals het moet. nu na der draden op de steunen achterin doen ze het wel. dat merk je ook als je de hardtop klein beetje op til dan gaan de ramen open en dicht. dit regeld de draad bij de steun achter de passagiersstoel.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
hier de officiele instrukties

http://public.fotki.com/BlueTTop/hardto ... -hardware/
http://public.fotki.com/BlueTTop/hardto ... tructions/
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]