Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#23604
Ik heb al geruime tijd last van een irritante piep/kraak in mijn bestuurdersstoel, voornamelijk hoorbaar als ik bijvoobeeld net een bocht uit kom, dus als je beweegt in je stoel.
Als ik de stoel in zijn laagste stand zet dan lijkt de kraak verdwenen te zijn. De stoel lijkt dan steviger/vaster op zijn chassis te staan en het geheel voelt sterker aan.
Daar ik echter maar 1.73m ben, moet de stoel ietsjes hoger dan de laagste stand. En dan ga je de kraak dus horen.

Ik wil dan ook volgend weekend mijn stoel er eens helemaal uithalen en op zijn kop eens helemaal inspecteren, invetten, alles aandraaien, etc.
Hopend dat ik iets kan ontdekken wat voor de speling op het chassis oid zorgt.

Wie weet hoe ik de stoel veilig kan verwijderen, daar ik nog met wat connectoren voor airbag en stoelverwarming zit?
Heeft iemand toevallig een ETKA/ELSAWIN uitdraai welke precies omschrijft hoe de bestuurdersstoel verwijderd kan worden?

Bedankt,

Groetjes,

Tim
Gebruikersavatar
door svkaster
#23605
Ik zal vanavond even thuis kijken en een uidraai maken. Je mag kennelijk niet zomaar de connector los gooien, iv.m het spontaan ontpoppen van je airback. Het gekraak zou echter ook kunnen liggen aan de bevestigings schroeven waarmee de stoel aan de rails is vastgezet.

m.v.g

Stefan
door emanuel
#23608
Als je de - pool van de accu van te voren loshaalt (20 min wachten) dan kan er weinig gebeuren. Het blijft oppassen met statische elektriciteit als je met airbags werkt.
door allewijn
#23615
svkaster schreef:Ik zal vanavond even thuis kijken en een uidraai maken. Je mag kennelijk niet zomaar de connector los gooien, iv.m het spontaan ontpoppen van je airback. Het gekraak zou echter ook kunnen liggen aan de bevestigings schroeven waarmee de stoel aan de rails is vastgezet.

m.v.g

Stefan
Ik hoor het graag van je! Het zal denk ik in ELSAWIN staan, ETKA heb ik zelf en daar staan enkel onderdeelnummers van alle onderdelen aan de stoel in, geen bouwschema...
Gebruikersavatar
door tim
#23617
ik heb de mijne er vorige maand allebei uitgehaald en heb niks losgemaakt aan de accu .achteraf ging wel mijn lichtje van de airbag branden.
door allewijn
#23618
tim schreef:ik heb de mijne er vorige maand allebei uitgehaald en heb niks losgemaakt aan de accu .achteraf ging wel mijn lichtje van de airbag branden.
En hoe is dat lampje dan weer uitgegaan?
Gebruikersavatar
door svkaster
#23620
Allwijn, Ik heb je net een e-mail gestuurd. Ik begrijp dat deze info niet op het forum mag gepost worden. Ik heb echter zelf een autohandboek met een betaalde license, maar dan mag het volgens mij nog niet, vandar de e-mail.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door tim
#23622
lichtje brand nog altijd,zal eens naar de dealer moeten .of er most iemand zo vriendelijk zijn om de volgende meeting zijn vag com mee te brengen.
door allewijn
#23623
tim schreef:lichtje brand nog altijd,zal eens naar de dealer moeten .of er most iemand zo vriendelijk zijn om de volgende meeting zijn vag com mee te brengen.
Ik heb vagcom, maar hoe RESET je dat dan? Want ik wil geen lampje hebben branden nadat ik mijn stoel eruit heb gehaald, dan begin ik er niet aan.
Tenzij ik dit dus makkelijk kan resetten, zodat alles gewoon weer werkt, en de airbags dus ook, ookal hoop ik ze nooit nodig te hebben.
door allewijn
#23624
svkaster schreef:Allwijn, Ik heb je net een e-mail gestuurd. Ik begrijp dat deze info niet op het forum mag gepost worden. Ik heb echter zelf een autohandboek met een betaalde license, maar dan mag het volgens mij nog niet, vandar de e-mail.

m.v.g

Stefan
Dankjewel voor de email, ik heb hem alleen (nog) niet binnen? Heb je hem naar een juist email adres gestuurd?
Gebruikersavatar
door svkaster
#23626
ik heb gewoon op het e-mail icon geklickt onder jouw naam zal dus wel goed zijn toch?

Anders moet je me even een PB sturen.
door allewijn
#23631
svkaster schreef:ik heb gewoon op het e-mail icon geklickt onder jouw naam zal dus wel goed zijn toch?

Anders moet je me even een PB sturen.
Ik heb het binnen! Super, mijn dank is groot.
Moet alleen nog even frameworks installeren alvorens ik dit kan bekijken.
Ik heb daar nog nóóit van gehoord: 'eBhan books'.
door emanuel
#23636
allewijn schreef:
tim schreef:lichtje brand nog altijd,zal eens naar de dealer moeten .of er most iemand zo vriendelijk zijn om de volgende meeting zijn vag com mee te brengen.
Ik heb vagcom, maar hoe RESET je dat dan? Want ik wil geen lampje hebben branden nadat ik mijn stoel eruit heb gehaald, dan begin ik er niet aan.
Tenzij ik dit dus makkelijk kan resetten, zodat alles gewoon weer werkt, en de airbags dus ook, ookal hoop ik ze nooit nodig te hebben.
Gewoon de foutcode resetten, net als je dat bij alle andere modules doet.

Ik zou niet doorrijden met het lampje aan, je airbags zijn dan nl uitgeschakeld. Bij een crash heb je er dan dus niets aan.
Gebruikersavatar
door svkaster
#23637
Dat is van Bentley Publishers

Het boek kost iets van 100 euro en de repair DVD ook zoiets.
Nadeel, je kun hem niet op meer dan 1 computer installeren. Na het veranderen van OS of computer moet je bij hun weer een actievering aanvragen, dan wordt tevens die oude licentie vernietigd :(

Ikzelf vindt het boek fijnder, daar zitten ook nog extra foto's bij die niet in het Audi serviceboek en ook niet op de DVD staan. Dit zijn foto's die voor de gewone man/vrouw wel extra info geven, zoals een ieder hier op het forum foto's plaatst. Het boek is zo dik als een telefoon gids.

Maar ik heb er tot nu toe wel veel plezier aan gehad. Ik ben niet iemand die alles zelf doet.
Ik heb niet voor niets een Auto met 2 jaar A Selectie gekocht. Mede om dus geen vuile handen te krijgen.
Maar als er dan iets is dan kan ik wel even eerst zelf kijken zonder dat je de boel direct kapot trekt.

Kijk maar eens op http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=ATT6 (DVD)

http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=at06 (Papier)


Ze hebben er ook een van de Audi TT MK2

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23644
al je bevestigingsbouten gecontroleerd? bij mij zat er een los en begon de stoel ook te mekkeren... weer aangedraaid en t was over.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]