Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#25170
bazzz schreef:heeft volgensmij ook te maken of je een 180 of 225PK versie hebt
Inderdaad, er zit verschil in de motoren in de loop der tijd en uitvoeringen kwa vermogen. Oudere uitvoeringen (< '99) hebben geen secondaire luchtpomp.


Guy
door allewijn
#25175
En ik heb een 180PK Quattro AJQ.
Ikzelf heb mijn standaard airbox aangepast (wak-box ervan gemaakt), en ik kan me nog héél goed herinneren dat toen ik deze eruit haalde, hij niet verbonden zat met een tweede slang.
Ikzelf heb dus ook geen luchtpomp-slang-aansluiting op mijn model, dus ikzelf zou, indien ik een open luchtfilter (K&N) zou gaan plaatsen, ook dat kleine filtertje NIET nodig!
Gebruikersavatar
door screamer
#25177
Zeer waarschijnlijk ja. Als er niets zit, heb je er ook geen filter voor nodig... :P ;)
Gebruikersavatar
door duc
#25194
Bedankt voor de reacties. Ik heb dus kennelijk geen Luchtpomp :( . Mijn TT is van 2002 ze zaten er toen kennelijk ook niet op. Jammer het is een mooie klein metalen filtertje.
Gebruikersavatar
door charlotte
#25199
De kits worden vaak samengesteld zodat ze voor alle uitvoeringen motoren verkocht kunnen worden.
Het gebeurt dus wel eens dat er iets bijzit dat je niet nodig hebt.
Ze zijn inderdaad wel cool die kleine filters, is mss ergens wel een slangetjes te verzinnen waar je hem alsnog op kunt zetten, al is het maar voor de looks!

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door Martijne
#30949
Ik wil graag ff terug naar het bericht wat Marve schreef, dat je PK's inlevert.

Is dit echt zo?

Anders kan je wel mooi geluid hebben, maar ja... Pk's inleveren zit ik ook niet echt op te wachten!

;-)

Groet
Martijn
Gebruikersavatar
door bazzz
#30950
ik heb er niks van gemerkt dat ik PK's moest inleveren
Gebruikersavatar
door Mischa
#30963
Het komt heel simpel gezegd hier op neer:

Als de openluchtfilter gewoon open en bloot naast de motor wordt geplaatst zal deze dus warme lucht aanzuigen. Warme lucht heeft een minder goede verbranding (waarom hebben we anders de intercoolers ;)) en zal dus minder PK's geven.
Bouw je de filter netjes in met een hitteschild en een goeie aanvoering van koude lucht, dan zou deze iets meer PK's moeten geven. (dit door de betere air-flow).

Beide hoeveelheden PK's zijn dermate klein dat je het in de meeste gevallen niet direct zal merken. Het "extra" vermogen zit hem vaak tussen (nou ja, in) de oren. Hij klinkt sneller, dus is hij dat ook :)


Mijn meningen zijn niet berust op harde bewijzen (geen rolle banken e.d.) maar op persoonlijke ervaring en een stukje natuurkunde. Mochten er mensen zijn die er heel anders over denken horen wij dat natuurlijk ook graag ;)
Gebruikersavatar
door bazzz
#30995
hier sluit ik me helemaal bij aan mischa. zo is het maar net!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]