Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#23697
Ronnie schreef:al je bevestigingsbouten gecontroleerd? bij mij zat er een los en begon de stoel ook te mekkeren... weer aangedraaid en t was over.
Ik heb nog niks gecontroleerd :wink:
Van het weekend haal ik dan ook de hele stoel eruit, en tijdens het losschroeven hoop ik natuurlijk al te merken dat er al een boutje los zat, dan heb ik het euvel gelijk gevonden.
Zo niet, dan keer ik de stoel op zijn kop en ga ik elk boutje/bevestiging stuk voor stuk na in de hoop wat te vinden!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#23717
Niet vergeten de stoel dan ook weer terug te draaien als je hem weer gaat monteren, anders zit dat enorm lastig :D

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door remarc
#23721
allewijn schreef
"dan keer ik de stoel op zijn kop en ga ik elk boutje/bevestiging stuk voor stuk na in de hoop wat te vinden!"

En als die stoel van ondere nou met klinknagels is vastgezet?? :D :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#23723
Hier wellicht nog een handig stukkie tekst (in het engels):

Seat Removal:
For a thorough interior cleaning, removal of the seats will allow access to hard to reach areas. It's relatively easy if you take your time and are careful. You should disconnect the battery before starting, but you may still have to have to dealer reset the instrument airbag warning indicator light when you're done

Front bucket seats are typically held down by four bolts on the ends of the runners at the base of the seat, two in the front and two in the back, these bolts are usually torque down hard (when replacing start the bolt by hand, being very careful not to cross-thread them) These are removed using a socket wrench. Sometimes the bolts are covered by a decorative plastic moulding, which is held in place by a screw or just pops off using a prying action with a slotted screwdriver. First, slide the seats to its rear-most position, exposing the front bolts, remove, then, sliding the seat to its forward position, exposing the rear bolts, remove.

When all four bolts have been removed, gently tilt the seat either forward or back to reveal any wires that are connected to the underside of the seat (for seat position controls, heaters, seat belt sensors, etc.) Carefully unplug these wires, and remove the seat from the vehicle, taking care not to scratch seat or paint surfaces as you lift out the seat. Cover the remaining wire harness with a plastic bag and aluminium foil; this will prevent water and cleaning solution from getting into the wiring harness.

Some vehicles have airbags sensors in the seats. You should disconnect the battery before starting, but when you unplug the seat wiring harness with airbags or airbag sensors, the computer senses this and trips the light (s) and/or message which must be reset by the dealer when you?ve re-installed the seats


Groeten
Joop
door allewijn
#23725
Happy Socks schreef:
Some vehicles have airbags sensors in the seats. You should disconnect the battery before starting, but when you unplug the seat wiring harness with airbags or airbag sensors, the computer senses this and trips the light (s) and/or message which must be reset by the dealer when you?ve re-installed the seats[/i][/b]

Groeten
Joop
Maar ik begrijp dus dat als je VAGCOM hebt, je gewoon naar die betreffende groep kan gaan en die dan kan resetten?
Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23820
Ja met de A3 maar niet zelf... ik stond er slchts bij en ik keek ernaar. Die stoel was helemaal losgeschoten, dan zit je ineens rijdend heel raar in de auto en erg laag! zit zo'n domme draad aan die gaf bij mij storing vervolgens en is hersteld middels de VAG COM bij De VW Garage, is alweer ene tijd geleden.
door allewijn
#23824
Nou ik heb gisteren de stoel eruit gehaald, eerst min pool losgekoppeld, toen stoel eruit, stekkers los.
Na inbouw zit alles gewoon weer goed en heb ik helemaal GEEN foutcode gekregen, ik hoef dus niets te resetten! :lol:
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#23909
Hallo

Mij hebben ze al eens verteld dat wanneer je een airbag uitbouwt en je contact niet aanzet terwijl hij verwijdert is , je na het terug inbouwen geen lampjes hebt die branden.
Zelf heb ik daar geen ervaring mee, weet alleen dat het bij de dealer ongeveer 50 euro kost voor dat lampje uit te laten doen.nadat ze men stuur eens een beetje hebben moeten verdraaien na het uitlijnen.

Groetjes
door Marco1976
#37818
Sow, de mijne ook los gehaald. Lag chips, mcdonalds, en overige rotzooi tussen de zijkanten en mijn stoel. Dit kon ik niet wegzuigen, daarom los gemaakt. Nu weer heerlijk schoon...:). En alles zit weer goed. Lang leve 2 linkerhanden ;).
door Jakkeraar
#37822
Marco1976 schreef:Sow, de mijne ook los gehaald. Lag chips, mcdonalds, en overige rotzooi tussen de zijkanten en mijn stoel. Dit kon ik niet wegzuigen, daarom los gemaakt. Nu weer heerlijk schoon...:). En alles zit weer goed. Lang leve 2 linkerhanden ;).
En ook geen waarschuwingslampje (van uitgeschakelde airbag) gekregen?!
door Marco1976
#37827
nee, netjes de accu losgemaakt. Maar geen lampjes die nu branden.
Ben wel ontzettend blij met het resultaat.

Nu nog de colourlock doen voor de stoelen en ben voorlopig helemaal happy.
Vond de remklauwen zwart maken ook wel gaaf. Nog eventjes over denken :).
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39133
Het is mij opgevallen dat de zitting van een TT kan veren door middel van twee veertjes die aan de onderkant zitten. Ik de veren al ingespoten met silicone spray maar ik blijf die irritante klik maar houden bij het rijden. Is het iemand al gelukt om de klik uit de stoel te krijgen?
door mcjanssen
#39820
ik heb geen krakende stoel(en) maar wel een ander raar maar bovenal vervelend ding:

Mijn rugleuning gaat tijdens zitten/rijden vanzelf naar achteren, zodat je elke 10 minuten de boel weer even moet opdraaien.
Geloof me niet handig als je een beetje de vaart erin heb zitten.

Iemand hier ervaring mee?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]