Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door joTTie
#26656
Hallo,

Wat is nou een goed merk Auto alarm om in te laten bouwen en waarom?
Ik heb wat navraag gedaan en twee merken die ik te horen kreeg waren: Gemel, en Clifford.

Ik ben te leek om te weten wat goed is en wat niet :oops:
Ik hoop op wat meer info.

Alvast bedankt.

gr. joTTie 8)
door Niall
#26659
Heb zelf op mijn TT een gemini alarm. Clifford zou ik niet nemen, zijn te storingsgevoelig. Andere optie is een DEFA alarm
door emanuel
#26694
Als je de keuze hebt zou ik helemaal geen aftermarket alarm monteren. Over het algemeen meer ellende dan dat je er profijt van hebt. Als je het voor de verzekering moet doen zou ik eens bij een andere verzekeraar informeren of die genoegen nemen met het fabrieks alarm (ik neem even aan dat dit er wel in zit, is een goede klasse II)
Gebruikersavatar
door remarc
#26695
Ik heb er een DEFA klasse II (gecertificeerd) in laten bouwen, is toch wel een van de betere alarm
door joTTie
#26696
Maakt het voor het alarm nog uit of het een cabrio is ?
door emanuel
#26697
Ja, alarm systemen met ultrasoon sensoren zullen daar vaak vals alarm op geven. Een alarm met radar sensor werkt dan veel beter. Volgens mij kun je dan zelfs met de kap open het alarm er nog op zetten.
door joTTie
#26698
emanuel schreef:Als je de keuze hebt zou ik helemaal geen aftermarket alarm monteren. Over het algemeen meer ellende dan dat je er profijt van hebt. Als je het voor de verzekering moet doen zou ik eens bij een andere verzekeraar informeren of die genoegen nemen met het fabrieks alarm (ik neem even aan dat dit er wel in zit, is een goede klasse II)
Ik ben gewoon bang dat hij gestolen wordt. Er zit nu alleen een start onderbreker op, af fabriek.
Laten we wel wezen. een TT is nou eenmaal een juweeltje :D

Bedankt voor jullie info tot zover.
door emanuel
#26777
Dat klopt, maar of een alarm een autodief tegen zal houden betwijfel ik. Als er ergens een alarm afgaat, zie jij dan iemand reageren? Die dingen gaan zo vaak af dat het niet meer opvalt. Ik ben blij dat het alarm er bij mij weer uit mocht van mijn verzekering. Ik had aangegeven er veel problemen mee te hebben. Omdat de auto toch al wat ouder was mocht hij er wel uit.
Zit er dan helemaal geen fabrieks alarm in je TT?
door joTTie
#26783
emanuel schreef:Dat klopt, maar of een alarm een autodief tegen zal houden betwijfel ik. Als er ergens een alarm afgaat, zie jij dan iemand reageren? Die dingen gaan zo vaak af dat het niet meer opvalt. Ik ben blij dat het alarm er bij mij weer uit mocht van mijn verzekering. Ik had aangegeven er veel problemen mee te hebben. Omdat de auto toch al wat ouder was mocht hij er wel uit.
Zit er dan helemaal geen fabrieks alarm in je TT?
De start onderbreker.
Het is meer afschrikken hoor. Ik hoop gewoon dat mij dat lot bespaard zal worden van diefstal :)
Gebruikersavatar
door TT Assen
#26789
Zolang 'ze' niet weten waar je huis woont valt het volgens mij wel mee.

TT is volgens mij niet zo makkelijk mee te nemen. Als ze deze auto willen hebben gaan ze volgens mij eerder op jacht naar de autosleutel.
door emanuel
#26809
TT Assen schreef:Zolang 'ze' niet weten waar je huis woont valt het volgens mij wel mee.

TT is volgens mij niet zo makkelijk mee te nemen. Als ze deze auto willen hebben gaan ze volgens mij eerder op jacht naar de autosleutel.
Precies, dat is tegewoordig vrij populair, even de voordeur kraken, sleutels uit de jas aan de kapstok grissen en er met de auto vandoor. Om alle andere beveiligingen te overbruggen sluiten ze een eigen boardcomputer aan op je TT waarmee ze hem direct kunnen starten en wegrijden. het stuurslot wordt met grof geweld gekraakt. Heb eens een filmpje hiervan gezien, duurde alles bij elkaar nog geen 30 seconden. Alarm was an na enkele seconden stil.
door joTTie
#26812
:(

Laten we maar hopen dat het hier geen van ons overkomt...
Gebruikersavatar
door rene4u
#26815
Klinkt misschien erg overdreven, maar ik neem elke avond zowel de sleutels van mijn TT alsmede mijn BMW mee naar mijn slaapkamer en leg ze op mijn nachtkastje. Mocht er onverhoopt ingebroken worden, zullen ze niet zo snel naar een slaapkamer gaan.

Plus heb ik ergens wel eens gelezen dat de verzekering moeilijk kan gaan doen als je auto gestolen is en het blijkt dat je sleutels zich op een relatieve makkelijke plaats bevonden.
door joTTie
#26834
Maandag a.s. wordt er een Defa 801 geplaatst in mijn TT.
Ik ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
door screamer
#26853
Ik wil ook een alarm laten inbouwen maar ik wil niet nog een extra afstandbediening voor het alarm erbij. Wil de orginele klapsleutel blijven gebruikenn. Is dat ook mogelijk? Buiten een OEM alarm systeem laten inbouwen.


Guy
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]