Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Jakkeraar
#24104
Wie kan advies geven over een zo comfortabel mogelijke vering voor een TT roadster 225pk? Wil niet meer iedere klinker voelen....

Er liggen nu (helaas) ook verlagingsveren onder.

Ik overweeg zowel schokbrekers als veren te gaan vervangen (of moet dat sowieso altijd?).

Iemand tips qua merk/type?
Gebruikersavatar
door PaulusB
#24105
orginele vering zonder poespas.
door Jakkeraar
#24110
PaulusB schreef:orginele vering zonder poespas.
Van welk merk is de originele vering?
door Niall
#24147
Koni FSD dempers + originele veren, en als je een beetje wil verlagen icm eibach veren
door Jakkeraar
#24162
Niall schreef:Koni FSD dempers + originele veren, en als je een beetje wil verlagen icm eibach veren
Niall,

Neem aan dat jij zelf met de Koni FSD dempers rijdt? Is dat comfortabeler (= minder hard/stug) dan de originele TT dempers?

Hebben veren ook nog een functie in de demping/hardheid, of wordt deze alleen door de schokdempers bepaald?
door allewijn
#24165
'Jakkeraar':
Ikzelf heb een half jaar met de originele veren + dempers gereden.
Ik vond ze qua comfort goed,kijk het voelde niet aan als een luchtgeveerde Citroën, maar comfortabel genoeg voor een sportieve wagen als de TT.
Ik vond de wegligging echter minder om over naar huis te schrijven, ik vond dat de TT in bochten veel meer op het asfalt gedrukt moest blijven qua gevoel.
Daar ik ook nog eens een <2002>2002 modellen), was de keus voor mij duidelijk:
Nieuwe veren+nieuwe dempers.

Ik ben zelf voor een sportsuspension kit van KW gegaan, hierdoor ligt de TT 2.5cm lager en voelt vélen malen beter aan. Hij is ietsje stugger geveerd, maar niet storend en niet te stug in bebouwde kom.
Achteraf zou ik nóg liever eenzelfde set van KW gehad hebben die ook in hoogte verstelbaar was, omdat ik hem het liefst nog een centimeter lager zou willen schroeven. Toentertijd was de schroefset van KW echter al gauw 300,- euro duurder en dat had ik er niet aan over. (aan de andere kant: Nu heb ik de juiste verhouding tussen comfort en sportiviteit, daar hij niet al te laag staat)

Gr.

tim

Afbeelding
door Jakkeraar
#24568
Komende donderdag worden er nieuwe (originele) veren gemonteerd.

Schokdempers waren niet aan vervanging toe, en laat ik zitten.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]