Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#25570
Ik wil (en denk binnenkort ook 'moet') nieuwe remblokken op mijn TT.
Ik wil dit zelf, met hulp van een technische vriend, monteren.
Het liefste doe ik dit op een mooie dag in combinatie met het zwart (of rood, daar ben ik nog niet uit) lakken van alle remklauwen en het plakken van de audi logootjes op de remklauwen (zodra we de juiste maten weten en Ronnie ze kan maken voor me).

Nu wil ik gelijk de vóórste én àchterste remblokken vervangen (als het dan toch allemaal uit elkaar ligt...)
Mijn vraag aan jullie is dan ook WELKE remblokken ik zal kopen en WAAR?
- Ik heb de originele schijven
- Ik heb een 180 quattro versie (dus zelfde remmen als een 180fwd versie)
- Ik wil strak kunnen remmen
- Ik wil zo min mogelijk remblokstof, waar ik nu véél last van heb op mijn RS4 velgen

En tevens: Ik weet dat er remblokken bestaan mét en zònder een SLIJTAGE-indicator.
Hoe kom ik erachter welke ik nodig heb? (180, quattro, AJQ, 1999)

En hoe zie ik eigenlijk of mijn remschijven nog wel goed zijn?
(voorste schijven hebben zo goed als geen randje, achterste schijven een dun randje)
Wat raden jullie aan?
(enige ervaring die ik zelf heb waren zelf geplaatste EBC-green-stuff-blokken onder mijn vroegere peugeot206, welke bevielen)
Gebruikersavatar
door massari
#25572
Ferodo DS2500, die heb ik zelf ook... supergoede blokken!
door allewijn
#25573
massari schreef:Ferodo DS2500, die heb ik zelf ook... supergoede blokken!
Op de originele schijven?
En waar zijn die te koop voor voor en achterzijde?
En enig idee wat die kosten? (ferrodo is toch altijd veel duurder?)
Gebruikersavatar
door massari
#25575
Volgens mij maakt het niet echt uit of je deze op originele schijven gebruikt.
Of je nou EBC Greenstuff gebruikt of Ferodo DS2500.

Ze gaan lang mee en ze geven weinig remstof af.
Er zit een echte bite in!

Ik heb zelf natuurlijk wel andere remschijven; Sandtler type X.

Ik weet zelf even niet meer wat de blokken kosten. Ik heb ze toen in een set bij Dutchpowertrading gekocht voor acceptabele prijzen. Misschien moet je eens daar even informeren!
door allewijn
#25576
Oké, ik ga eens even in de buurt informeren naar EBC green stuff of Ferodo DS2500.
Afhankelijk van mijn prijsverschil zal ik dan een keuze maken tussen die twee types.
Rest de vraag nog: Hoe weet ik nou of ik wél of géén slijtage sensor op mijn blokken heb?
En hoe ik kan zien of mijn schijven nog wel een setje nieuwe blokken kunnen verdragen?
(ik zal zo even fotootjes maken van de staat van mijn schijven)
Gebruikersavatar
door massari
#25577
Op mijn 225pk heb ik wel van die sensoren zitten... als het goed is kun je dat zien of er een draadje loopt richting je blokken.
Gebruikersavatar
door massari
#25579
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar volgens mij waren de blokken iets van 120 euro en inclusief schijven kwam ik rond de 500/600 euro uit. Als je toch alles gaat vervangen kijk dan ook even naar je schijven en bepaal dan of je originele of aftermarket-schijven wilt hebben...
door allewijn
#25580
massari schreef:Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar volgens mij waren de blokken iets van 120 euro en inclusief schijven kwam ik rond de 500/600 euro uit. Als je toch alles gaat vervangen kijk dan ook even naar je schijven en bepaal dan of je originele of aftermarket-schijven wilt hebben...
Loopt er dan bij één of bij meerdere kanten zo'n draadje? (dus elke kant, of alleen één kant)
Gebruikersavatar
door massari
#25582
Om eerlijk te zijn kan ik me dat niet meer herinneren! :(
Maar waarom wil je dat eigenlijk weten? Je kunt toch een beetje aan de dikte van de blokken zien of je ze moet vervangen?
door allewijn
#25583
massari schreef:Om eerlijk te zijn kan ik me dat niet meer herinneren! :(
Maar waarom wil je dat eigenlijk weten? Je kunt toch een beetje aan de dikte van de blokken zien of je ze moet vervangen?
Ik wil dat weten zodat ik niet de 'verkeerde' blokken bestel. Dus als ik bijvoorbeeld géén sensor heb (wat volgens mij zo is bij oudere 180pk modellen), dat ik dan niet straks blokken koop mét sensor, snap je?
door tenbrey
#25584
allewijn schreef:
massari schreef:Om eerlijk te zijn kan ik me dat niet meer herinneren! :(
Maar waarom wil je dat eigenlijk weten? Je kunt toch een beetje aan de dikte van de blokken zien of je ze moet vervangen?
Ik wil dat weten zodat ik niet de 'verkeerde' blokken bestel. Dus als ik bijvoorbeeld géén sensor heb (wat volgens mij zo is bij oudere 180pk modellen), dat ik dan niet straks blokken koop mét sensor, snap je?

Dan sluit je de sensor toch gewoon niet aan.....
Gebruikersavatar
door massari
#25585
Ik denk dat je even moet aangeven wat je type auto is, welk bouwjaar etc. dan kan de leverancier zelf wel kijken of je een sensoren hebt of niet. Die dingen zaten bij mij alleen aan de voorkant van de auto (als ik het me nog goed kan herinneren)....
Gebruikersavatar
door Vincentos
#25586
tenbrey schreef:
allewijn schreef:
massari schreef:Om eerlijk te zijn kan ik me dat niet meer herinneren! :(
Maar waarom wil je dat eigenlijk weten? Je kunt toch een beetje aan de dikte van de blokken zien of je ze moet vervangen?
Ik wil dat weten zodat ik niet de 'verkeerde' blokken bestel. Dus als ik bijvoorbeeld géén sensor heb (wat volgens mij zo is bij oudere 180pk modellen), dat ik dan niet straks blokken koop mét sensor, snap je?

Dan sluit je de sensor toch gewoon niet aan.....
Gaat ook niet echt :lol:

Ik heb even naar een aantal dealers gezocht van EBC spullen. De dichtsbijzijnde zal voor jou in den haag zitten. In Zeeland zijn er geen dealers. Zie link voor de dealers.

http://www.rstrade.nl/GUI/general/Custo ... spx?pid=54

Succes,
Vincent
Gebruikersavatar
door tim
#25587
die sensor zit meestal maar langs een zijde.ik kan moeilijk geloven dat dit niet op een tt zou zitten .mijn pa heeft een bmw 3-reeks van 1993 en daar zit dit zelfs op.
door Niall
#25588
DS2500 zijn goede blokken maar wel duur, anders Textar sport blokken doen het ook heel erg goed. Die zijn hier verkrijgbaar www.autopartsonline.nl
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]