Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door duc
#23937
Vandaag m`n luchtfilter ingebouwd de 57i van K&N. Mijn vraag is bij deze kit krijg je ook een klein filter voor de aansluiting van de luchtpomp :?: . Ik heb deze aansluiting niet en ik weet niet waar ik met het kleine filtertje heen moet. Ik heb een 225pk versie en ook voor deze versie het luchtfilter besteld. De tekening van K&N bied geen uitkomst. Het filter past ook niet echt geweldig op de steun. Maar het geluid is werkelijk geweldig :D
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#23948
Heb dit zelf nooit compleet bij een TT ingebouwd maar vroeger wel bij Golfjes. Dat kleine filter is voor op je carteronluchting.
De dampen uit je carter worden via een aansluiting op het luchtinlaatgedeelte als het ware gewoon mee opgstookt tijdens de verbranding.
Is dus gewoon iets milieutechnisch en heeft verder geen functie.
Je zou deze aanluiting dus kunnen laten vervallen en direct op de nippel van de carterontluchting het filtertje plaatsen.
Heb alleen nooit uitgezocht waar dit nu exact bij een TT zit maar misschien kan een ander dit wellicht vertellen.

Grtz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op vr apr 04, 2008 8:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door TTR150
#23951
de pijp voor de carterontluchting bevindt zich bovenaan het oliefilterhuis, geen tekening wegens © :D
Gebruikersavatar
door duc
#23952
Bedankt voor de info. Ik ga vanavond nog effe op zoek naar de karterontluchting. Ik heb al gekeken maar bij mijn TT zit er geen extra slag op het luchtfilter. Ik heb alleen de slang naar de LMM.
Gebruikersavatar
door duc
#23975
Ik heb nog effe gezocht naar de carteronluchting :( Ik kan hem niet vinden. Heeft iemand toevallig een tekening die wel getoond mag worden :cry: . Ik heb al verschillende site`s bezocht maar ik kan er niet uitkomen. Er zijn wat ik kan zien verschillende uitvoeringen van het orginele filter een met slang en een zonder voor het zelfde type motor 225Pk.
Gebruikersavatar
door duc
#23979
Toppie ik heb hem ontvangen :) . Ik ga morgen bij daglicht de carterontluchtingsslang opzoeken.

Bedankt, Duc.
Gebruikersavatar
door stteven
#23980
het zijn er 2 die samen komen eentje aan de rechterkant boven op je klepdeksel en eentje idd vanaf je olie filter huis die komen samen in dat rare rubber bochtje wokkel achtig ding wat links aan je klepdeksel hangt en loopt dan met een slang naar je inlaat slang achter je lmm naar je turbo daar zit ie met een soort zwart paddestoeltje in je inlaatslang

alleen is het niet echt verstandig om bij een geblaze motor er zomaar een carterontluchtings filter op te zetten want er word best wel iets aan druk opgebouwd in het blok en met alleen een filtertje zou die olie gaan druppelen als je er wel van af wil zou je een oilcatch tankje moetten monteren

zoals het woord al zecht vangt ie de olie op en laat de druk er uit en die kan je dan een keer in de zoveel tijd legen.

als ik het zo hoor denk ik dat je beter het gewoon orgineel ken laten beetje goed en mooi tankje kost ook al gauw 100eurie

ken hem beter idd probren te monteren op die plastick gribbelde slang van je secundaire luchtpomp zodat die schone lucht aan zuigt is belangrijker

hoop dat je der wat aan hebt groetjes
Gebruikersavatar
door duc
#23981
Kan kloppen van die geribbelde slang. Dit geeft de beschrijving van K&N ook aan. Alleen kan ik die slang bij mijn TT dus niet vinden. Op de bijgeleverde tekening zit deze aan het luchtfilter bij mijn TT zit alleen een hoofdslang met LMM aan het luchtfiter :?:
Gebruikersavatar
door stteven
#24062
o das raar die loopt namelijk naar de lucht pomp aan de voorkant van je blok naast je olie filter en de andere slang der van loopt naar dat rare rvs ding wat aan de rechterkant van je cilinfderkop vast zit steekt net voorbij je hijs oogje

sterkte ermee
door kennyk
#25152
Hello there,

You can find the instruction PDF from K&N website directly. There are pdf for different model of TT, so make sure you download the right one.

http://www.kandn.com/instructions/57-0477.pdf

http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx


I am looking for Neuspeed Air intake for my TT 1.8 Coupe 180PK Year 2000.
Does anyone know where I can buy it in Nederland?
If not in Nederland, where is the nearest store to get it from (DE or BE)?

Regards,

kennyk
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#25155
Hi Kennyk,

Tnx for sharing this info with us, as far as I know there isn't any official Neuspeed dealer here on the mainland. Maybee there is some import through other channels into Holland/Belgium/Germany but I think you would end up at the Awesome GTI Store in the UK if you wanted to order something.

Here's the link => Awesome GTI Store

FYI, just had a look again at the PDF document from K&N, think thats an install guide for US models, the part about the secondairy airpump hose connected to the airbox doesn't match EU models (fig 3 in the guide). I never have looked into this before so I don't know exactly where that hose ends up at my car (probably somewhere in that hose behind the Mass Air Sensor) but it certainly isn't connected to my air filter box.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door screamer
#25160
TTmaniac schreef:Hi Kennyk,

FYI, just had a look again at the PDF document from K&N, think thats an install guide for US models, the part about the secondairy airpump hose connected to the airbox doesn't match EU models (fig 3 in the guide). I never have looked into this before so I don't know exactly where that hose ends up at my car (probably somewhere in that hose behind the Mass Air Sensor) but it certainly isn't connected to my air filter box.

Grtz Henk
I'm very sure that the secondary air pump hose IS connected to the air filter box. At least, that's with my engine the case (motor code APP).


Guy
Gebruikersavatar
door bazzz
#25167
heeft volgensmij ook te maken of je een 180 of 225PK versie hebt
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]