Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#30466
Mijn Prins VSI systeem blijft ook boven de 5000 tpm gewoon perfect functioneren. Ik denk dat in dit soort details het kwaliteitsverschil tussen de systemen tevoorschijn komt.
De vialle systemen gaan tot 50Pk met cylinder, voor een 180 PK nog net te doen, in mijn geval dus net niet. Ik dat filmpje lieten ze een 8 cylinder zien met 2 vialle systemen erop, bij prins had dat met een systeem gelukt, die kan gewoon 8 injectoren aansturen. Er rijden veel Hummers rond met deze LPG systemen.
door Harold
#30566
zie stukje van "eenvandaag" :
...het is een v8, 6.1 liter met 540 pk.... verdeeld over 2 installaties.

Even rekenen :
- komt overeen met 4 cilinders per installatie
- komt overeen met 270 pk per installatie
- komt overeen met 270 pk : 4 cilinders = 68 pk per cilinder....

Dat is toch meer dan 50 ?!
door thomasl
#30601
Thomas schreef: Zit die installatie er bij jou ondertussen al in? Ik heb me door een ervaren gas-installateur laten vertellen dat de Prins systemen in alle geval heel goed zijn. Hij werkt zelf met Prins en heeft al heel wat 'zware' wagens op LPG gezet, en heeft nooit vermogenverlies gemerkt. Een tweede keer zou ik waarschijnlijk ook voor een Prins installatie gaan....
Dag Thomas,

Sorry voor het late antwoord. Had even geen internet verbinding...
M'n TTtje is momenteel nog niet overgeschakeld naar LPG. Plannen zijn er wel, maar nog niet concreet. Het is ook geen goedkope aanpassing (ook al doe ik er op langere termijn een pak voordeel mee). Eerst moet ik nog enkele zaken (laten) oplossen, en zodra dat in orde is ... ;-)

Wel leuk te horen dat er zoveel leeft rond LPG. Héél leerrijk!


Thomas
door emanuel
#30618
Harold schreef:zie stukje van "eenvandaag" :
...het is een v8, 6.1 liter met 540 pk.... verdeeld over 2 installaties.

Even rekenen :
- komt overeen met 4 cilinders per installatie
- komt overeen met 270 pk per installatie
- komt overeen met 270 pk : 4 cilinders = 68 pk per cilinder....

Dat is toch meer dan 50 ?!
Dat klopt, ik weet niet hoe ze dat geflikt hebben, maar misschien heeft hij nu nog maar 400 Pk over :wink: Daar merk je niks van bij zo'n bak.
door Harold
#30627
He Emanuel,

....Sterker nog : Hij vertelt in het verhaal juist dat ie meer PK's heeft gekregen !

Vialle heeft veschillende inspuitnozzles met verschillende spoeiers, dus ook voor de motoren met meer vermogen.
Misschien put je nog uit de info toen jij de installatie er op hebt laten zetten. Tegenwoordig is die 50-PK grens zeker geen beperking meer !
Gebruikersavatar
door Martijne
#32306
Hallo

Ik wilde jullie ff bijpraten.

Ik heb namelijk nu een jaar en 4 maanden een LPG tank en installatie in laten bouwen. Het was niet goedkoop, ongeveer 2000,=, maar tot nu toe rijdt het prima. Ik mis wel iets vermogen, ik denk zo'n 10 procent, maar in de file heb ik niets aan die 20 pk meer.
(mijn TT is een 225PK Quattro)

De Km stand staat nu op 220.000 en geen centje pijn. Wel moet hij naar de grote beurt, tandriem, e.d..
Dan heeft nu nu bijna een ton gereden op LPG.

Gezien de prijs (tussen de 0,40 en de 0,70) heb ik die 2000,= al lang terugverdient... :D :D

Groet
Martijn
door Harold
#32484
Hallo Martijne,

Goed te horen dat je na al die km's nog steeds tevreden bent met de LPG installatie.
Wat voor systeem heb je er in zitten ? Vialle, Prins....

Voor de inbouw heb ik ook 2000,- euro moeten betalen, maar heb dit er ondertussen al weer bijna uitgereden. Je moet zo'n investering zien over meerdere jaren. Verdien je erg snel weer terug !
Tegenwoordig tank ik weer onder de 50 cent per liter. Dat is dan echt lachen bij de pomp. :lol: :lol:
Kan je nog goedkoper rijden ? Elektrisch misschien ?

Veel goede(kope) km's !

Groeten
Harold
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32520
emanuel schreef:
Harold schreef:zie stukje van "eenvandaag" :
...het is een v8, 6.1 liter met 540 pk.... verdeeld over 2 installaties.

Even rekenen :
- komt overeen met 4 cilinders per installatie
- komt overeen met 270 pk per installatie
- komt overeen met 270 pk : 4 cilinders = 68 pk per cilinder....

Dat is toch meer dan 50 ?!
Dat klopt, ik weet niet hoe ze dat geflikt hebben, maar misschien heeft hij nu nog maar 400 Pk over :wink: Daar merk je niks van bij zo'n bak.
Ik ben een tijd terug met een V10 gaan rijden naja 2 op één dag samen met Paulusb... idiote wagens dus op dat forum met 2 personen afgesproken eentje met benzine de andere met VLi en met een uitdraai dat die ipv 505 pk standaard er 498 over had met 2 systemen op ieder 5 cylinders en 2 tanks. Het is amper merkbaar het verschil en beide waren voorzien van automaten en naast elkaar weggereden ermee het was echt te verwaarlozen. Maar ze hebben wel aangegeven dat op benzine met het aanspreken van het vermogen de motor langer behouden zal blijven... dus ergens als je weinig wil inleveren lever je uiteindelijk toch in? ach ja de tijd zal t dan leren waren overigens Dodge SRT10 Trucks... Viper V10 505 pk 712 nm... als je dan zeikt om een 50 pk verlies bijv. absurde machines zijn t t enige wat ze hebben als veiligheid is ABS en uitbreken doen ze vrij direct met een zwaardere voet... maar wel leuk voor een paar weken hoogstens. Het zal dus wel kunnen behouden van de pk's en misschien zelfs meer pk's maar je levert hoe dan ook ergens op in uiteindelijk qua slijtage lijkt me maar ben geen expert alleen het is vandaag de dag echt een minimaal verschil met de huidige systemen op grote motoren.
Gebruikersavatar
door Martijne
#35918
Heren,

Weer een update omtrent mijn Prins LPG systeem.

Niet heel lang na mijn berichtje hier op het forum over LPG, ging opeens mijn tt-tje raar lopen. Bij stationair draaide hij op 3 pitten en niet op 4 leek het wel. Dus ik naar de bougies kijken, de bobines en de sproeiers, maar dat alles was ok.
Daarom de wagen naar de garage gebracht: ik had een compressie probleem op cilinder 2.
De kop moest eraf om dit nader te onderzoeken.
De auto dus naar Coen Donkers.

Die heeft de kop eraf gehaald en wat blijkt: een aantal van de kleppen lagen veel te laag in de kop waardoor die niet meer lekker open en dicht gaan. Oorzaak: LPG en de te hoge verbrandingstemperatuur.
Ook de tt krijgt daar dus last van. (bij mij na precies 100.000 km op LPG).
De rekening voor een gereviseerde kop e.d. was natuurlijk giga. :cry:

Dus mijn conclusies over tt op LPG: het gaat goed, maar je bent een keer aan de beurt.
Misschien zijn de grotere motoren zoals de 3,2 of de 4,2 bij audi beter geschikt voor LPG??

Groet
Martijn
door Niall
#35927
Een turbo blok heeft door het gebruik van een turbo andere kleppen tov. een normaal blok, namelijk kleppen die een hogere temperatuur kunnen verdragen.
Persoonlijk zou ik als je een auto op LPG laat lopen, deze toch uitrusten met een flashlube systeem, kost niet zoveel extra en bespaart je heel veel ellende.
Gebruikersavatar
door Martijne
#35929
Wat is Flashlube?? :-)

klinkt als glijmiddel, maar dat zal het vast niet zijn :roll:

Martijn
door Harold
#35967
Niall schreef:Een turbo blok heeft door het gebruik van een turbo andere kleppen tov. een normaal blok, namelijk kleppen die een hogere temperatuur kunnen verdragen.
Persoonlijk zou ik als je een auto op LPG laat lopen, deze toch uitrusten met een flashlube systeem, kost niet zoveel extra en bespaart je heel veel ellende.
Leuk bedacht, echter...... :?:

Zoals je kunt lezen in de gebruiksaanwijzing van Flashlube werkt het systeem door de onderdruk in het spruitstuk van de motor. Dit zorgt voor een zuigend effect waardoor de vloeistof uit de fles wordt gezogen, de motor in. De meeste TT's zijn uitgerust met een turbo waardoor je juist een overdruk in je spruitstuk krijgt. Sluit je hier je flashlube fles op aan, dan wordt het een dikke bende onder de motorkap ! :D :D
door Niall
#36115
En toch zijn er mensen die dit werkend hebben op hun 1.8T :wink: Blijft gewoon zuur dat het kapot gaat. Kan nog erger een toyota op LPG dat gaat meestal niet lang mee :D
door emanuel
#36664
Dat is goed balen zeg, ben benieuwd wanneer die van mij moeilijk gaat doen. het jij je motor verder nog origineel, of zit er een chip-tuning in?
Martijne schreef:Heren,

Weer een update omtrent mijn Prins LPG systeem.

Niet heel lang na mijn berichtje hier op het forum over LPG, ging opeens mijn tt-tje raar lopen. Bij stationair draaide hij op 3 pitten en niet op 4 leek het wel. Dus ik naar de bougies kijken, de bobines en de sproeiers, maar dat alles was ok.
Daarom de wagen naar de garage gebracht: ik had een compressie probleem op cilinder 2.
De kop moest eraf om dit nader te onderzoeken.
De auto dus naar Coen Donkers.

Die heeft de kop eraf gehaald en wat blijkt: een aantal van de kleppen lagen veel te laag in de kop waardoor die niet meer lekker open en dicht gaan. Oorzaak: LPG en de te hoge verbrandingstemperatuur.
Ook de tt krijgt daar dus last van. (bij mij na precies 100.000 km op LPG).
De rekening voor een gereviseerde kop e.d. was natuurlijk giga. :cry:

Dus mijn conclusies over tt op LPG: het gaat goed, maar je bent een keer aan de beurt.
Misschien zijn de grotere motoren zoals de 3,2 of de 4,2 bij audi beter geschikt voor LPG??

Groet
Martijn
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]